וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו חזר בו מההצעה שהעביר לבנט בתמורה לפירוק ממשלת השינוי

עודכן לאחרונה: 26.5.2021 / 21:08

גורמים פוליטיים אמרו לוואלה! כי בימים האחרונים רה"מ העביר לימינה מסרים ברורים לפיהם הוא לא מתכוון להציע לבנט רוטציה, 8 שריונים או הגבלת כהונה, ופותח את כל המו"מ מחדש. ימינה: "בנט לא ביקש ולא קיבל שום תפקיד ושום תמורה". הליכוד: "הפרסום לא נכון"

בווידאו: בנט בזירת הפגיעה באשקלון/צילום: מירב כהן, עריכה: עמית שמחה

ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר בו מההצעה שהעביר לימינה בתמורה לפירוק ממשלת השינוי. כך אמרו לוואלה! גורמים פוליטיים. לפני העברת המנדט ליו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, בליכוד דנו עם ימינה על ראשות ממשלה ברוטציה, שמונה שריונים ברשימת הליכוד, ואפילו הסכימו לבחון אפשרות של חוק להגבלת כהונה, שיקל על יו"ר תקווה חדשה גדעון סער להצטרף לממשלה, אך דרשו שיו"ר ימינה נפתלי בנט יתחייב שהוא לא יצטרף לממשלה עם לפיד והגוש המתנגד לנתניהו.

בנט הודיע בשבוע שעבר על הפסקת המגעים להקמת ממשלת השינוי, והערב אמורים להתחדש המגעים בין ימינה והליכוד. ואולם, לדברי הגורמים הפוליטיים, נתניהו העביר בימים האחרונים "מסרים ברורים" שאין בכוונתו להציע את אותה הצעה: לא רוטציה לבנט, לא שמונה שריונים ברשימת הליכוד אלא הרבה פחות, ולא הגבלת כהונה. לפי אחד הגורמים, "נתניהו מציג עכשיו עמדה קשוחה יותר מול בנט, ולמעשה פותח את כל המו"מ מחדש".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך הצהרה לתקשורת 15 במאי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
מציג עכשיו עמדה קשוחה יותר מול בנט. נתניהו/מערכת וואלה!, אתר רשמי

מימינה נמסר בתגובה "את ההחלטה להוריד את ממשלת השינוי מהפרק, בנט קיבל לאור המצב הביטחוני בתוך מדינת ישראל והוא לא ביקש ולא קיבל מהליכוד שום תפקיד ושום תמורה. הליכוד שמע על כך בתקשורת. בנט כעת עסוק בשתי משימות: הגנה על ישראל בתקשורת הבינלאומית, וניסיון להקים ממשלה לאומית יציבה בישראל".

בליכוד הכחישו את הדברים. "הפרסום לא נכון. ראש הממשלה לא עוסק בפוליטיקה בעת הזו", מסרו.

המאמצים להקמת ממשלה | יו"ר ימינה, נפתלי בנט בתום הפגישה עם יאיר לפיד בתל אביב 7 במאי 2021. ראובן קסטרו
"לא ביקש תמורה". בנט/ראובן קסטרו

ההחלטה של בנט להפסיק את המגעים עם הגוש המתנגד לנתניהו הותירה את הגוש המתנגד לנתניהו ללא דרך ריאלית להקים ממשלה, לאור ההתנגדות של תקווה חדשה לשיתוף פעולה עם הרשימה המשותפת. על שעון המנדט של לפיד יש עוד 15 יום, אך כל עוד הלחימה בעזה נמשכת לא צפויים מהלכים פוליטיים דרמטיים. הקשיים במו"מ בין ימינה לליכוד עשויים גם לפתוח את הדלת מחדש לשיתוף פעולה עם הגוש המתנגד לנתניהו, במיוחד במאמץ לסיכול יוזמת הבחירות האישיות של נתניהו או לקידום חקיקה שתגביל את כהונתו. הקולות של בנט וחברי סיעתו מכריעים ליוזמות של שני הצדדים.

אחרי שהמנדט של לפיד להרכבת הממשלה יפקע, הוא צפוי לעבור לכנסת - ואז תיפתח תקופה של 21 יום שבהן 61 חכים יכולים לחתום למועמד אחד ולהמליץ עליו לקבל את המנדט להרכבת הממשלה. בגוש המתנגד לנתניהו חוששים שיו"ר כחול לבן, בני גנץ, או תקווה חדשה, יחברו לנתניהו בתקופת המנדט של הכנסת, אך בשתי המפלגות מכחישים בתוקף כל כוונה לחבור לנתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully