וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבר נעצר בחשד לניסיון להצתת כנסייה בי-ם: "לחקור לעומק את הפיגוע הזה"

הגבר, בן 49, חשוד שהצית אש בכנסיית כל העמים בעיר, שלפי האמוה הקתולית הוקמה במקום בו ישו התפלל לפני צליבתו. המשטרה מסרה כי הרקע ככל הנראה פלילי, אך ארגונים קתוליים טוענים כי ייתכן ומדובר באירוע גזעני. דובר הכנסייה: "נדהם מהיעדר כל גינוי למעשה"

כנסייה מהתקופה הביזנטית התגלתה בשמורת הבניאס/צילום: יניב כהן, רשות הטבע והגנים

המשטרה עצרה אמש (שישי) גבר בן 49 בחשד ששפך חומר דליק והצית אש בכנסיית כל העמים הקתולית שבירושלים. מחקירה ראשונית של המשטרה עולה חשד שהאירוע התבצע על רקע פלילי. עם זאת, ארגונים קתוליים בישראל טוענים כי יש לחקור את האירוע ברצינות וכי ייתכן שמדובר במעשה על רקע גזעני ודתי.

החשוד הגיע אל הכנסייה אמש בשעות הצהריים והצית בה אש שגרמה לנזק לאחד הספסלים במקום ולרצפת הפסיפס. לאחר מכן, אחד השומרים בכנסייה השתלט על החשוד ועיכב אותו עד להגעת המשטרה למקום.

כנסיית כל העמים גת שמנים. Mauro Gottardo/CTS,
אחד השומרים בכנסייה השתלט על החשוד ועיכב אותו עד להגעת המשטרה. הכנסייה/Mauro Gottardo/CTS

מהכנסייה הקתולית בישראל נמסר כי החשוד הוא ככל הנראה גבר יהודי-דתי וקראו לחקירה מעמיקה של המקרה. "גבר יהודי דתי תקף את הכנסייה בירושלים, והצית את האש בתוכה. אנו מודים לאלוהים שהאש כובתה במהירות וכי השריפה גרמה לנזק קל בלבד", מסרו. "אנו מודים גם לשוטרים על פעולתם המהירה ומעצר החשוד, ואנו קוראים להם לחקור ברצינות את הפיגוע הזה ולהביא את העבריין לדין".

עם זאת הם הוסיפו כי הם קוראים "לבחון ברצינות את מניעיה של התקיפה, בייחוד מכיוון שהחשדות מעידים כי ייתכן שנגרמה ממניעים גזעניים. ראוי לציין כי כנסייה זו הוקמה על הסלע עליו התפלל ישו לפני מעצרו וצליבתו".

עוד בוואלה!

העליון עם הפרקליטות: הוחמר עונשו של מצית כנסיית הלחם והדגים

לכתבה המלאה

בקסטודיה טרה סנטה - שומרי המקומות הקדושים לנצרות בארץ הקודש מטעם הוותיקן - גינו את המקרה. "הקסטודיה מגנה בחריפות את המעשה הנורא, המביש והמכוון הזה, שבוצע במקום כה קדוש ויקר למאות מיליוני נוצרים בארץ הקודש ובעולם", כתבו וקראו גם כן לחקור את נסיבות המקרה ואת מניעי החשוד. "לרשויות המשטרה לבצע חקירה רצינית ויסודית של האירוע ולהימנע ממסקנות נמהרות בנוגע למניעיה ומהניסיון לקטלג את העניין כ'עבירה פלילית' בלבד. אנו מודים לאלוהים שהאירוע הסתיים ללא פציעות ומקווים כי אירועים כאלה לא יתרחשו בעתיד".

דובר הכנסיה הקתולית בישראל אמר כי הוא "נדהם מהעדר כל גינוי מצד בכירים ישראלים במעשה הפוגעני הזה", והוסיף כי הוא "דורש מבכירים ישראלים, כולל נשיא וראש ממשלה, לגנות את המעשה הזה בהקדם האפשרי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully