וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

2.4 מיליון תלמידים שבו ללימודים: "מרגישים כמו 1 בספטמבר הרביעי השנה"

עודכן לאחרונה: 23.5.2021 / 10:50

אחרי ההכרזה על הפסקת האש, שבו התלמידים למסגרות לאחר הפוגה נוספת. אב מהעוטף: "חששתי לשלוח את הילדים מתוך חוסר אמון בממשלה". את הימים הראשונים לחזרתם הורה משרד החינוך להקדיש למתן מענה לצרכים רגשיים של התלמידים, שנשארו כמעט שבועיים בביתם עקב המצב הביטחוני

חזרה ללימודים ללא מתווה הקפסולות, בי"ס "אחד העם", פתח תקווה, 18 באפריל 2021. ראובן קסטרו
כ-2.4 מיליון תלמידים ישובו ללימודים לאחר שהופסקו עקב המצב הביטחוני/ראובן קסטרו

לאחר שנשארו בבתיהם למשך כמעט שבועיים מאז החל המבצע בעזה, חזרו היום (ראשון) כ-2.4 מיליון תלמידים ללימודים בבתי הספר והגנים ביישובי הדרום והמרכז. בהתאם להנחיית שר החינוך יואב גלנט, החזרה החלה היום ותיעשה באופן הדרגתי כדי לאפשר לכל רשות ובית ספר להיערך בהתאם, עד לחזרה מלאה מחר. ההנחיה מתייחסת גם לכפרי הנוער והפנימיות.

מנהלת בית הספר למדעים אלון בשדרות, ורד אפנג'ר אמרה עם החזרה ללימודים כי "מרגישים שלא כל התלמידים הגיעו, יש כאלה שעדייו בהפוגות. בדרך כלל הילדים מגיעים ביום הראשון בהתרגשות גדולה ולאחר מספר ימים אנחנו מרגישים אצל הילדים את הקשיים הרגשיים". במשך כל השבוע בשיתוף עיריית שדרות ובמשרד החינוך מחוז דרום יתקיימו פעילויות הפוגה לילדים לצד פעילויות לחיזוק החוסן. "יועצי בית ספר וצוות הפסכולוגים יעסקו בימים הקרובים באיתור ילדים שזקוקים לסיוע עקב לאור המצב הביטחוני".

אב לשני תלמידים מתל אביב תיאר את ההפוגות הרבות מהלימודים במהלך השנה בצל הקורונה והמצב הביטחוני ואמר: "אנחנו מרגישים כמו 1 בספטמבר הרביעי השנה".

חזרה ללימודים ללא מתווה הקפסולות, בי"ס "אחד העם", פתח תקווה, 18 באפריל 2021. ראובן קסטרו
"מרגישים שלא כל התלמידים הגיעו"/ראובן קסטרו

מיכה שלומוביץ', אב לשלושה תלמידים מנתיב העשרה, מגלה שחלק מילדיו לא אהבו את רעיון החזרה ללימודים. "הגדולים רצו לחזור כי יש בגרויות, אבל הקטנים התרגלו להיות בבית. הגיע הזמן שהם יחזרו ללימודים. אחרי הקורונה, המבצע הצבאי וסבבי הסלמה האחרים, הילדים לא היו במסגרות ובתי הספר. אני פחות מודאג כי בית הספר שלנו ממוגן. המצב בעוטף עזה גורם לכך שהרבה פעמים מבטלים לימודים גם בגלל הקורונה וגם עקב המצב פה".

שחר גולנדברג, מקיבוץ זיקים, אב לשלושה תלמידי כיתה א', ושניים בגנים בקיבוץ, סיפר על החשש שלו מלשלוח את ילדיו למוסדות החינוך הבוקר. "החשש הגיע מתוך אותו חוסר אמון שיש לנו בשכנינו מדרום וגם אל מול חוסר אמון שיש לנו בממשלה. מצד אחד מדובר בהרגשה משמחת לחזור לשגרה ולפעילות חינוכית, מהצד האחר אנחנו רוצים להאמין שלא מדובר בחזרה לאותה שגרה שבה חיינו לפני המבצע. לפני סבב ההסלמה סבלנו מבלוני תבערה וטפטוף של רקטות".

מורן הילה מדמוני משדרות סיפרה על החזרה לשגרה: "החזרה הבוקר מאתגרת ושונה, יש תחושה של רגשות מעורבים. הפחד ואי הוודאות, הרגע בו אנו ממתינים לאזעקה הבאה מביאים עימם לחץ, אך יחד עם זאת שמחה של ילדינו לחזור לחברים, והפוגת המתח בה היו שרויים לאחרונה".

מתן מענה למצוקות הילדים

סמדר מורס מנהלת בית ספר היסודי "נופים" מתל אביב מספרת על ההכנות שנעשו לקראת היום ועל כך שלצד הניסיון לסגור פערים לימודיים, הצוות החינוכי יעסוק במתן מענה רגשי למצוקות של הילדים. "בנינו תכנית מסודרת לזיהוי ילדים במצוקה, שזקוקים למענים מיוחדים, פנינו להורים וביקשנו מהם לעדכן אותנו על תגובות או התנהגויות מעוררות דאגה שהיו. קיימנו מפגש זום עם ההורים, עם היועצת החינוכית והפסיכולוג ונתנו כלים להתמודד בזמן המלחמה".

מורס מציינת כי היום בבוקר כל צוות בית הספר עמד בשער כדי לקבל את הילדים כפי שנהוג בתחילת שנת הלימודים. "מדובר בתקופה קשה, ואנחנו יוצאים מנקודת הנחה שהיא כמובן הותירה בילדים סימנים בטווח הקרוב והארוך ואנחנו מקדישים תשומת לב מיוחד למתן המענים הרגשיים. השעה הראשונה הוקדשה למעבר מהתקפה של המלחמה, מהחירום לשגרה, ניסינו להבין את התחושות של הילדים ודרכי ההתמודדות של הילדים, אספנו חוויות, אבל אנחנו גם נכנסים לתוך הלמידה, כי אי אפשר רק לעשות ונטילציה, צריכים לחזור לשגרה כמה שיותר מהר, לעסוק בעשייה ולמידה".

מורס מסרבת לקבל את האמירה שמדובר ב"שנה אבודה" של מערכת החינוך: "זו הייתה שנה מאוד סוערת שמתחה את הגבולות שלנו עד הקצה ואתגרה אותנו בצורה יוצאת דופן. אני מסרבת להסכים עם זה שזו הייתה שנה אבודה. אני מתכוונת לבנות מרחב של תובנות והבנות בתום שנת הלימודים".

עימותים בלוד 13 במאי 2021. ראובן קסטרו
חלק ממוסדות הלימוד לא ייפתחו בשל החשש מהאלימות בעיר. לוד לפני שבועיים/ראובן קסטרו

משרד החינוך הורה למוסדות הלימוד להקדיש את הימים הראשונים לחזרה ללימודים למתן מענה רגשי וחברתי לילדים ולבני הנוער, לנוכח התקופה המתוחה של המבצע בעזה והירי מהרצועה. כמו כן, החליט המשרד לקיים מועדים נוספים לבחינות הבגרות בשפות זרות, שהיו אמורות להתקיים מחר, וכן לבחינת הבגרות באנגלית, שהיתה צפויה להתקיים בימי רביעי וחמישי. מועדים נוספים למבחני בגרות אלה יעמדו לבחירתם של תלמידי עוטף עזה, הדרום ודרום השפלה, ועליהם יודיע משרד החינוך בהקדם.

פיקוד העורף הודיע בסוף שבוע שעבר על הסרת כל ההגבלות הביטחוניות שהוטלו ברחבי הארץ בשל המצב הביטחוני, זאת לאחר כניסת הפסקת האש לתוקף בלילה שבין חמישי לשישי. במהלך המבצע, ההודעה בדבר הפסקת הלימודים ביישובי הדרום נמסרה כבר ביום הראשון ללחימה בעזה. ביתר היישובים מהרצליה ודרומה, פיקוד העורף הורה להפסיק את הלימודים יומיים לאחר מכן, ביום השלישי למבצע, זאת לאחר שכמה מעיריות המרכז החליטו על החמרת ההנחיות באופן עצמאי.

בשכונת רמת אשכול בעיר לוד, שהייתה במוקד החיכוך בשבועות האחרונים, הלימודים בבתי הספר וגני הילדים לא נפתחו הבוקר. זאת משום שוועד השכונה החליט לתגבר באבטחה פרטית את מוסדות החינוך שבשכונה מחשש לאי סדרים נוספים.

בעירייה אמרו הבוקר לוואלה! כי "ועד השכונה החליט לתגבר באבטחה פרטית ולוקח יום להשיג אישור לחמושים שיגיעו מחר. הסיכום היה שיגיעו מאבטחים לא חמושים וזאת כמובן לצד עשרות רבות של לוחמי מג"ב שפרוסים בכל רגע בשכונה. כחלק מההיערכות בכל העיר כולל ברמת אשכול, תוגברה האבטחה בצירים המובילים למוסדות החינוך בעיר, וכן הוארכו שעות פעילות כל המאבטחים ונוספו נקודות שמירה בעיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully