וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה הניצחון האמיתי": אחרי המבצע, מכל הארץ הגיעו לחזק את העסקים ולטייל בדרום

עודכן לאחרונה: 29.5.2021 / 21:25

אלפי מטיילים ביקרו בתל אשקלון ועין גדי, בבתי הקפה בשדרות לא זוכרים יום עמוס כמו אתמול, באשקלון הפרלמנטים חזרו לשגרה, ובבארי מקווים שגם רוכבי האופניים יחזרו בכמויות גדולות. "אנשים חזרו לחיות אחרי שבועיים קשים מאוד שעברו על התושבים ובעלי העסקים"

בווידאו: מטיילים בגן לאומי פארק הבשור/צילום: אורן אחרק, רשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים עדכנה הערב (שבת) כי כ-100 אלף מטיילים יצאו לטייל בגנים הלאומיים ושמורות הטבע, בהם רבים שביקרו בדרום הארץ - שאתריו היו סגורים במהלך "שומר החומות". בין האתרים הבולטים היו עין גדי עם כ-2,200 מבקרים, והגן הלאומי תל אשקלון, שנפתח רק לאחר שעבר השבוע סריקות לאיתור חלקי רקטות, עם כ-2,700 מבקרים. "אנחנו רואים גם מטיילים רבים באזור הדרום בשטחים הפתוחים, בתל באר שבע, עין גדי ומצדה. ואני שמח שהציבור חוזר לשגרת הטיולים", אמר גלעד גבאי, מנהל מחוז דרום ברט"ג.

עובדי הרט"ג עבדו בשבוע האחרון כדי לפתוח את הגן הלאומי הבשור (פארק אשכול), אחרי שחלק משביליו נשרפו בשבוע שעבר מפגיעת רקטה שגרמה לבערה גדולה. אתמול כבר הגיעו עשרות משפחות ללון במקום. "מאמצי השיקום יימשכו עוד זמן רב. אנחנו יודעים שהטבע מתחדש ומשתקם ככל שחולף הזמן, אך נדרש להמשיך בתהליכי ניטור ושיקום. בעזרת השותפים שלנו קק"ל והמועצה האזורית מרחבים הצלחנו לפתוח את הגן הלאומי תוך שבוע ולאפשר לציבור לחזור ולהנות מהטבע", מסר גבאי.

גם בעלי בתי הקפה והמסעדות סיפרו כי מרבית העסקים היו מלאים לאורך יום שישי, אך חלקם טוענים כי הם עוד מתקשים לצאת מהמצב הכלכלי, ויקח זמן עד שיצליחו להתאושש.

גן לאומי פארק הבשור, 29 במאי 2021. אורן אחרק, רשות הטבע והגנים
המטיילים חזרו לדרום. היום/רשות הטבע והגנים, אורן אחרק
קפה גרג בשדרות. חוזרים לשגרה בדרום. 28 במאי 2021. שי מכלוף
"אנשים חזרו לחיות". קפה גרג בשדרות, היום/שי מכלוף

אתמול, בקפה גרג בשדרות סיפרו כי לא זכור יום עמוס שכזה. לקוחות מכל הארץ באו לתמוך בעסקים באזור, וערכו קניות לשבת במכולות בעיר, וכך אנשים נאלצו לחכות בתור דקות ארוכות עד שיתפנה עבורם שולחן.

"חיכינו בסבלנות שייגמר המבצע", אומר הרצל גבריאל, שהגיע עם משפחתו מתל אביב. "באנו כדי לתמוך בבעלי העסקים וגם באנו להנות, הם מאוד שמחים לקבל אותנו". שרון בן פורת, שהגיעה אף היא עם בני משפחתה, באה לעיר מאותן הסיבות. "באנו לחזק את תושבי שדרות ואת בעלי העסקים פה. אחרי מה שהם עברו, היה לנו חשוב להגיע ולתמוך".

בקצה המסעדה ישב אמש אלעד יחד עם בני משפחתו, שהגיעו מההתנחלות בית יתיר שבדרום הר חברון. הוא סיפר כי אחותו, תושבת שדרות, התארחה אצלם במהלך ימי המבצע. "עכשיו זאת ההזדמנות שלנו לבוא ולתמוך בעסקים ובתושבים, אני מאמין שזה הניצחון האמיתי על חמאס".

שמעון אלחרט, בעלי בית הקפה, נפעם מהגעתם של הלקוחות מחוץ לעיר. "מאוד התרגשתי כשראיתי לקוחות שמגיעים ממרכז הארץ", סיפר, "אנשים חזרו לחיות אחרי שבועיים קשים מאוד שעברו על התושבים ועל בעלי העסקים".

אשקלון. חזרה לשגרה בדרום אחרי מבצע שומר החומות. 28 במאי 2021. אשקלון ניוז, אתר רשמי
הפרלמנטים חזרו. בתי הקפה באשקלון/אתר רשמי, אשקלון ניוז

גם בעיר שנחשבת לבירת המסחר בדרום, נתיבות, בתי הקפה היו מלאים. יוסי לוי, זכיין ארומה בעיר, מברך על חזרת הלקוחות בתום סבב הלחימה. "אנשים חוזרים לדרום אחרי ההסלמה", הוא אומר, "מרגישים התעוררות: אנשים מגיעים מהמרכז ומכל הארץ כדי לפרגן ולתומך בעסקים בדרום".

עדי רוזן, מדריכת סיורים קולינריים באזור הנגב המערבי ותושבת נתיב העשרה בעצמה, הגיעה לסיור בעיר יחד עם קבוצת נשים מיבנה. "דווקא עכשיו מגיעים לדרום לחזק את העסקים", היא מסבירה. "אנשים מתעקשים להגיע מכל הארץ והם מבינים שיש הרבה מסעדות, בתי קפה וחוויות קולינריות באזור הזה. הסיורים הם הדרך האולטימטיבית להראות את זה. הם מאוהבים במקומות. הם מבינים שיש פה דברים טובים למרות הקושי הביטחוני".

שתיים מהמשתתפות בסיור, עדי טובים ורווית ורדי, הבהירו שגם המטרה העיקרית שלהן הייתה לתמוך בעסקיהם של תושבי האזור. "יש הרבה מקומות מאוד טעימים", הן מאשרות את דבריה של רוזן. "אנחנו בסיור שלישי בנתיבות, ואם אפשר לעזור לעסקים אנחנו באים לדרום בשביל זה".

אשקלון, אנשים חוזרים לשגרה בדרום אחרי מבצע שומר החומות. 28 במאי 2021. אשקלון ניוז, אתר רשמי
באים לתמוך בעסקים. אשקלון, היום/אתר רשמי, אשקלון ניוז

גם במתחם שריקי סנטר המפואר בנתיבות מרגישים את התאוששות, ובעלי העסקים במקום מזמינים את הציבור להגיע. אחד מהם, רפאל לוי, מודה כי "עדיין קצת חלש, האנשים אולי קצת חוששים". לדבריו, "ביומיים שלושה האחרונים נהייתה התעוררות חלקית". הוא קרא לתושבי המרכז "לבוא ולראות את המתחם הכי יפה שיש בדרום".

גם אנשי "לה מדווש", חנות אופניים בקיבוץ בארי, עדיין מרגישים שלא כל המטיילים ורוכבי האופניים חזרו. יעקב שוורץ מההתנחלות רבבה שבשומרון הגיע לשם היום עם בני משפחתו. "במבצע הזמנתי את החברים בדרום אליי לשומרון, ואז הבנו שזה קורה בכל הארץ. עכשיו שקט פה, אנחנו קצת חוששים, אנחנו לא יודעים מה יהיה פה, אם יחליטו לירות פה או לא, אנחנו פה כי זה שלנו".

קיבוץ בארי, לה מדווש. חזרה לשגרה בדרום. 28 במאי 2021. שי מכלוף
"מקווים שהרוכבים יחזרו". רוכבים ב"לה מדווש", קיבוץ בארי, היום/שי מכלוף
נתיבות. חוזרים לשגרה בדרום. 28 במאי 2021. שי מכלוף
"הסיורים הם הדרך האולטימטיבית להראות את הדרום". קבוצת הנשים מיבנה, בנתיבות/שי מכלוף

ארז מנור, הבעלים של העסק מספר כי גם העובדים התפזרו מאז החל המבצע. "עד יום שני האחרון הכול היה סגור, התנועה מאוד חלשה. יחסית ליום שישי בבוקר יש מעט אנשים, אחרי המלחמה הכל יהיה שקט פה, ואנחנו מקווים שהרוכבים יחזרו", אמר.

גם באשקלון התמלאו בתי הקפה היום באנשים, וגם בקפה של רוז'ה הפרלמנטים חזרו. "אנחנו חוזרים לחיים באשקלון, הכול מלא, אחרי שבועיים קשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully