וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האסון באיטליה: שלושה בכירים בחברה שתפעלה את הרכבל נעצרו

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 10:09

במסגרת חקירת האסון, שבו נספו גם חמישה בני משפחה ישראלית, הודיעו הרשויות על מעצרם של מנהל החברה, המהנדס הראשי ובכיר נוסף: "יש אינדיקציות לאשמתם"

בווידאו: שר התחבורה האיטלקי מבטיח למצות את החקירה ולסייע למשפחתו של איתן/צילום: רויטרס

המשטרה האיטלקית עצרה הלילה (רביעי) שלושה בני אדם במסגרת חקירת אסון הרכבל, שהוביל למותם של 14 בני אדם - כך דיווח האתר האיטלקי "לה רפובליקה". בסיום חקירתם של עובדי החברה המתפעלת את הרכבת, נעצרו את לואיג'י נרוני, מנהל החברה, המהנדס הראשי ובכיר נוסף בחברה, בחשד להריגה ברשלנות ועבירות נוספות. לדברי הרשויות, יש "אינדיקציות חמורות לאשמתם".

התובעת אולימפיה בוסי המופקדת על הפרשה מסרה כי החקירה העלתה חשד שמערכת בלמי הבטיחות המותקנת ברכבל נוטרלה, כדי למנוע עיכובים בהפעלתו. לדבריה, החוקרים מצאו כי מערכת בלימת בטיחות "טופלה שלא כדין" כדי למנוע עיכובים בשירות הרכבל וכי השלושה היו מודעים לכך שהרכבל פועל כך מאז 26 לאפריל, אז חזר השירות מהשבתה ארוכה בשל הקורונה. התובעת אמרה כי "המשמעות היא שכאשר הכבל נקרע לא ניתן היה להפעיל את מערכת החירום".

מהחקירה עולה כי בשבת אחר הצהריים הרכבל נעצר והיה צורך בהתערבות אנושית כדי להפעילו מחדש, אך עדיין לא התברר אם יש לכך קשר לתאונה. עם זאת, היא הוסיפה כי בשלב זה לא ניתן לשלול גם טעות אנוש במהלך עבודות תחזקה שנערכו כמה ימים לפני התאונה. החוקרים אספו כבר את את סרטוני מצלמות האבטחה המותקנות באתר הרכבל. היא אמרה כי ניתן לראות בהם את הקרונית "רועדת ואחר כך מתחילה להידרדר לאחור במהירות של 100 קמ"ש".

זירת תאונת רכבל בצפון איטליה, סמוך לאגם מאג'ורה -  בה נהרגו חמישה ישראלים, 213 במאי 2021. רויטרס
זירת ההתרסקות באיטליה/רויטרס

מצבו של איתן בירן בן החמש, ששרד את אסון הרכבל בצפון איטליה בו כל משפחתו נהרגה, מוסיף להיות קריטי, אולם הוא מתחיל להציג סימני ערות ראשונים - כך לדברי אחד מרופאיו בבית החולים בטורינו בו הוא מאושפז. "התחלנו את התהליך כדי להעיר אותו, תגובת הילד הייתה חיוביות", אמר הרופא.

בתוך כך, אל על הודיעה כי תשיב את ארונותיהם של חמשת בני המשפחה שנהרגו באסון, באמצעות טיסה מיוחדת שתצא ממילאנו. הטיסה צפויה לנחות בארץ היום, בשעה 18:45. ההרוגים הם בני הזוג עמית וטל בירן ותום בנם בן השנתיים, תושבי פאביה במדינה, ויצחק וברברה כהן, סבה וסבתה החורגת של טל, תושבי תל אביב שהגיעו לבקרם. עוד תשעה איטלקים נספו בעת שהקרון צנח כ-20 מטר מרחק קצר מפסגת הר מטרונה שבאזור האלפים.

עוד בוואלה!

אסון הרכבל: שיפור קל במצבו של איתן בן ה-5, גופות בני משפחתו יוטסו לארץ

לכתבה המלאה
עמית וטל בירן וילדיהם איתן תום. באדיבות המשפחה
הטיול הסתיים באסון. משפחת בירן/באדיבות המשפחה

לצידו של איתן בבית החולים נמצאת דודתו איה, אחות של עמית, רופאה המתגוררת באיטליה שנים רבות. על פי דיווחים בכלי התקשורת באיטליה, הרופאים מביעים אופטימיות זהירה לגבי מצבו המוחי, ועל פי בדיקת MRI נראה כי אין לא נגרם לו נזק. באיטליה, נמשכת חקירת האסון והרשויות מנסות להבין מדוע בלם החירום של הקרון לא עבד. במקביל, האפיפיור פרנציסקוס אמר כי הוא שולח את תנחומיו למשפחות ההרוגים ו"מתפלל למענו של איתן הקטן".

עוד לפני שניסו הרופאים להעיר היום את איתן, מיכל עינב, בתם של יצחק וברברה ודודתה של טל, אמרה לוואלה!: "כולנו פה בארץ וגם באיטליה מחכים בדריכות לשמוע עדכונים לגבי מצבו של איתן הקטן והאהוב שלנו. תוצאות הבדיקות מעודדות ומחזקות ואנו כולנו תקווה כי יצליחו היום להעיר אותו ונראה כי לפחות מבחינה פיזית, מצבו שפיר". עינב עוד שיתפה כי "לאחר מכן, נתפנה לתמוך בו בכל החום והאהבה שהמשפחה שלנו מאז ומתמיד נתנה".

  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully