וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתן בן ה-5 ששרד את אסון הרכבל באיטליה שב להכרה ודיבר עם דודתו

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 19:49

איתן שב להכרה ושוחח עם דודתו הנמצאת ליד מיטתו בבית החולים בטורינו. "בימים הקרובים הוא ייצא מטיפול נמרץ ויועבר לאשפוז", אמרו בבית החולים. בנוסף הצוות הרפואי נערך כיצד לספר לאיתן על האסון שקרה למשפחתו

עמית וטל בירן וילדיהם איתן תום. באדיבות המשפחה
איתן בן ה-5 (למטה מימין) עם משפחתו שנהרגה באסון/באדיבות המשפחה

איתן בירן בן ה-5 ששרד את אסון הרכבל באיטליה התעורר ושוחח היום (חמישי) עם דודתו איה - כך נמסר מבית החולים לילדים רג'ינה מרגריטה בטורינו, שם הוא מאושפז.

"הילד כעת ער ובהכרה ביחידה לטיפול נמרץ", נכתב על מצבו הבריאותי. "בימים הקרובים הוא ייצא מטיפול נמרץ ויועבר לאשפוז", אמרו.

בנוסף לדודתו, גם הרופאה מרינה ברטולוטי נמצאת לצד מיטתו. ברטולוטי, פסיכולוגית, ומאז שהוחלט להעיר את איתן מהתרדמת, היא עובדת עם הצוות שלה כדי למנוע ממנו טראומה עם ההתעוררות. צוות הרפואה במקום אמר כי טרם הוחלטה הדרך לספר לו על כך שמשפחתו נהרגה כולה.

שלושה מבני משפחת בירן, שנהרגו באסון הרכבל באיטליה, הובאו היום למנוחות בבית העלמין אלונה הסמוך לזיכרון יעקב. שגריר איטליה בישראל ג'אנלואיג'י בנדטי נכח בטקס. מחר יובאו לקבורה יתר בני המשפחה, הסב והסבתא החורגת, יצחק וברברה כהן מתל אביב.

טקס קבורתם של בני הזוג עמית וטל בירן ותום בנם בן השנתיים, נערך לבקשת המשפחה ללא סיקור תקשורתי.

עמית וטל בירן וילדיהם איתן תום. באדיבות המשפחה
הזוג בירן ובנם בן השנתיים שנהרגו השבוע/באדיבות המשפחה

בני הזוג עמית וטל בירן ותום בנם בן השנתיים, היו תושבי פאביה במדינה, ויצחק וברברה כהן, סבה וסבתה החורגת של טל, תושבי תל אביב הגיעו לבקרם. עוד תשעה איטלקים נספו בעת שהקרון צנח כ-20 מטר מרחק קצר מפסגת הר מטרונה שבאזור האלפים.

עיריית פאביה הכריזה כי מחר יהיה יום אבל עירוני לזכר קורבנות האסון. ראש העיר מריו פבריציו פרקסי הסביר כי הכרזת האבל על העיר היא "הזדהות של המינהל העירוני לכאב המשפחה ולניחומי האזרחים".

בנוסף, העירייה ציינה כי בשעה 12:00 מחר תתקיים דקת דומיה בבתי הספר, במקומות בהם מתקיימים אירועי בידור ועסקים. עוד נמסר כי כנסיות העיר יתבקשו "לבצע ארבעה עשר צלצולי פעמון לציון האבל בשעה 12 בצהריים".

באיטליה נמשכת חקירת האסון והרשויות מנסות להבין מדוע בלם החירום של הקרון לא עבד. המשטרה האיטלקית עצרה ברביעי שלושה בני אדם במסגרת חקירת אסון הרכבל, שהוביל למותם של 14 בני אדם בסך הכל - כך דיווח האתר האיטלקי "לה רפובליקה". בסיום חקירתם של עובדי החברה המתפעלת את הרכבת, נעצרו לואיג'י נרוני, מנהל החברה, המהנדס הראשי ובכיר נוסף בחברה, בחשד להריגה ברשלנות ועבירות נוספות. לדברי הרשויות, יש "אינדיקציות חמורות לאשמתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully