וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת בגוש המתנגד לנתניהו: "השיקולים הביטחוניים מתערבבים עם הפוליטיים"

עודכן לאחרונה: 16.5.2021 / 14:02

ביומו השביעי של מבצע "שומר החומות" פרסם יו"ר יש עתיד פוסט שבו תקף את נתניהו על היעדר ממשלה ומשילות. "אם היתה לנו ממשלה אף אחד לא היה שואל את עצמו למה תמיד האש פורצת בדיוק כשזה הכי נוח לרה"מ". ליברמן: "נתניהו יאריך את המבצע כל עוד המנדט אצל לפיד"

בווידאו: לפיד מבהיר שהוא לא מתכוון לוותר על המנדט/צילום: קונטקט

בגוש המתנגד לראש הממשלה בנימין נתניהו גוברת הביקורת על ניהול מבצע "שומר החומות" ועל עירוב שיקולים פוליטיים וביטחוניים. יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כתב היום פוסט ארוך בפייסבוק בו תקף את נתניהו על היעדר ממשלה ומשילות. "אילו היתה לנו ממשלה השיקולים הביטחוניים לא היו מתערבים בשיקולים הפוליטיים", כתב, "אף אחד לא היה נותן למופרע ברשיון כמו איתמר בן גביר להצית את ירושלים ואחריה את המדינה כולה. אף אחד לא היה שואל את עצמו למה תמיד האש פורצת בדיוק כשזה הכי נוח לראש הממשלה".

דבריו של לפיד מגיעים לאחר שאתמול יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן האשים את נתניהו בשיתוף פעולה עם החמאס ואמר בראיון בחדשות 12 שהתכלית של המבצע היא "לשפר את מצבו בדעת הקהל לקראת בחירות חמישיות" וטען כי "נתניהו יאריך את המבצע כל עוד המנדט להרכבת הממשלה נמצא בידי לפיד".

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד במהלך הצהרה לתקשורת 13 במאי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
"הצד השני עובד קשה בדבר היחיד שהוא טוב בו - להכשיל ולהזיק". לפיד/מערכת וואלה!, אתר רשמי

על שעון המנדט של לפיד נותרו עוד 18 יום אך לאחר הודעת יו"ר ימינה נפתלי בנט, שהורידה את ממשלת השינוי מהשולחן, לא נותרו כרגע לגוש המתנגד לנתניהו נתיבים ריאליים להקמת ממשלה. כל עוד הלחימה מול החמאס נמשכת ללא הפסקת אש, לא יקודמו גם מהלכים פוליטיים אחרים כמו חקיקה להגבלת כהונת ראש הממשלה.

לפיד התייחס בפוסט למצב הפוליטי אחרי הודעת בנט וכתב כי  "אין לנו ממשלה. אנחנו לא נוותר על הנסיון לבנות אחת. נהפוך כל אבן. נבחן כל אפשרות. נבדוק אם הבלתי-אפשרי הוא אפשרי. הצד השני עובד קשה בלהכשיל אותנו. זה הדבר היחיד שהוא עדיין טוב בו - להכשיל, להזיק. אנחנו לא נירתע. נמשיך לעבוד קשה מול כולם עד הרגע האחרון. אם צריך, נלך לבחירות וננצח. עד שתהיה פה ממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully