וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיצד תראה ממשלת בנט-לפיד: זוהי חלוקת התיקים לפי הסיכומים הקואליציוניים

עודכן לאחרונה: 3.6.2021 / 16:25

אם יצליחו יו"ר ימינה ויו"ר יש עתיד לשמור על שורות מאוחדות עד השבעת הממשלה - יעלה בידם לסיים פלונטר פוליטי ממושך. הסיכומים אליהם הגיעו צוותי המו"מ בכפר המכביה מספקים תמונה של ממשלת השינוי המסתמנת

בווידאו: לפיד מודיע לריבלין - "עלה בידי להקים ממשלה"/מערכת וואלה!

ההסכמים שנחתמו אמש (רביעי) בין מפלגות גוש השינוי אפשרו ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד להודיע לנשיא המדינה ראובן ריבלין - כחצי שעה לפני תום המנדט - כי עלה בידו להקים ממשלה. אם יצליחו להגיע להשבעת הממשלה בשורות מאוחדות, לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט יסיימו פלונטר פוליטי ממושך וארבע מערכות בחירות, וכן כהונה בת 12 שנים של בנימין נתניהו בראשות הממשלה.

בבסיס הממשלה שתקום עומד הסכם הרוטציה בין לפיד לבנט, שיהיה הראשון לעמוד בראשה. במועד החילוף בין השניים יתבצעו גם כמה חילופים נוספים בין תפקידי השרים הבכירים - חלקם הוסכמו כפשרות ברגע האחרון.

כך, בזמן תקופת כהונותו של בנט כראש הממשלה, לפיד יכהן כשר החוץ, סער כשר המשפטים ושקד כשרת הפנים. בתום השנתיים הראשונות של הממשלה, לפיד ייכנס ללשכת ראש הממשלה, אז סער יהפוך לשר החוץ, שקד לשרת המשפטים ובנט לשר הפנים וכן לראש הממשלה החליפי.

ממשלת בנט-לפיד, 2 ביוני 2021. ללא, מערכת וואלה!
על פי הסיכומים, הרוטציה תחול גם על תפקידי שרים מרכזיים - שר המשפטים, שר החוץ ושר הפנים/מערכת וואלה!, ללא
ממשלת לפיד-בנט, 2 יוני 2021. ללא, מערכת וואלה!
הרוטציה בתפקידי השרים - פשרה של הרגע האחרון שהתקבלה בשל דרישת שקד/מערכת וואלה!, ללא

מחלוקת נוספת שנפתרה באמצעות רוטציה סביב דרישותיה של שקד, היא סוגיית הוועדה למינוי שופטים. יו"ר העבודה מרב מיכאלי הודיעה כי הסכימה לפשרה, לפיה שקד תכהן בחלקה הראשון של הרוטציה כחברה בוועדה, בזמן שהעבודה תקבל תפקיד סגן שר, וח"כ בוועדה לכל הקדנציה, ואת ראשות ועדת החוקה. לאחר מכן, עם חילופי התפקידים במסגרת הרוטציה, תכהן מיכאלי בוועדה בזמן ששקד תקבל לידיה את תיק המשפטים.

יתר התיקים צפויים להשאר קבועים לאורך כל ארבע שנות ממשלת בנט-לפיד. בין ראשי המפלגות הנוספים, בני גנץ ימשיך בתפקידו כשר הביטחון, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן יכהן כשר האוצר, יו"ר מרצ ניצן הורוביץ כשר הבריאות ומרב מיכאלי כשרת התחבורה.

ממשלת לפיד-בנט, 2 ביוני 2021. ללא, מערכת וואלה!
חלוקת התיקים/מערכת וואלה!, ללא

ימינה תקבל עוד שני תיקים, האחד הוא תיק הדתות, בו יכהן כשר מתן כהנא. התיק הנוסף הוא של משרד ההתיישבות, לגביו טרם נקבע מי יקבל את תפקיד השר.

על פי הסיכומים, תקווה חדשה תקבל עוד שלושה תיקים - יפעת שאשא ביטון תכהן כשרת החינוך, זאב אלקין כשר הבינוי והשיכון (מורחב) ויועז הנדל כשר התקשורת. כמו כן, תקבל המפלגה את תפקיד יו"ר ועדת החינוך.

יש עתיד תקבל עוד חמישה תיקים, בהם מאיר כהן יכהן כשר הרווחה, אורנה ברביבאי כשרת הכלכלה ומרב כהן כשרת שוויון חברתי. בשני התיקים הנוספים שקיבלה המפלגה - התיירות והאנרגיה - טרם הוחלט מי ביש עתיד יקבל את תפקיד השר. בנוסף, המפלגה תקבל את התפקידים של יו"ר הכנסת ושל יו"ר ועדת חוץ וביטחון.

כוורת בממשלת בנט- לפיד. עיבוד תמונה, עיבוד תמונה
יש עתיד עם שישה תיקים/עיבוד תמונה, עיבוד תמונה

כחול לבן תקבל שלושה תיקים נוספים פרט לביטחון, שישאר בידיו של גנץ. פנינה תמנו שטה תמשיך לכהן כשרת העליה והקליטה וחילי טרופר ימשיך את כהונתו כשר התרבות והספורט. התיק השלישי, שר המדע (מורחב), ילך על פי המסתמן לאורית פרקש, אלון שוסטר או מיכאל ביטון. בנוסף לכך, תקבל המפלגה את תפקיד יו"ר ועדת הכלכלה.

בנוסף לתיק התחבורה, שילך למיכאלי, מפלגת העבודה תקבל את תיקי ביטחון הפנים והתפוצות. עמר בר לב צפוי להכנס לתפקיד שר ביטחון הפנים, ושר התפוצות יהיה נחמן שי או גלעד קריב. בנוסף תקבל המפלגה את תפקיד יו"ר ועדת החוקה ואת יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות.

מרצ תקבל שני תיקים נוספים פרט לתיק הבריאות שיקבל הורוביץ, ובהם תיק הגנת הסביבה שיילך לתמר זנדברג, ותיק שיתוף הפעולה האזורי שיילך לעיסאווי פריג'.

מלבד תיק האוצר, ישראל ביתנו צפויה לקבל את תיק הנגב והגליל ואת תיק החקלאות. בנוסף, תקבל המפלגה את תפקיד יו"ר ועדת הכספים.

מפלגת רע"ם בראשותו של מנסור עבאס תקבל את תפקיד יו"ר ועדת הפנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully