וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הובאו למנוחות בני משפחת בירן שנספו באסון הרכבל באיטליה

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 20:06

טקס קבורתם של בני הזוג עמית וטל בירן ותום בנם בן השנתיים נערך לבקשת המשפחה ללא סיקור תקשורתי. מחר ייטמנו הסב והסבתא החורגת, יצחק וברברה כהן מתל אביב שהגיעו לבקר את משפחתם המתגוררים במדינה

קבריהם של עמית, טל ותום בירן שנספו באסון הרכבל באיטליה, בית הקברות באלונה, 27 במאי 2021. שלומי גבאי
קבריהם של עמית, טל ותום בירן שנספו באסון הרכבל. בית העלמין אלונה, היום/שלומי גבאי

שלושת בני משפחת בירן, הישראלים שנהרגו באסון הרכבל באיטליה, הובאו היום (חמישי) למנוחות בבית העלמין אלונה הסמוך לזיכרון יעקב. מחר יובאו לקבורה יתר בני המשפחה, הסב והסבתא החורגת, יצחק וברברה כהן מתל אביב.

טקס קבורתם של בני הזוג עמית וטל בירן ותום בנם בן השנתיים שנספו בעת שהקרון צנח מרחק קצר מפסגת הר מטרונה שבאזור האלפים, נערך לבקשת המשפחה ללא סיקור תקשורתי.

איתן, בנם בן החמש של הזוג בירן ששרד את אסון שקרה ביום ראשון, עדיין מאושפז בבית החולים בטורינו במצב קשה מאוד, כשהוא מורדם ומונשם לאחר ניתוח. לצדו נמצאת דודתו איה, אחות של עמית, רופאה המתגוררת באיטליה שנים רבות. על פי דיווחים בכלי התקשורת באיטליה, הרופאים מביעים אופטימיות זהירה לגבי מצבו המוחי, ועל פי בדיקת MRI נראה כי אין לא נגרם לו נזק. בשל כך, ינסו היום להעירו מההרדמה.

בווידאו: חלקת הקבר של שלושת בני משפחת בירן שנספו באסון הרכבל באיטליה/צילום: שלומי גבאי

עמית, אב המשפחה, גדל במושב אביאל והתחנך בבית הספר גבע שבגבעת עדה ובבית ספר באלוני יצחק. לפני כעשר שנים העתיקה המשפחה את מגוריה למרכז הארץ, אך נותרה בקשר עם המושב. ראש מועצת אלונה, אריה שרון, טס השבוע לאיטליה כדי להיות לצד המשפחה בשעתה הקשה, וחזר ארצה בטיסה שהשיבה את ארונותיהם לישראל. מורתו של עמית בבית הספר היסודי במושב סיפרה לוואלה! על "ילד עדין נפש. עם נשמה. תמיד מחויך. תמיד מנומס מאד. הוא היה תלמיד מעולה ומוכשר מאד".

באיטליה נמשכת חקירת האסון והרשויות מנסות להבין מדוע בלם החירום של הקרון לא עבד. המשטרה האיטלקית עצרה ברביעי שלושה בני אדם במסגרת חקירת אסון הרכבל, שהוביל למותם של 14 בני אדם בסך הכל - כך דיווח האתר האיטלקי "לה רפובליקה". בסיום חקירתם של עובדי החברה המתפעלת את הרכבת, נעצרו לואיג'י נרוני, מנהל החברה, המהנדס הראשי ובכיר נוסף בחברה, בחשד להריגה ברשלנות ועבירות נוספות. לדברי הרשויות, יש "אינדיקציות חמורות לאשמתם".

עמית וטל בירן וילדיהם איתן תום. באדיבות המשפחה
עמית וטל בירן וילדיהם איתן תום/באדיבות המשפחה
אסון הרכבל באיטליה | יצחק כהן 
ברברה כהן. אתר רשמי, מערכת וואלה!
יצחק וברברה כהן שנהרגו באסון הרכבל/מערכת וואלה!, אתר רשמי

התובעת אולימפיה בוסי המופקדת על הפרשה מסרה כי החקירה העלתה חשד שמערכת בלמי הבטיחות המותקנת ברכבל נוטרלה, כדי למנוע עיכובים בהפעלתו. מהחקירה עולה כי בשבת אחר הצהריים הרכבל נעצר והיה צורך בהתערבות אנושית כדי להפעילו מחדש, אך עדיין לא התברר אם יש לכך קשר לתאונה. עם זאת, היא הוסיפה כי בשלב זה לא ניתן לשלול גם טעות אנוש במהלך עבודות תחזקה שנערכו כמה ימים לפני התאונה. החוקרים אספו כבר את את סרטוני מצלמות האבטחה המותקנות באתר הרכבל. היא אמרה כי ניתן לראות בהם את הקרונית "רועדת ואחר כך מתחילה להידרדר לאחור במהירות של 100 קמ"ש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully