וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגוש השינוי הציעו לשקד להתמנות לשגרירה בוושינגטון - היא סירבה ושללה על הסף

עודכן לאחרונה: 2.6.2021 / 0:10

לפי גורמים המעורים במו"מ, שליחים מיש עתיד וישראל ביתנו פנו לח"כית מימינה עם ההצעה בניסיון לפתור את התנגדותה להקמת ממשלה. ליברמן הגיע לשיחות בכפר המכביה. במרכז המחלוקת בין המפלגות: התנאי של שקד לכהן בוועדה לבחירת שופטים ופיצול תפקיד היועמ"ש

בווידאו: צוותי המו"מ מגיעים לפגישות מכריעות בכפר המכביה/צילום: ניב אהרונסון, יותם רונן

בגוש השינוי הציעו לח"כ איילת שקד (ימינה) להתמנות לשגרירה בוושינגטון, איך היא סירבה - כך נודע היום (שלישי) לוואלה!. לפי גורמים המעורים במו"מ, ההצעה הועברה על ידי שליחים מטעם יש עתיד וישראל ביתנו, בניסיון לפתור את התסבוכת לאור התנגדותה של שקד להקמת הממשלה. לפי הגורמים, שקד שללה את ההצעה על הסף.

שעות לתום המנדט של יאיר לפיד, נציגי המפלגות החברות בגוש השינוי נועדים הלילה בכפר המכביה מאז שעות הבוקר, כמו גם חלק מראשי המפלגות - בהם יאיר לפיד, נפתלי בנט, גדעון סער וניצן הורוביץ. ביש עתיד וימינה עושים מאמץ גדול לסיים עוד הלילה את המגעים להרכבת ממשלה, במטרה להודיע במהלכו או מחר בבוקר לנשיא וליו"ר הכנסת כי עלה בידו של לפיד להקים ממשלה.

בתווך עומדות כרגע שתי מחלוקות עיקריות שמעכבות כרגע את ההתקדמות במו"מ. ראשית, דרישתה של איילת שקד להיות חברה בוועדה למינוי שופטים מטעם הממשלה, נתקלת בהתנגדות של יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, שכבר סיכמה עם לפיד כי היא תהיה הנציגה. במהלך היום הועלתה הצעת פשרה לפיה שקד תהיה הח"כית שתייצג בוועדה את הקואליציה, תמורת ערבויות שחברי הקואליציה אכן יבחרו בה בהצבעה בכנסת - ואם לא, מיכאלי תפנה לה את מקומה. עד כה, שקד סירבה להצעה ומאיימת שלא לתמוך בממשלה אם לא ייענו דרישותיה. גורמים בימינה אמרו כי המפלגה לא תתפשר בנושא.

הצהרה | איילת שקד בכנסת 26 במאי 2021. אוליביה פיטוסי, פלאש 90
דורשת להיות חברה בוועדה למינוי שופטים מטעם הממשלה. שקד/פלאש 90, אוליביה פיטוסי

מחלוקת נוספת היא דרישתו של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, שצפוי לקבל בהסכם את תיק המשפטים, להסכים מראש על פיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה. דרישתו של סער נתקלת בהתנגדות מצד מפלגות המרכז-שמאל. דרישתה של תקווה חדשה לקבל את תיק התקשורת, שהיה אמור להיות בחזקתה של יש עתיד, צפויה להיענות, ואל התפקיד צפוי לחזור השר לשעבר יועז הנדל.

לפי התכנון בגוש השינוי, אם וכאשר יושגו הסכמות עם כלל המפלגות - לפיד יחתום על ההסכמים מול מפלגות המרכז-שמאל, בזמן שבנט יחתום על הסכם מול תקווה חדשה. לאחר מכן יחתמו לפיד ובנט על הסכם ביניהם וכל ראשי המפלגות יחתמו על מסמך קווי יסוד משותף.

בתוך כך, במפלגת חד"ש, אחת המפלגות המרכיבות את הרשימה המשותפת, הודיעו הערב כי חברי המפלגה יצביעו נגד ממשלת בנט-לפיד. "אין אנו עוסקים בהחלפת פרסונות, אלא בהחלפת מדיניות, מיגור הגזענות, והתנגדות לכיבוש", נמסר בהודעת המפלגה. ח"כ עאידה תומא-סלימאן אמרה כי "ממשלה עם מנכ"ל מועצת יש"ע בראשותה, חובבת בושם הפשיזם במשרד הפנים, גזען מושחת במשרד האוצר ואיש ארץ ישראל השלמה בתיק המשפטים - אינה ממשלת שינוי. היא ממשלה ימנית ומסוכנת. ‏להיפטר מנתניהו ולשמור על דרכו היא טעות פוליטית, ואנחנו מתנגדים לה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully