וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לאחר אסון מירון: משפחות הנספים בדרישה ל"חקירה אמיתית"

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 22:06

ברחבת הכותל התאספו המשפחות לעצרת תפילה בסיומה העלו דרישה לחקירה "ללא טיוח". זאת, ברקע הסערה על הדרישה להקמת ועדה חקירה ממלכתית וטענות מצד פוליטקאים חרדים על כך שחקירה בראשות שופט תפגע בצביון היהודי. "יש דרכים לעשות ועדת חקירה אמיתית", אמר אב ששכל את בניו

בווידאו: משפחות הנספים במירון בדרישה ל"חקירה אמיתית"/צילום: רוני כנפו

עשרות בני משפחות הנספים באסון הר מירון התאספו הערב (חמישי) ברחבת הכותל המערבי בירושלים לעצרת תפילה שבסיומה העלו את הדרישה לחקירה אמיתית "ללא טיוח", כלשונם. זאת, חודש לאחר האסון במירון וברקע הסערה הפוליטית על הדרישה להקמת ועדת חקירה ממלכתית שתבחן מה התרחש באירוע שגבה את חייהם של 45 הרוגים ועשרות פצועים בהילולה של רבי שמעון בר יוחאי.

הרב מאיר אלחדד, ששכל את בניו, משה בן ה-12 ויוסף בן ה-18 באסון אמר כי "אנחנו מצופים לדרוש ולחקור, שתהיה ועדת חקירה אמיתית, עם שיניים, ללא טיוח". אלחדד אמר כי הם לא רוצים לחפש אשמים, לא רוצים להתנקם באף אחד אבל דורשים שלא יישנו מקרים כאלה בעתיד.

הוא התייחס לטענה שהעלו פוליטיקאים חרדים, לפיה אם יעמוד בראש ועדת חקירה שופט בית המשפט העליון, קיים חשש כי ייפגע הצביון של אתר הקבר במירון. "ברור וברור שאנחנו לא רוצים שיהיה נזק לצביון היהודי האותנטי של קבר רבי שמעון בר יוחאי אבל יש דרכים לעשות ועדת חקירה אמיתית ולא כמו שהיו עושים טיוח בכל הזמנים".

אירוע תפילה של משפחות הרוגי מירון בכותל המערבי 27 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
משפחות ההרוגים בכותל/פלאש 90, יונתן זינדל
אירוע תפילה של משפחות הרוגי מירון בכותל המערבי 27 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"עלינו להגיע לחקר האמת על מנת שנוכל למצוא מזור לכאב העצום"/פלאש 90, יונתן זינדל

ישראל דיסקינד, אחיו של שמחה שנהרג באסון, הוסיף כי "כל ועדת חקירה שלא תהיה ועדת חקירה אמיתית היא ועדת חקירה של טיוח וסיבון. חייבים להגיע פה לחקר האמת באמצעות ועדת חקירה ממלכתית שבאמת תגיע לחקר האמת, תפיק לקחים ותפעל לשנות את הר מירון".

בסיום הכינוס, פרסמו המשפחות הודעה שבה נכתב כי נדרשת הקמת ועדת חקירה ממלכתית כדי לחקור את האירועים, זאת למרות שחלק מבני משפחות ההרוגים יסכימו גם להקמת ועדת חקירה ציבורית.

בהודעה נכתב כי "לא מדובר באסון של המגזר החרדי, זה אסון של כלל הציבור בישראל. אנחנו, משפחות הנספים, היינו בטוחים שבתוך כמה ימים מדינת ישראל תתכנס ותחקור האירוע לעומק - על מנת שטרגדיות כאלו לא יקרו שוב, אבל לצערנו אנחנו מגלים מערכת טיוח מקצועית ומשומנת".

אירוע תפילה של משפחות הרוגי מירון בכותל המערבי 27 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"לצערנו אנחנו מגלים מערכת טיוח מקצועית ומשומנת". משפחות ההרוגים/פלאש 90, יונתן זינדל

"שלושים יום לאחר האסון אנחנו נחרדים לגלות שבמקום לחקור ולהעמיק בפרשה על מנת למנוע את האסון הבא - מתפתחת מערכת שכל תפקידה לטייח את האסון האזרחי הגדול בתולדות המדינה. דווקא היום, אנו המשפחות של ההרוגים באסון, רוצים להיות מאוד ברורים. אנחנו דורשים ועדת חקירה ממלכתית, אמיתית עם סמכויות ושיניים", נכתב.

"עלינו להגיע לחקר האמת על מנת שנוכל למצוא מזור לכאב העצום, וגם כדי שנוכל למנוע את הטרגדיה הבאה. מצפוננו לא יירגע עד שנדע שעשינו הכל, כדי להבטיח שעולמם של אחרים לא ייחרב כפי שעולמנו חרב ביום האסון".

לטענתם, "לא מדובר רק בנו, המשפחות של ההרוגים. אנו כחברה וכמדינה מצווים לעמוד על המשמר ולעשות כל שביכולתנו כדי למנוע אסונות דומים בעתיד. נאבק בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת שתוקם ועדת החקירה ממלכתית עם שיניים וסמכויות, בדיוק כמו שטרגדיה בסדר גודל כזה דורשת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully