וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: מברך את הרצוג ומאחל לו הצלחה. לפיד: איש ראוי ויקר

עודכן לאחרונה: 2.6.2021 / 17:14

ברחבי הקשת הפוליטית בירכו את הנשיא החדש שנבחר ברוב קולות מוחץ. נפתלי בנט: "משימתך הגדולה היא לאחד את העם". גדעון סער: "אתה תמלא את התפקיד בהצלחה, בכבוד ובממלכתיות". מרים פרץ, שהפסידה להרצוג במרוץ לנשיאות, הצהירה כי "הרצוג הוא הנשיא שלי"

בווידאו: נתניהו ולפיד מברכים את הרצוג על בחירות לנשיא ה-11 של מדינת ישראל/צילום: ערוץ הכנסת

ברכות חמות ואיחולי הצלחה רבים נשלחו היום (רביעי) עם היוודע דבר בחירתו של יצחק הרצוג לתפקיד הנשיא ה-11 של מדינת ישראל. הרצוג ניצח את מרים פרץ בקרב על מוסד הנשיאות, ולאחר ההכרזה על בחירתו בירכה אותו פרץ ואמרה כי "הרצוג הוא הנשיא שלי. הוא הנשיא של המדינה שלי. אני נושאת תפילה להצלחתו - הוא יהיה נשיא שיחבר אותנו. אני התמודדתי על תפקיד שמעולם לא חלמתי עליו, בחרתי בנתינה ועשייה למען הארץ".

הנשיא היוצא ראובן ריבלין פנה אל הרצוג: "אדוני הנשיא, אני אומר לך באחריות - התפקיד שאתה עתיד למלא אינו דומה לאף תפקיד שמילאת עד כה. אם הכנסת היא בית של ויכוח, כפי שראינו בתקופה האחרונה, הרי שבית הנשיא הוא בית של הידברות, שותפות וממלכתיות. בית הנשיא הוא הבית של כל העם בישראל. דלתו פתוחה ואוזנו כרויה לכל השותפות והשותפים לבניין הבית שלנו". ריבלין התייחס לתואר המקובל לנשיא - "האזרח מספר אחת", ואמר כי השמירה על תואר זה ועל הממלכתיות המתלווה אליו כרוכה באחריות כבדה. "אני גאה להעביר אליך את השרביט", סיכם ריבלין.

הרצוג. ראובן קסטרו
נשיא המדינה ה-11, יצחק הרצוג. היום/ראובן קסטרו

התואר "האזרח מספר אחת" נושא בחובו אחריות כבדה. ריבלין, היום

בווידאו: ריבלין מברך את הרצוג על בחירתו לנשיא/צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את יצחק הרצוג על בחירתו לנשיא המדינה ואיחל לו הצלחה רבה בשם כל אזרחי ישראל. נתניהו הודה גם למתמודדת שלא נבחרה ואמר כי "התמודדותה הייתה מכובדת. אני משוכנע שהיא תמשיך לתרום לחברה בישראל כפי עשתה כל חייה".

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כינה את הרצוג "איש ראוי ויקר שרואה את טובת העם והמדינה לנגד עיניו בכל זמן. בהצלחה כבוד הנשיא". לפיד בירך גם את מרים פרץ ואמר לה כי "לנצח תהיי נשיאת ליבו של עם ישראל".

יו"ר ימינה נפתלי בנט שוחח עם הרצוג ואמר לו כי "משימתך הגדולה היא לאחד את העם. אתה איש ציוני עם לב גדול, ואני משוכנע שתצליח". בנט בירך גם את מרים פרץ ואמר כי "היא התמודדה בצורה מכובדת ומעוררת הערכה. מרים היא שליחה מופלאה של עם ישראל ואני בטוח כי תמשיך לחזק את רוח העם בעשייתה הציבורית ובדמותה המיוחדת".

יאיר לפיד ונשיא המדינה הנבחר בוז'י הרצוג ורעייתו מיכל,2 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"איש ראוי ויקר שרואה את טובת העם והמדינה לנגד עיניו בכל זמן". הבוקר/ראובן קסטרו

יו"ר תקווה חדשה גדעון סער איחל להרצוג הצלחה רבה בתפקידו החדש ואמר כי "מהיכרותי עימו אני משוכנע ביכולתו למלא את התפקיד הרם בהצלחה רבה, בכבוד ובממלכתיות למען המדינה. הערכתי הרבה להתמודדותה של אהובת העם מרים פרץ, אשת חינוך מובהקת ודוגמא לאהבת האדם והמולדת, אותה אני מכיר ומוקיר שנים רבות".

שר הביטחון בני גנץ ציין כי הוא יפעל בשיתוף פעולה עם הנשיא הרצוג לביצור ביטחונה של ישראל ולחיזוק הקשרים עם יהדות התפוצות. "בוז'י, חברי, והנשיא הבא של מדינת ישראל - אין לי ספק שתפעל לקירוב לבבות ואחדות בקרב אזרחי ישראל. תודה גדולה מעומק הלב גם למרים פרץ על התמודדות מכובדת ומעוררת השראה", מסר גנץ.

נפתלי בנט מצביע לנשיאות , 2 ביוני 2021. אוליבר פיטוסי, פלאש 90
"אתה איש ציוני עם לב גדול, ואני משוכנע שתצליח". בנט בהצבעה לנשיאות, הבוקר/פלאש 90, אוליבר פיטוסי

שר הפנים אריה דרעי בירך את הרצוג וציין כי אין לו ספק שהוא "יפעל לאיחוד כל חלקי העם בימים שאנו כל כך זקוקים לכך". דרעי פנה גם למרים פרץ ואמר לה "את אות ומופת, סמל בעם ישראל. ניהלת מערכה מכובדת ומעוררת כבוד וכולנו מלאי הערכה כלפייך".

יו"ר העבודה מרב מיכאלי פנתה למנהיג מפלגתה לשעבר וכינתה אותו "בשר מבשרנו". מיכאלי העידה כי היא גאה בבחירתו של הרצוג וכי אין ראוי ממנו לתפקיד. "התמיכה האדירה והסוחפת שזכית לה מחברות וחברי הבית מעידה כאלף עדות ועדים כמה אתה מקובל על חלקים עצומים בחברה הישראלית. מפלגת העבודה מאחוריך בוז'י היקר. ברכות גם למרים פרץ על ההתמודדות והנסיון וחיזוק ידיים בהמשך הדרך".

מרב מיכאלי ונשיא המדינה הנבחר בוז'י הרצוג,2 ביוני 2021. ראובן קסטרו
"אתה בשר מבשרנו. מפלגת העבודה מאחוריך בוז'י היקר". הבוקר/ראובן קסטרו

שר הבריאות יולי אדלשטיין בירך את הרצוג ואמר כי הוא בטוח ש"הוא ירים את קרנה של ישראל בעולם, יפעל לאחדות כלל אזרחי ישראל ויביא כבוד למוסד הנשיאות".

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' ציין כי "עבודת שיקום רבה של מוסד הנשיאות מחכה לך, ואני תקווה ותפילה שבעזרת השם תצליח בכך. תאחד את העם, תחזק את הזהות היהודית והציונית של המדינה, תדבק בשורשיה העמוקים של משפחתך, ותיאבק על צדקת דרכם של העם היהודי ומדינת ישראל בכל העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully