וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע למנדט: לפיד ומרצ הגיעו להסכם, הורוביץ יקבל את תיק הבריאות

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 14:57

במסגרת הסיכומים בין הצדדים, זנדברג תשמש השרה להגנת הסביבה ופריג' יקבל את התיק לשיתוף פעולה אזורי. יש עתיד ממשיכה במגעים גם עם העבודה וכחול לבן, במטרה להציג ממשלה כמעט מוגמרת בפני תקווה חדשה וימינה וללחוץ עליהן להצטרף

בווידאו: לפיד מבהיר שהוא לא מתכוון לוותר על המנדט/צילום: קונטקט

יש עתיד ומרצ הודיעו היום (רביעי) כי הגיעו לסיכום על סעיפי הסכם קואליציוני לקראת הרכבת ממשלה. במסגרת חלוקת התיקים, סוכם כי יו"ר מרצ ניצן הורוביץ יקבל את תיק הבריאות, תמר זנדברג את הגנת הסביבה ועיסאווי פריג' את המשרד לשיתוף פעולה אזורי.

בנוסף, סוכם כי קווי היסוד של הממשלה יכללו הגדלה של תקציב הבריאות, הרחבת סל התרופות ותוספת תקנים משמעותית למערך הרפואה ובריאות הנפש. כמו כן, סוכם כי יחוקק חוק למאבק במשבר האקלים והסכמות בנושא דת ומדינה.

מאז תחילת השבוע ביש עתיד מנהלים מגעים מואצים עם מפלגות המרכז-שמאל במאמץ להרכיב ממשלה עד תום המנדט של לפיד ביום רביעי הבא בחצות. במסגרת המגעים, הושגו סיכומים על הסכמים קואליציוניים עם ישראל ביתנו ומרצ, ובהמשך צפויים הסכמים גם עם העבודה וכחול לבן. המטרה היא להציג ממשלה כמעט מוגמרת בפני תקווה חדשה וימינה, ובכך להפעיל לחץ על יו"ר ימינה נפתלי בנט לחזור לשולחן המו"מ. בנט הפסיק את המגעים לפני כשבועיים, במהלך מבצע שומר החומות, ובלי ימינה, אין ל"ממשלת השינוי" רוב.

פגישת יו"ר מרצ ניצן הורביץ ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד, 19 באפריל 2021. ללא, אתר רשמי
הגיעו לסיכומים. לפיד והורוביץ, בחודש שעבר/אתר רשמי, ללא

המפלגה הראשונה שהודיעה על הסכם עם יש עתיד היא ישראל ביתנו, שקיבלה את תיק האוצר ליו"ר המפלגה אביגדור ליברמן ושני תיקים נוספים שיכללו את משרד פיתוח הנגב והגליל. בנוסף, ישראל ביתנו קיבלה את ראשות ועדת הכספים.

היום יימשכו המגעים עם מפלגת העבודה, שצפויה לקבל את תיק התחבורה למרב מיכאלי, תיק ביטחון הפנים לעומר בר לב, ותיק נוסף. כחול לבן - המפלגה השניה בגודלה בממשלה - אמורה לקבל ארבעה תיקים: ביטחון לבני גנץ, עלייה וקליטה לפנינה תמנו שטה, תרבות וספורט לחילי טרופר וחקלאות לאלון שוסטר. אחר כך, צוות המו"מ של לפיד צפוי להיפגש עם אנשי תקווה חדשה, ולבסוף עם בנט, שעדיין מסרב באופן רשמי לחדש את המשא ומתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully