וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחכים לכם עם חיבוק גדול": בעלי העסקים בדרום רוצים לפרוח אתכם

27.5.2021 / 9:58

עכשיו, כשהקורונה נעלמת והמבצע בעזה מאחורינו, תושבי הדרום מחכים לכם - לכולנו. החנויות נפתחות מחדש, המסעדות מרעננות תפריטים והאטרקציות התיירותיות ומקומות הבילוי מוכנים. פגשנו את תושבי הדרום, שמחכים לכם בזרועות פתוחות

תושב שדרות רונן עזרן שניצל מפגיעת נ"ט ברכבו במהלך מבצע שומר החומות. שי מכלוף
תושב שדרות רונן עזרן/שי מכלוף

במשך 11 ימים ספגו תושבי הדרום אש כבדה במהלך מבצע "שומר החומות". בערים, במושבים ובקיבוצים ישבו אלפי ישראליות וישראלים בחדרים ממוגנים וניסו להמשיך בשגרת חייהם בין האזעקות לנפילת הרקטות. אלו היו ימים מאתגרים מאוד, שהגיעו בסופה של תקופה ארוכה שבה מגיפת הקורונה שינתה לחלוטין את החיים של כולנו.

אבל תושבי הדרום עשויים מחומר אחר. חומר חזק ועמיד. האופטימיות זורמת להם בדם והיכולת שלהם לפרוח ולצמוח מתוך הקשיים היא אדירה. שדרות, לדוגמה, סופגת רקטות כבר 20 שנה ובכל זאת אוכלוסיית העיר גדלה; בקיבוצים שבעוטף עזה נולדים דורות חדשים של ילדים; באופקים ובנתיבות יש ביקוש לדירות. גם אשקלון, שספגה מאות רקטות במבצע האחרון, ואשדוד שמצפון לה, חזרו במהירות לשגרת החיים.

עכשיו, אחרי שנת הקורונה וכשהמבצע בעזה מאחורינו, תושבי הדרום מחכים לכם - לכולנו. החנויות נפתחות מחדש, המסעדות מרעננות תפריטים והאטרקציות התיירותיות ומקומות הבילוי מזמינים אתכם. פגשנו את תושבי הדרום, שמחכים לכם.

בתחילת מבצע "שומר החומות" רונן עזרן, הבעלים של החנות ממתקי דודו בשדרות, העמיד את רכבו על גבעה הסמוכה לקיבוץ ארז. כשיצא מהמכונית, נורה אליה טיל נ"ט מרצועת עזה שהשמיד אותה. נפגע אתמול מטיל נ"ט שנורה מרצועת עזה. עזרן, שעמד במרחק מטרים ספורים מהרכב, סיים עם פציעה קלה בלבד.

"אני פותח את החנות כמסר לחמאס - לא תנצחו אותנו", אומר עזרן. "בתקופה הזאת אני מפסיד כספים בחנות ולא רק עכשיו - בכל סבב שיש באזור אנחנו מפסידים. אבל לעולם אני לא אסגור, כשאני פתוח זה הניצחון שלנו, אני פה ולעולם לא אעזוב את שדרות. כל טפטוף רקטות לאזור גורם לי להפסיד כסף, אין עבודה והתושבים נשארים בבתים. יש לנו אורך רוח, הכסף פחות מעניין פה. עכשיו הזמן לבוא אלינו ולבלות באזור המדהים שלנו".

עוד בוואלה!

תבואו עם חיבוק גדול: חוזרים לבלות וליהנות בדרום הארץ

לכתבה המלאה
תושב שדרות ובעל חנות הממתקים רונן עזרן שניצל מפגיעת נ"ט ברכבו במהלך מבצע שומר החומות. שי מכלוף
עזרן בחנות הממתקים שלו/שי מכלוף

אלירן מור יוסף, בעל מסעדת בורגרים בשדרות ומסעדת השף מיטבר בנתיבות, סגר את עסקיו במשך כמעט שנה שלמה בגלל הקורונה. "עכשיו היא הייתה סגורה בגלל המצב הביטחוני", הוא אומר, "את המסעדה בשדרות השארתי פתוחה, אבל כרגע יש מעט עבודה. מדובר בהפסד כספי גדול. בימים רגילים אי אפשר להיכנס למסעדה, בגלל העומס. אני מוכן לסבול את הנזק הכלכלי רק שיתנו מכה קשה לחמאס. בימים של טפטופי רקטות המצב יותר גרוע, אנשים לא יוצאים מהבתים וגם אז המסעדה מפסידה כסף. צריך לעשות סדר פעם אחת ולתמיד".

אלירן מור יוסף, בעל מסעדת בורגרים בשדרות ומסעדת השף מיטבר, נתיבות. שי מכלוף
אלירן מור יוסף במסעדת בורגרים שבשדרות/שי מכלוף

שנה לא קלה עברה על דוד לוגסי, בעל מסעדת השף לה פסטריה בנתיבות. במשך שנת הקורונה המסעדה הייתה סגורה ולאחר שנפתחה, המבצע אילץ אותו להשליך סחורה בסכום של 50 אלף שקלים. "נקלענו להפסדים כספיים גדולים נוספים עקב סגירת המקום", אומר דודו, "תמיד אחרי מלחמה יש גם שבוע שבו התושבים קצת חוששים לצאת. בדרך כלל המסעדה מלאה כל ערב וכמעט לא ניתן למצוא כיסא פנוי".

בשבוע האחרון הדרום מתאושש אט אט, ועכשיו דודו ושאר תושבי נתיבות נהנים מהשקט ומצפים למבקרים ולסועדים בעיר. "נתיבות נמצאת בתנופה עצומה בכל התחומים, העיר פורחת בתחום המסעדות ופעילות הפנאי, כדאי מאוד לבקר בעיר שהיא בירת המסחר של הדרום", הוא אומר.

דודו לוגסי בעל מסעדת שף לה פסטריה, נתיבות. יניר יגנה
"בדרך כלל המסעדה מלאה כל ערב וכמעט לא ניתן למצוא כיסא פנוי". דוד לוגסי/יניר יגנה

מטחים כבדים נורו אל קיבוץ זיקים במבצע "שומר החומות". הקיבוץ הקטן שסמוך לים ספג אש רבה בסבבים הקודמים, ועכשיו כשהשקט חזר, חבריו מצפים למבקרים בבריכות הטורקיז היפהפיות ובדיונות של נחל שקמה.

גל שיש, בעלת סטודיו לקולינריה ואמנות בקיבוץ זיקים, עורכת בו סדנאות פסטה ופיסול אומנותי מחומרים שונים. "לא הייתה עבודה במבצע האחרון, יצאנו מזיקים לקיבוץ בצפון במהלך המלחמה, אי אפשר היה להיות פה", אומרת לנו גל. "העסק ספג מכה כלכלית. כל פעם שהעסק צומח קורה משהו ועושה לו 'תספורת', גם הקורונה וגם סביבי הלחימה, לא רק המבצע הנוכחי. למזלי רוב הלקוחות הם מעוטף עזה. יש ממ"ד בסטודיו עצמו, אפשר לבוא לפה וליהנות מחוויה עצומה. בימים שקטים המקום הזה הוא פשוט גן עדן, שקט ושלווה. והלקוחות מבינים את זה. בסוף הלקוחות ממרכז הארץ אומרים לי, 'חששנו קצת אבל אחרי חצי שעה הבנו שמדהים פה'. באנו לפני עשור מאשקלון לזיקים וגילנו קהילה חזקה ותומכת, בואו גם אתם לקיבוץ שלנו".

גל שיש בעלת סטודיו לקולינריה ואמנות בקיבוץ זיקים. יניר יגנה
"הלקוחות ממרכז הארץ אומרים לי, 'חששנו קצת אבל אחרי חצי שעה הבנו שמדהים פה'". גל שיש/יניר יגנה

למעלה מ-900 רקטות נורו לעבר העיר אשקלון בסבב הלחימה האחרון, רובם המכריע יורטו. תושב אשקלון הנרי אברג'ל הוא בעל חנות למוצרי שיער. בגיל 75, הוא שמח מאוד לשרת את הלקוחות ולחזור לשגרה. "יש לי את החנות כבר 30 שנה, עליתי ממרוקו וישר פתחתי את החנות", אומר הנרי. "במבצע היה קשה מאוד עם הרקטות ואזעקות, סגור את החנות ופתח, סגור ופתח, לא היה לנו מנוח, הפסדנו כסף כי לא עבדנו". אבל למרות זאת, אברג'ל אופטימי ומאמין שעירו תמשיך לפרוח. "אשקלון מיוחדת. אין הרבה חניות למוצרי שיער באשקלון, אני בין הבודדים", הוא אומר, "זו עיר יפה עם חוף ים יפהפה ותושבים נהדרים, יש לנו בעיר קהילה חזקה. בואו לאשקלון".

הנרי אברג'ל תושב אשקלון ובעל חנות למוצרי שיער. יניר יגנה
"אשקלון מיוחדת, יש לנו קהילה חזקה". הנרי אברג'ל/יניר יגנה

"היינו סגורים בשבוע שעבר", מספר צח ברק, מבעלי קפה-מסעדה לולה בבאר שבע. "בתקופת הקורונה נגרם לנו נזק כלכלי עצום. עד שכבר התחלנו להתאושש וללכת מחדש בא המבצע בעזה, שהחזיר אותנו אחורה ואנחנו שוב לומדים ללכת מחדש. בעיר יש קהילה חזקה וחמה ותומכת".

"האופי של המקום שלי מאוד מגוון, מבוגרים, סטודנטים, צעירים, יהודים ובדואים - כולם מגיעים לכאן", מוסיף צח. "בשבוע שעבר לא הייתה פה נפש חיה, נאלצנו לזרוק סחורה בעלות של כ-20 אלף שקלים לפח. המקום בלב העיר העתיקה, ברחוב הכי יפה בבאר שבע. עולם הלילה והקולינריה בעיר נמצא בהתפתחות מתמדת וגדולה אחרי שנים שהיה כאן 'מדבר' בתחום הזה. בואו לעיר העתיקה בבאר שבע, אנחנו מחכים לכם עם חיבוק גדול".

צח ברק, מבעלי קפה-מסעדה לולה בבאר שבע. באדיבות המצולמים
עולם הלילה והקולינריה בעיר נמצא בהתפתחות מתמדת וגדולה. צח במסעדתו לולה/באדיבות המצולמים

אמנון עוזיהו, בעל הצימרים "טבע הבשור" במושב עין הבשור, שבמועצת אזורית אשכול, הוא גם חקלאי ומשווק של ירקות אורגניים בכל רחבי הארץ. את הירקות שלו אפשר למצוא בכל מקום - מרעננה ועד שדה בוקר. מהצימרים היפים שלו נהנים אלה שבאים לחופשה בחבל אשכול. "לא היו הזמנות לצימרים בשבועיים האחרונים, יש המון ביטולים גם לחודשיים הבאים", מספר אמנון, "מדובר בנזק כלכלי גדול מאוד שנגרם לי עקב ביטול ההזמנות".

אמנון עוזיהו, בעל הצימרים "טבע הבשור" במושב עין הבשור. באדיבות המצולמים
"בואו אלינו, זה יחזק את התושבים ואת בעלי העסקים בעוטף עזה". אמנון עוזיהו בפתח הצימר/באדיבות המצולמים

אבל אמנון בטוח שהשק והיופי של המקום יגרמו לנופשים לחזור. "יש לי 9 יחידות צימרים, מדובר במושב יפהפה, יש בו הכל. בימים של שקט זה כמו גן עדן. יש באזור המון אטרקטציות לכל הגילים, בואו לבקר במועצה האזורית אשכול, בואו אלינו, זה יחזק את התושבים ואת בעלי העסקים בעוטף עזה, תצטרפו לחוג הלקוחות שלנו, זה יעזור מאוד - ואתם רק תיהנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully