וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בין הליכוד ויש עתיד מעמיד בספק את ההצבעה לנשיאות המדינה בשבוע הבא

24.5.2021 / 22:00

יו"ר הוועדה המסדרת ח"כ אלהרר סירבה לקבוע את הישיבה לבחירת הנשיא ברביעי הבא מבלי שיאושרו לאחריה הצעות חוק פרטיות. בליכוד סרבו מחשש שיקודמו הצעות חוק נגד נתניהו, ובכיר במפלגה איים: "או שהישיבה תאושר ללא חקיקה אחריה, או שלא יתקיימו בחירות"

קארין אלהרר. מירים אלסטר, פלאש 90
יו"ר הוועדה המסדרת קארין אלהרר/פלאש 90, מירים אלסטר

יו"ר הוועדה המסדרת, ח"כ קארין אלהרר, סירבה הערב (שני) לקבוע ישיבת כנסת מיוחדת לבחירת נשיא המדינה ביום רביעי הבא מבלי שיאשרו לאחריה הצעות חוק פרטיות. בליכוד התנגדו לכך מחשש שיקדמו הצעות חוק נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובכיר במפלגה אמר הערב: "או שתאושר קיום ישיבה מיוחדת לבחירת נשיא המדינה ללא חקיקה, או שלא יתקיימו בחירות לנשיאות". 

בתרחיש קיצוני בו לא יתקיימו בחירות לנשיאות, יו"ר הכנסת יריב לוין יתמנה לתפקיד, מה שמעלה את הסיכויים כי יש עתיד תסכים לבסוף לאשר את הישיבה גם מבלי שתהיה בה חקיקה.

בכיר בליכוד אמר הערב: "או שתאושר קיום הישיבה לבחירת נשיא המדינה ללא חקיקה לאחריה, או שלא יתקיימו בחירות לנשיאות". בתרחיש קיצוני בו לא יתקיימו בחירות לנשיאות, יו"ר הכנסת יריב לוין יתמנה לתפקיד, מה שמעלה את הסיכויים כי יש עתיד תסכים לבסוף לאשר את הישיבה גם מבלי שתהיה בה חקיקה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת אבל על האסון במירון, כנסת, 3 במאי 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת, אתר רשמי
הטיל וטו מחשש לחקיקה נגד רה"מ. לוין ונתניהו/אתר רשמי, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

נשיאות הכנסת, שבראשה עומד יו"ר הכנסת יריב לוין מהליכוד, התכנסה מוקדם יותר בהיעדר נציגי האופוזיציה, וקבעה כי לא תקודם חקיקה פרטית בשבועיים הקרובים במליאת הכנסת. ההודעה עוררה זעם גדול בקרב חברי גוש השינוי שתכננו לקדם בקריאה טרומית במליאה את שורת ההצעות שקיבלו היום פטור מחובת הנחה במליאת הכנסת, ובהן גם את החוקים שנועדו להגביל את כהונת נתניהו.

הדרישה של אלהרר הגיעה בעקבות הקביעה של יו"ר הכנסת, וכעת התפתח בין הצדדים ויכוח שמעמיד את אישור הישיבה בה יבחרו את הנשיא הבא בספק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully