וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: כוח ישראלי תקף ספינה איראנית בים האדום

באיראן דווח כי הספינה "סאוויז" נפגעה בפיצוץ מוקשים ימיים לחופי אריתריאה. לפי אל-ערביה, הם הוצמדו על ידי כוח מיוחד של ישראל, כחלק מהמערכה הימית המתרחבת. לפי ההערכות, הספינה משמשת את משמרות המהפכה. התקיפה אירעה במקביל להתקדמות בשיחות הגרעין בין ארה"ב לאיראן

בווידאו: תיעוד ממל"ט איראני של הספינה בבעלות הישראלית שנפגעה מפיצוץ במפרץ עומאן/רשת אל-מיאדין

ספינת משא איראנית נפגעה ממוקשים ימיים בים האדום, מול חופי אריתראה - כך דיווחה הערב (שלישי) סוכנות הידיעות תסנים האיראנית המקורבת למשמרות המהפכה. ברשת אל-ערביה דווח כי כוח ישראלי מיוחד הוא זה שהצמיד את המוקשים לספינה "סאוויז". לפי ההערכות, הספינה "סאוויז" שייכת למשמרות המהפכה, ומשמשת למעשה חדר מבצעים צף בים האדום, שממנו אוספת איראן מודיעין על ערב הסעודית ותימן כדי לסייע למורדים החות'ים.

גורמים בפנטגון אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי ארצות הברית לא אחראית לתקיפת הספינה האיראנית, שאירעה במקביל להתקדמות בשיחות הגרעין שהתחדשו היום בווינה. ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר במהלך ישיבת סיעת הליכוד מפני חזרה להסכם הגרעין, שממנו פרש נשיא ארצות הברית הקודם דונלד טראמפ. הוא אמר כי במקביל, "אנחנו חייבים לבלום את התוקפנות האיראנית באזור" לאור האיומים של המשטר "למחות אותו מעל פני האדמה".

הספינה Saviz החשודה כשייכת למשמרות המהפכה. מערכת וואלה!NEWS, אתר רשמי
מערכה חשאית בין ישראל ואיראן. הספינה שנפגעה/אתר רשמי, מערכת וואלה!NEWS

הדיווחים בנושא באים ברקע התגברות המערכה הימית בין ישראל לאיראן. בחודשים האחרונים הותקפו שתי ספינות משא בבעלות אנשי עסקים ישראלים ששטו באזור מפרץ עומאן. ישראל מייחסת את שתי התקיפות הללו לאיראן. לפי דיווחים בכלי תקשורת מערביים, בהם וול סטריט ג'ורנל וניו יורק טיימס, ישראל תקפה מאז 2019 נגד ספינות משא ומכליות איראניות בים האדום ובים התיכון במטרה לסכל הברחות נשק לחיזבאללה ולחבל במשלוחי נפט לסוריה.

פרטים על ספינת המשא האיראנית שהותקפה בים האדום. מערכת וואלה!, אתר רשמי
איסוף מודיעין על תימן וערב הסעודית. הספינה Saviz/אתר רשמי, מערכת וואלה!

במערכת הביטחון מסרבים להתייחס לפרסומים באיראן על התקיפה הערב, בדומה לפיצוצים שהתרחשו בשבועות האחרונים. מבלי לציין אירוע כזה או אחר, גורמי ביטחון הבהירו כי "ישראל לא תאפשר העברת נשק שובר איזון לידי ארגוני טרור דרך הים אדום", אך נראה כי המטרה היא להשאיר את החיכוך בזירה הימית מתחת לסף הרעש ולהימנע עד כמה שניתן מעימות ישיר וגלוי.

האחרונה מבין הספינות שהותקפו הייתה שהר-א-כורד, שנפגעה במרחק של כ-80 ק"מ מחופי ישראל לפני כחודשיים. גורמים איראניים טענו כי ישראל הייתה אחראית לפגיעה, ייתכן שמהאוויר, וכך אמר גם גורם ישראלי לניו יורק טיימס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully