וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

8 ימים למנדט: הסכמות בין יש עתיד לישראל ביתנו, ליברמן יקבל את תיק האוצר

עודכן לאחרונה: 25.5.2021 / 8:22

לקראת פקיעת המנדט של לפיד, המפלגות מסרו כי הושגו הסכמות במו"מ, לפיהן מפלגתו של ליברמן תקבל גם את תפקיד יו"ר ועדת הכספים ושני תיקים נוספים, בהם פיתוח הנגב והגליל שהיה מיועד לשקד. למרות זאת, לפיד עדיין רחוק מהשגת הרוב הדרוש להקמת ממשלה

יאיר לפיד, אביגדור ליברמן. מרים אלסטר/פלאש 90, פלאש 90
הגיעו להסכמות במשא ומתן. לפיד וליברמן/פלאש 90, מרים אלסטר/פלאש 90

יש עתיד וישראל ביתנו הגיעו הלילה (שלישי) לסיכומים במסגרת המשא ומתן הקואליציוני. זאת, שמונה ימים לפני פקיעת המנדט של יאיר לפיד להקמת ממשלה. בין ההסכמות, הוחלט כי ישראל ביתנו תקבל את תיק האוצר, שילך ליו"ר המפלגה אביגדור ליברמן, וכמו כן את תפקידי יו"ר ועדת הכספים ושני שרים נוספים שיכללו את פיתוח הנגב והגליל.

מהמפלגות נמסר כי "במסגרת המשא ומתן הגענו להסכמה על קווי היסוד של הממשלה כמו גם על חוק פרויקטים לאומיים כאחד ממנועי הצמיחה המתוכננים למשק הישראלי. במסגרת החוק, יוקמו שני בתי חולים נוספים בנגב והגליל, שדה תעופה בנבטים, רכבת קליע (דוגמת קו גוש דן לצומת שוקת) ועוד מספר פרויקטים לאומיים נוספים".

יאיר לפיד במהלך נאומו בישיבת סיעת יש עתיד 10 במאי 2021. יש עתיד, פלאש 90
שמונה ימים לפקיעת המנדט. לפיד/פלאש 90, יש עתיד

עוד נמסר מהמפלגות כי הושגו הסכמות בנושאי דת ומדינה, לפיהן יתאפשר גיור בישראל על ידי כל רב עיר, יבוטל מונופול הכשרות כך שגופים פרטיים יוכלו להעניק כשרות לעסקים, ויקודם חוק הגיוס בנוסח שהציע משרד הביטחון בתקופת כהונתו של ליברמן. הסכמה אחרת נוגעת למישור החברתי ולפיה תיקבע הכנסה מינימלית לקשיש בגובה של 70% משכר המינימום.

תיק הנגב והגליל היה מיועד לאיילת שקד בנוסף לתיק הפנים, אך הנסיגה של ימינה במשא ומתן הובילה את לפיד להיענות לדרישת ליברמן לקבלת התיק. אמש לפיד אמר במהלך ישיבת סיעה כי הסיכויים להקמת ממשלה בראשותו אינם גבוהים, וכי הוא לא דיבר עם יו"ר ימינה נפתלי בנט בימים האחרונים. "מטבע הדברים המגעים יימשכו עד הרגע האחרון. אם זה יצליח, טוב. אם זה לא יצליח, נלך לבחירות הכי מיותרות בתולדות המדינה הזאת", אמר.

הסיכומים בין מפלגתו של לפיד לישראל ביתנו מגיעים ברקע הצהרה משותפת אמש של צוותי המשא ומתן של יש עתיד וכחול לבן, לפיה הם הגיעו להסכמות במסגרת המאמצים להקמת ממשלה. לדברי המפלגות, הצוותים ימשיכו בשיחות מתוך מטרה משותפת להקמת ממשלת השינוי ומתוך מחויבותם של לפיד ויו"ר כחול לבן בני גנץ להשגת המטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully