וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: הספינה הגדולה ביותר בצי עלתה באש וטבעה במפרץ עומאן

עודכן לאחרונה: 2.6.2021 / 10:16

הטלוויזיה הרשמית דיווחה כי שריפה פרצה בספינת הסיוע חארג, המשמשת לחידוש מלאים בלב ים וכמנחת מסוקים, סמוך לנמל במפרץ עומאן. צוותי הכיבוי לא הצליחו לכבות את האש, אנשי הצוות פונו בבטחה

בווידאו: איראן מדווחת שהספינה הגדולה ביותר בצי עלתה באש וטבעה במפרץ עומאן/צילום: מתוך טוויטר

הספינה הגדולה ביותר בצי של איראן עלתה באש וטבעה במפרץ עומאן - כך דיווחו היום (רביעי) כלי תקשורת במדינה, שלפיהם כל הצוות פונה בהצלחה מסיפונה של "חארג", שהייתה במשימת אימונים בסמוך לעיר הנמל ג'אסק.

"כל המאמצים להציל את הספינה נכשלו והיא טבעה", דיווחה סוכנות הידיעות פארס אחרי שעות ארוכות שבהן ניסו צוותי הכיבוי להשתלט על האש. הטלוויזיה הרשמית דיווחה שהשריפה החלה בסביבות השעה 2:25, ובתמונות שפורסמו ברשתות החברתיות נראו מלחים מפנים את הספינה בזמן שהאש השתוללה מאחוריהם.

לא נמסר מה גרם לשריפה, אך טביעת הספינה קרתה בזמן של מתיחות מוגברת בין איראן לישראל אחרי שורת תקריות ימיות בחודשים האחרונים. באפריל, הספינה "סאוויז", שלפי דיווחים הייתה בסיס צף של משמרות המהפכה, הותקפה בים האדום במוקשים ימיים. קדמה לתקיפה הזו פגיעה בכמה ספינות בבעלות ישראלית ששטו באזור, בפעולות שיוחסו לאיראן, וכן פגיעה בכלי שיט איראניים שהיו בדרכם לסוריה.

הספינה חארג של הצי האיראני עולה באש במפרץ עומאן, 2 ביוני 2021. טוויטר, אתר רשמי
עשן מיתמר מהספינה "חארג", הבוקר/אתר רשמי, טוויטר

בשנה שעברה, ספינת קרב איראנית שיגרה טיל בשוגג לעבר ספינה אחרת במהלך תרגיל במפרץ עומאן, ו-19 מלחים נהרגו. מפרץ עומאן הוא נתיב מים רגיש המתחבר אל מצר הורמוז, שדרכו עוברת חמישית מאספקת הנפט העולמית.

הספינה חארג היא אחת מכמה כלי שיט בודדים בחיל הים האיראני שביכולתן לספק חידוש מלאים בלב ים לספינות אחרות. היא משמשת גם לנשיאת משקלים כבדים ועל סיפונה נמצא מנחת מסוקים. בנייתה של הספינה הושלמה בבריטניה ב-1977, והיא נכנסה לשורות הצי ב-1984 בתום משא ומתן ממושך שהחל לאחר המהפכה האיראנית ב-1979.

  • עוד באותו נושא:
  • איראן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully