וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביהמ"ש דחה את בקשת זדורוב: לא יוטל על א"ק צו איסור יציאה מהארץ

עודכן לאחרונה: 2.6.2021 / 12:02

בנימוקים להחלטה נכתב כי אולה קרבצ'נקו אינה נאשמת ואין כל סיבה לפגוע בחירותה. נדחתה גם בקשה נוספת לזמן אותה לעדות מוקדמת, עוד לפני פתיחת המשפט החוזר. אב בית הדין: "היא הוכיחה במעשיה ובהתנהגותה עד כה שאין היא חוששת להתייצב ובפנים גלויות ולעמוד על חפותה"

בווידאו: זדורוב בדיון בבית המשפט המחוזי לקראת משפטו החוזר/צילום: אלי אשכנזי ושלומי גבאי

בית המשפט המחוזי בנצרת החליט הבוקר (רביעי) שלא להיעתר לבקשת ירום הלוי, פרקליטו של רומן זדורוב, ודחה את בקשתו להטיל על אולה קרבצ'נקו צו איסור יציאה מהארץ. כמו כן, נדחתה בקשה נוספת כי קרבצ'נקו תיקרא לעדות מוקדמת, עוד לפני פתיחת המשפט החוזר. אב בית הדין, השופט אשר קולה, כתב בהחלטה כי "מדובר בחריג שבחריגים המאפשר זימונו של עד הגנה בעדות מוקדמת, טרם שסיימה המאשימה, כדרכו של עולם, את הבאת ראיותיה".

בנימוק להחלטה ציין בית המשפט כי קרבצ'נקו אינה נאשמת. "אין כל סיבה לפגוע בחירותה ובקשר שלה עם בני משפחתה שבאוקראינה", כתב השופט קולה והוסיף כי "אולה הוכיחה במעשיה ובהתנהגותה עד כה, שאין היא חוששת להתייצב ובפנים גלויות ולעמוד על חפותה, עד כמה שהיא נצרכת לכך".

צל כבד סיפורה של א"ק אולה קרבצ'נקו. כאן 11, צילום מסך
"אין כל סיבה לפגוע בחירותה". אולה קרבצ'נקו/צילום מסך, כאן 11

בית המשפט התייחס במערך השיקולים לעובדה כי קרבצ'נקו לא נמלטה מן הארץ. גם כששהתה בחו"ל - היא חזרה לארץ, ואף מתכוונת לפתוח תערוכה במהלך חודש אוקטובר. "בכל הכבוד הראוי, לא זוהי מטרתה של עדות מוקדמת, ובשלב זה היא אכן מוקדמת כפשוטו של לשון", סיכם בית המשפט.

עורכי הדין של אולה קרבצ'נקו, עו"ד תומר שוורץ ועו"ד דניאל חקלאי, בירכו על החלטת בית המשפט. "בית המשפט קבע כי קודם שתיאלץ אולה לעלות על דוכן העדים, מוטב לשמוע את עדותם של א"ח ושאר מפליליה על מנת לבחון האם עדותם בכלל קבילה והאם ניתן לתת בהם אמון". פרקליטיה כינו את מעורבותה של קרבצ'נקו "בדייה" וכי היא אינה קשורה למקרה כלל. "היא קורבן למסע נקמה של בן זוג מתעלל שלא היה מסוגל להשלים עם עזיבתה אותו", סיכמו עורכי הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully