וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה תפצה ב-15 אלף שקלים חרדי שהותקף ללא סיבה על ידי קצין מג"ב

23.2.2021 / 11:40

דב פרנקל שב לביתו באפריל 2020 לאחר שסייע להוריו המבוגרים שמתגוררים במאה שערים, כשקצין מג"ב תועד דוחף אותו בעוצמה. עורך דינו: "האלימות הופנתה כלפיו ללא סיבה". במקביל ממשיכה מח"ש לנהל בבית המשפט את ההליך הפלילי נגד הקצין שדחף. המשטרה: "השוטר הועבר מתפקידו"

בווידאו: תיעוד של חרדי הותקף ללא סיבה ע"י קצין מג"ב במאה שערים/צילום: מצלמות אבטחה

המשטרה תפצה ב-15 אלף שקלים את דב פרנקל - חרדי שהוטח לרצפה ללא סיבה על ידי קצין מג"ב בשנה שעברה. במשטרה מסרו כי השוטר, שהוגש נגדו כתב אישום על ידי מח"ש, הועבר מתפקידו.
המקרה אירע באפריל האחרון בשכונת מאה שערים שבירושלים. פרנקל, עורך דין במקצועו, יצא מביתו כדי לסייע להוריו המבוגרים שמתגוררים בשכונה. הוא כבר היה בדרך חזרה לביתו כשעבר ליד צוות מג"ב, שנכנס לשכונה בשל הפגנות שהתקיימו שם נגד הגבלות הקורונה.

לדברי פרנקל, אחד השוטרים צעק לו "רוץ הביתה", והוא השיב בחיוב והמשיך ללכת, ואז נדחף קלות "ללא כל סיבה או הסבר". שניות לאחר מכן נדחף על ידי שוטר אחר בעוצמה רבה ועף קדימה אל הכביש. שאר השוטרים המשיכו ללכת וחלפו על פניו מבלי שאיש ניסה לעזור לו לקום. מצלמות אבטחה ברחוב תיעדו את הדחיפות, אך לא את חילופי הדברים.

המחלקה לחקירות שוטרים פתחה בחקירת האירוע, ובחודש נובמבר 2020 הגישה כתב אישום נגד מפקד הצוות, מירון אליה, שהפיל את פרנקל לרצפה. הוא מואשם בתקיפה הגורמת חבלה ממשית. במקביל, שלח מירון למשטרה דרישה לפיצוי באמצעות עו"ד בעז בן צור, שהיה מעסיקו באותה תקופה.

חרדי שהותקף ללא סיבה על ידי קצין מג"ב. מצלמות אבטחה, אתר רשמי
עו"ד דב פרנקל לאחר שנדחף אל הכביש על ידי קצין מג"ב בשכונת מאה שערים, אפריל 2020/אתר רשמי, מצלמות אבטחה

"האלימות הופנתה כלפי עו"ד פרנקל ללא כל סיבה", כתב בן צור. "עו"ד פרנקל בסך הכול ניסה לחזור בחזרה לביתו לאחר שסעד את הוריו. השוטרים לא פנו אליו (מלבד רגעי התקיפה ופניית השוטר אליו 'שיתחיל לרוץ'), לא בדקו מי הוא ומדוע הוא הולך ברחוב. הלכה למעשה, לא עשו השוטרים כל פעולה נדרשת, והוסיפו חטא על פשע עת תקפו ללא כל הסבר או צידוק את מרשנו, תוך שימוש באלימות קשה. דבר לא יכול להצדיק התנהלות זו מצד נציגי רשויות האכיפה, האמונים על שמירת החוק ושמירה על הציבור".

לאחרונה, כאמור, הסכימו במשטרה לפצות את פרנקל ב-15 אלף שקלים. במקביל ממשיכה מח"ש לנהל בבית משפט השלום בירושלים את ההליך הפלילי נגד מפקד הצוות אליה. התיק מצוי עדיין בשלבים ראשוניים, וטרם הקראה רשמית של כתב האישום.

ממשטרת ישראל נמסר: "מדובר בהתנהלות חריגה העומדת בניגוד לנורמות ההתנהגות המצופות מכל שוטר בכל פעילות. מיד לאחר המקרה הועבר השוטר מתפקידו ובימים אלו מתנהל ההליך המשפטי בעניינו. במקביל לאחרונה הגענו עם האזרח להסדר פשרה הולם שבצידו פיצוי כספי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully