וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד קשה לצפייה: לביאה תקפה ופצעה מאלף קרקס שנופף מולה במוט

עודכן לאחרונה: 27.5.2021 / 23:32

המאלף ואנשי קרקס אחרים הדפו את הלביאה - לא לפני שהיא נעצה בו את שינייה וטלפייה והוא נזקק לטיפול רפואי, כמו גם צופה בהריון שסבלה מהתקף אפילפסיה מרוב הלם. לאחר התקרית נשמעו קריאות מחודשות לאיסור על שימוש בבעלי חיים בקרקסים

לביאה תוקפת את המאלף שלה בקרקס. East2west News, צילום מסך
המאלף נופף במוט - הלביאה נעצה בו את טלפייה ונשכה אותו בחוזקה/צילום מסך, East2west News

אם הייתם צריכים עוד הוכחה שמקומם של בעלי חיים אינו בקרקס ושהיחס שהם זוכים לו שם הוא מחפיר - מגיע התיעוד הזה שמוכיח את העובדה הזו. בסרטון שצולם בשבת האחרונה על ידי צופה בהופעת קרקס בנובוסיבירסק שברוסיה נראית לביאה תוקפת את המאלף שלה, בזמן שהוא מצליף בה במוט - וכל זה מול קהל שצורח בבהלה.

במהלך מופע הקרקס, שתי לביאות נאבקו ושיחקו זו עם זו בזירה מול הקהל, כשאחת מהן, שנקראת ווגה, פנתה לפתע למאלף שנופף מולה במוט ותקפה אותו. המאלף ואנשי קרקס נוספים היכו את הלביאה במוטות בניסיון להדוף אותה ולבסוף הצליחו.

המאלף מקסים אורלוב הובהל לבית החולים לאחר שהלביאה נעצה בו את טלפייה פעמיים, נשכה אותו בחוזקה וגרמה לו לפצעים רבים בידיים וברגליים שהצריכו טיפול רפואי דחוף.

גם בקרב הצופים שנמלטו בבהלה נרשמו פצועים, כשעל פי הדיווחים אישה בהריון סבלה מהתקף אפילפסיה מרוב בהלה.

צפו בתיעוד רגעי האימה

מאז התקרית, שהיא רק האחרונה בשורת תקריות דומות שהתרחשו ברחבי רוסיה, נשמעו בקרב ארגונים לרווחת בעלי חיים קריאות מחודשות לאיסור על שימוש בחיות במופעי קרקס במדינה. למרות זעקה ההולכת וגוברת מצד פעילי זכויות בעלי חיים, דובים, אריות, פילים ובעלי חיים נוספים עדיין משמשים בקרקסים ברחבי רוסיה - וגם תקיפות מצדם אינן דבר נדיר.

בעמותת אנימלס הישראלית מזכירים שבעלי-חיים המנוצלים במופעי קרקס, בין אם אלה חיות בר ובין אם אלה חיות מבויתות, בהכרח סובלים. מטלטלים אותם בקביעות ממדינה למדינה ומעיר לעיר בקרונות קטנים ומחזיקים אותם בכלובים צרים במשך רוב שעות היממה. בנוסף לכך, מחייבים אותם ללמוד לבצע תעלולים הנוגדים את טבעם ואף גורמים להם נזק בריאותי. שיטות האילוף כוללות, במקרים רבים, הצלפות שוט, מכות חשמל, הכאה במוטות ברזל ושימוש בדוקרנים.

בדיילי מייל דווח שהנהלת הקרקס הסכימה שהלביאה ווגה לא תופיע עבורם שוב וכעת הם מחפשים עבורה בית חדש.

לעומת זאת המאלף, לאחר שנחבש וטופל בבית החולים, התעקש: "מקרים כמו שקרו היום הם נדירים מאוד, אך בעלי חיים הם בעלי חיים. ווגה היא בת חמש והייתה סוררת מילדות. ננהל משא ומתן עם גני החיות להחליף אותה בגור אריה קטן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully