וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדה ממשפחתו של הנייה מאושפזת באיכילוב לאחר שעברה השתלת מח עצם

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 15:52

הילדה בת ה-6 שוהה בבית החולים בחודש האחרון, גם בתקופת מבצע שומר החומות. ההתרחשות באה ימים אחדים לאחר ששר הביטחון הודיע כי הסיוע לרצועת עזה יוגבל לעניינים הומניטריים בלבד

איסמעיל הנייה במהלך עצרת פרו פלסטינית בקטאר 15 במאי 2021. רויטרס
הנייה/רויטרס

ילדה בת שש, קרובת משפחתו של ראש הלשכה המדינית של חמאס איסמאעיל הנייה, מאושפזת בבית החולים איכילוב בתל אביב לאחר שעברה השתלת מח עצם - כך נודע היום (חמישי) לוואלה!.

הילדה שוהה בבית החולים בחודש האחרון, גם בתקופת מבצע שומר החומות.

הדברים מגיעים ברקע הכרזתו של שר הביטחון בני גנץ, לפיה הסיוע לרצועה יהיה על בסיס הומניטרי בלבד. לדבריו, דרך המעברים תורשה הכנסת דלק, מזון וציוד רפואי בלבד, וכל סיוע נוסף יבוא בהתאם להתקדמות בסוגיית השבויים והנעדרים. למרות זאת, לפני יומיים אושרה הרחבת מרחב הדיג ברצועה.

פגיעה ישירה במכונית בעזה, 20 במאי 2021. ללא, צילום מסך
קרובת משפחתו של בכיר הארגון אושפזה במהלך המבצע. תקיפת צה"ל ברצועה, החודש/צילום מסך, ללא

מאז הפסקת האש מעברי הגבול בין ישראל לרצועה נפתחים להעברת סחורות. מעבר כרם שלום נפתח הבוקר, ועשרות מכליות גז, סולר ובנזין נכנסות לשטח הרצועה דרך המעבר - כך מסר גורם במשרד הביטחון. אישור הבקשה להעברת הסחורות בהיקף חריג התקבלה כבר אתמול, למרות דבריו של גנץ.

לפי גורם ביטחוני: "השבויים והנעדרים בראש סדר העדיפות של כלל המערכת בדגש על הרמטכ"ל אביב כוכבי". הוא הוסיף כי מנהיג ארגון הטרור ברצועה יחיא סינוואר "לא יעשה עסקה בלי אסירים. אפשר לשחק עם מספרים אבל הוא מתעקש על רוצחים ואסירים כבדים. הובהר למצרים שישראל לא תשחרר מבתי הכלא רוצחי ישראלים. זו קו אדום. זה לא יקרה. למרות זאת אין שום כוונה לוותר על נושא השבויים והנעדרים בגלל הפסקת האש והשיח על שיקום עזה".

בד בבד, בעיתון אל-אחבר הלבנוני דווח כי גורמים בחמאס זומנו לשיחות בקהיר, לצד גורמים ישראלים כדי לדון ברגיעה ארוכת טווח. לפי הדיווח, הדיונים כוללים גם את נושא השבויים והנעדרים בעזה. זאת, בעוד שישראל הניחה שני תנאים: הראשון - שהשיחות יתקיימו בשני ערוצים נפרדים. התנאי השני הוא שכל התקדמות בעזה תהיה מותנית בהחזרת השבויים והנעדרים. בתוך כך, קטאר הודיעה כי היא מתכוונת להעביר לרצועה חצי מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully