וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוחות סוערות מגל הרציחות באום אל-פחם: "אולי נכשלנו בחינוך הילדים שלנו"

עודכן לאחרונה: 28.5.2021 / 8:06

אחרי שבשבוע האחרון נורו למוות 3 תושבים, בעיר חוששים ממסעות נקמה ומפנים אצבע מאשימה כלפי המשטרה. "עוצמת עין מול הפשיעה בחברה הערבית במטרה להעניש את המגזר אחרי הפגנות התמיכה בשייח ג'ראח ואל-אקצא". ראש העיר: "גם אנחנו צריכים לעשות בדק בית"

חשד לרצח באום אל-פחם, 25 במאי 2021. ללא, אתר רשמי
זירת הרצח באום אל-פחם, שלישי/אתר רשמי, ללא

החיסולים הרצחניים נמשכים באום אל-פחם, וכתוצאה מכך הרוחות ברחוב וברשתות החברתיות סוערות. בשבוע האחרון נרצחו בעיר שלושה בני אדם, שניים מהם תוך שעות בודדות. בעירייה מפנים אצבע מאשימה כלפי המשטרה ואומרים כי זו עדות לכאוס בו אזרחים רבים מחזיקים נשק בלתי חוקי, כשהמשטרה מעלימה עין מהתופעה. מנגד, במשטרת ישראל דוחים את טענות העירייה.

בשלישי נרצח צעיר בן 21 תושב העיר, מוסטפא אחמד, כשנורה במכוניתו מטווח קצר. הרצח אירע כ-12 שעות לאחר שמוחמד תאופיק חבוב, תושב העיר בן 40, נורה למוות אף הוא כשיצא במכוניתו לקניות. ביום שישי מתנקשים ירו עשרות כדורים לעבר מכוניתו של ד"ר טארק ג'עו, בן 42, שנהרג בדרכו הביתה מבית החולים יחד עם אשתו ובנם בן השלושה ימים. על פי נתוני מרכז אמאן למאבק באלימות, מתחילת השנה נרצחו 48 בני אדם בחברה הערבית.

מוסטפא אחמד בדראן, קורבן רצח באום אל-פחם, 25 במאי 2021. ללא, תמונות גולשים
נורה במכוניתו. מוסטפא אחמד/תמונות גולשים, ללא

בינתיים, חוששים בעירייה ממסעות נקמה ולקיחת החוק לידיים. בהודעה לא שגרתית גינתה העירייה את האירועים ובמקביל הפצירה מתושבי העיר "שלא להחמיר את המצב באמצעות מה שמתפרסם באתרי מדיה חברתית, במיוחד בפייסבוק ובקבוצות ווטסאפ מקומיות, שבהן מתפשטות שמועות, שמות, הודעות נסתרות ואחרות, שתורמות להתפשטות המרדה".

ח"כ לשעבר יוסף ג'בארין, תושב העיר, מבכה על שובם של מקרי הרצח, לאחר שנראה היה שהתושבים שידרו אחדות ביניהם ברקע התקופה המתוחה בארץ לאחרונה. "התחושות בעיר קשות בייחוד אחרי שנפגעה תחושת האחדות והלכידות שהרגשנו בזמן המחאות ולאור השתתפות עשרות אלפים בהלווית הצעיר מאום אל-פחם שנהרג על ידי המשטרה".

ג'בארין הפנה גם הוא אצבע מאשימה לאוזלת ידה של המשטרה. "מקרי הרצח האלה הם הוכחה נוספת למחדלה של המשטרה ולמדיניותה הגזענית. המשטרה מפגינה כוח מופרז בדיכוי המחאה ומדברת על 'חוק וסדר' כאשר היא מבצעת מאות מעצרים נקמניים, אבל אותה משטרה נעלמה במשך שנים ארוכות בהן שילמנו מחיר יקר בגלל האלימות הפנימית. דווקא את המחאה הלגיטימית המשטרה מדכאת, ועוצרת צעירים באופן שרירותי וברוטאלי, אבל לגורמי הפשיעה היא מעניקה מעין אוטונומיה".

מוחמד תופיק חבוב, נרצח באום אל-פחם. ללא, צילום מסך
מוחמד תאופיק חבוב/צילום מסך, ללא
ד״ר טארק אבו ג׳עו, בן 42. 21 במאי 2021. ללא, מערכת וואלה!
טארק ג'עו/מערכת וואלה!, ללא

"אנחנו בהרגשה של חיים בג'ונגל, אין דין ואין דיין", אמר יו"ר הוועד העממי של אום אל-פחם, מחמוד אדיב. "שמו עלינו משטרה ביטחונית, לא אזרחית. כנראה שחיי האזרחים הערבים לא מעניינים אותה. זה לא רק עניין של תחושות בטן. לא במקרה שאחרי שלושה חודשי שקט שעברו עלינו ולמחרת הפסקת האש עם עזה חזרו האלימות והרציחות בעיר. אנחנו חיים עם הרגשה שהמשטרה לא רק שלא עושה כלום למיגור האלימות אלא ההפך, כנראה שזו מדיניות המשטרה. היא עוצמת עין מול הפשיעה במגזר הערבי במטרה להעניש את המגזר אחרי שבועיים של הפגנות תמיכה בירושלים, שייך ג'ראח ואל-אקצא".

"כשהמשטרה רוצה לעשות משהו אז היא יכולה", אמר לוואלה! ראש העיר סמיר מחאמיד, "עובדה שממש בימים אלה היא מתפארת במבצע של מעצר מאות צעירים מהחברה הערבית, של כל אלה שהשתתפו בהפגנות נגד מה שקרה בשייח ג'ראח ומסגד אל-אקצא ועזה". יחד עם זאת, מחאמיד, מנהל בית ספר בעברו, לא מתחמק מביקורת פנימית ומוסיף, "ברור שאנחנו צריכים גם לעשות חשבון נפש כלפי עצמנו וחייבים בדק בית למה שקורה בחברה שלנו. אולי נכשלנו בחינוך של הילדים שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully