וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער לא שולל ממשלת רוטציה עם נתניהו; בכירים בליכוד: לא תהיה הצעה כזו

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 21:30

סער שוקל את האפשרות בתנאי שיכהן ראשון ברוטציה ושנתניהו יכריז שזו הקדנציה האחרונה שלו, אף כי לא קיבל כלל הצעה כזו מראש הממשלה או מגורמים מטעמו. בליכוד אמרו לוואלה! כי אחרי שבנט הפסיק את המגעים עם הגוש המתנגד לנתניהו, "אין הצעת רוטציה לאף אחד מהשחקנים"

בווידאו: לפיד מבהיר שהוא לא מתכוון לוותר על המנדט/צילום: קונטקט

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, הביע נכונות להקים ממשלה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בתנאי שהוא יכהן ראשון ברוטציה, ושנתניהו יכריז כי זו הקדנציה האחרונה שלו. אנשי תקווה חדשה קיימו בימים האחרונים מגעים עם יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', שמנסה לשכנע את סער לחבור להקמת ממשלת ימין, אך נתניהו עצמו, וגם לא גורמים מטעמו, לא הציע בכלל הצעה לסער.

בכירים בליכוד אמרו לוואלה! כי אחרי פרישתו של יו"ר ימינה, נפתלי בנט, מהגוש המתנגד לנתניהו, "אין הצעת רוטציה לאף אחד מהשחקנים". גם הדרישה של סער לקבל התחייבות על סוף הקריירה של נתניהו נתקלת בסירוב בליכוד. "בנט וסער לא יעמדו בראש ממשלת רוטציה עם הליכוד ולא חשוב כמה ידלגו מימין לשמאל ולהיפך. האפשרויות היחידות הן הצטרפות לממשלה בראשות נתניהו, או בחירות", אמר בכיר בליכוד.

הצהרה | יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער בפתח ישיבת סיעת תקווה חדשה. כנסת, ירושלים 19 באפריל 2021. אולבייה פיטוסי, פלאש 90
סער/פלאש 90, אולבייה פיטוסי

בתקווה חדשה לא הכחישו שסער שוקל ממשלת רוטציה עם נתניהו, כפי שדווח לראשונה ב"הארץ", אבל מסרו כי "אין מו"מ שמתקיים או הצעה כלשהי שעומדת על הפרק". במפלגה הוסיפו כי "תקווה חדשה הציגה בבירור את עמדותיה מאז הבחירות פעם אחר פעם לגבי האפשרויות לתמיכתה בהקמת ממשלה - ממשלה לאומית בראשות [פוליטיקאי] אחר; [או] ממשלת שינוי ובה הסדרים שיאפשרו לה לעמוד על השקפת עולמה. גם בכך אין שינוי". בהודעת המפלגה נמסר כי "ככל שתהיה בעתיד התפתחות שתחייב [את] עדכון הציבור - תעשה זאת תקווה חדשה בשקיפות".

הליכוד אמר בתגובה לפרסומים כי "ראש הממשלה נתניהו עוסק רק במערכה למען ביטחון ישראל וטרם התפנה כלל לעניין הפוליטי. ההודעות מטעם בכירים או מקורבים הם גורמים בלתי מוסמכים שמדברים בשם עצמם בלבד".

עוד בוואלה!

בנט קרס תחת הלחץ של שקד והעניק לנתניהו תמונת ניצחון

לכתבה המלאה
ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר הביטחון נפתלי בנט במהלך כינוס בלוק הימין בכנסת 4 במרץ 2020. ראובן קסטרו
"אין הצעת רוטציה לאף אחד מהשחקנים". נתניהו ובנט/ראובן קסטרו

סמוטריץ' פועל מאז הבחירות לשכנע את סער לחבור לממשלת ימין של 65 מנדטים, והוא האיץ את המגעים בשבוע שעבר ברקע הלחימה בעזה וההחלטה של בנט להפסיק את המגעים עם הגוש המתנגד לנתניהו להקמת ממשלת שינוי.

המנדט להרכבת הממשלה נמצא עדיין בידיו של יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, ל-15 היום הקרובים, שבמהלכם רק הוא יכול להרכיב ממשלה. אחרי שהמנדט של לפיד להרכבת הממשלה יפקע, הוא צפוי לעבור לכנסת - ואז תיפתח תקופה של 21 יום שבהן 61 ח"כים יכולים לחתום למועמד אחד ולהמליץ עליו לקבל את המנדט להרכבת הממשלה. בגוש המתנגד לנתניהו חוששים שיו"ר כחול לבן, בני גנץ, או סער, יחברו לנתניהו בתקופת המנדט של הכנסת, אך בשתי המפלגות מכחישים בתוקף תרחיש שכזה. 

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully