וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעבר כרם שלום נפתח חלקית; למרות דברי גנץ: הורחב מרחב הדיג בעזה

25.5.2021 / 6:01

יום לאחר שנסגר, נפתח הבוקר מעבר הגבול לרצועה לטובת סיוע הומינטרי והכנסת ציוד רפואי, מזון, תרופות ודלק לסקטור הפרטי. מרחב הדיג הורחב לשישה מיילים ימיים, על אף דבריו של שר הביטחון כי אישור סיוע שאינו בסיסי יותנה בהתקדמות המו"מ להחזרת השבויים והנעדרים

בווידאו: מעבר כרם שלום נפתח חלקית, רוחב מרחב הדיג/צילום: רויטרס

מעבר הגבול כרם שלום נפתח הבוקר (שלישי) להכנסת ציוד הומניטרי לרצועת עזה, לאחר שאתמול המעבר, כמו גם מעבר ארז, נסגרו עד להודעה חדשה. ההחלטה לפתוח את המעבר, כמו גם ההחלטה להרחיב את מרחב הדיג בעזה לשישה מיילים ימיים, בוצעו על פי הוראתו של שר הביטחון בני גנץ, על אף שאתמול אמר כי כל פעולה שאינה מוגדרת כסיוע הומניטרי בסיסי תהיה מותנת בהתקדמות במשא ומתן להחזרת השבויים והנעדרים.

החל מהבוקר מתאפשרת הכנסה לעזה של ציוד רפואי, מזון, תרופות ודלקים לסקטור הפרטי. ייצוא סחורות מהרצועה לא יתאפשר בשלב זה. הצעדים שאושרו על ידי הדרג המדיני הותנו בהמשך שמירת השקט והיציבות הביטחונית.

מעבר כרם שלום, 18 במאי 2021. יניר יגנה
המעבר נפתח להכנסת ציוד הומניטרי לעזה. מעבר כרם שלום/יניר יגנה

לאחר סגירת המעברים ביום ראשון, ציין גורם ביטחוני כי הדרג המדיני בישראל מתכוון לשנות מדיניות כלפי רצועת עזה וחמאס. "בשלב הזה הוחלט על סגירת המעברים. כל בקשה להעברת מזון דרך כרם שלום, גופות פלסטינים שמתו בבתי חולים בישראל ואזרחים שרוצים לשוב לעזה - נדחו על הסף".

גנץ ציין כי על ישראל לעשות מאמץ כדי למנוע שהכסף המגיע לרצועה יועבר למטרות טרור. "צריך שהכסף הקטארי יעבור דרך הרשות הפלסטינית ויועבר בהעברות ישירות לבנקים. נמצא את השיטה", אמר גנץ. "חיזוק הרשות זו עמדתי שלי. אני לא יודע מה חושב ראש הממשלה, אני לא בטוח שאנחנו באותו מקום בנושא הזה".

שר הביטחון בני גנץ בקריה, 21 במאי 2021. טל עוז, משרד הביטחון
במקור אמר כי פעולות נוספות יותנו בהתקדמות במו"מ החזרת השבויים. גנץ, השבוע/משרד הביטחון, טל עוז

גנץ חזר על הטענות כי אף בכיר בחמאס אינו חסין מפני תקיפה ישראלית. "אני לא מבטיח חסינות לא למוחמד דף, לא לסינוואר ולא לאף אחד מבכירי החמאס. אין לי איתם שום חוזה שלא אומר שהם לא יותקפו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully