וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרום המופגז מבקשים: להמשיך במבצע עד לחזרת השקט והנעדרים

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 13:50

תושבים ביישובים הקרובים לגבול קראו לממשלה לסרב להפסקת אש ולהמשיך לתקוף בעזה כדי להביא לשקט ארוך טווח - ולדבריהם, הם מוכנים לשבת בממ"ד ככל שיידרש לשם כך. "אסור להפסיק עד שיחזרו החיילים והשבויים. יש לנו סבלנות כדי שבעוד כמה חודשים לא נחזור לירי לעוטף"

בווידאו: נזקי תקיפות צה"ל בעזה ביום העשירי למבצע "שומר החומות"/צילום: רויטרס
פגיעה ישירה בבית בזיקים 18 במאי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
פגיעה ישירה של רקטה בזיקים, אתמול/מערכת וואלה!, אתר רשמי

תושבים בעוטף עזה קוראים לממשלה לסרב להפסקת אש, ולא לסיים את מבצע "שומר החומות", שנמצא ביומו העשירי - עד לחזרת השקט לאזור. הם אומרים כי יש להמשיך לפגוע בתשתיות הטרור של חמאס ובמפקדיו הבכירים, עד שהארגון יאבד מכוחו ויירתע. לצד זאת, התושבים דורשים לפעול להשבת גופות החיילים והאזרחים השבויים, לפני שהצדדים מגיעים לסיכומים על הפסקת אש.

אלברט גבאי, תושב שדרות, טען כי תושבי העיר מוכנים לשבת במקלטים עד שתושג הכרעה ברורה. "אסור להפסיק לרגע את האש, חייבים להמשיך בפעולה עד אשר יוחזרו החיילים והשבויים", אמר, "צריך לתת להם מכה אנושה כדי שלא יעזו לירות אפילו לשטח פתוח או לזרוק בלונים לשטחי העוטף. צריך שתהיה מכה ניצחת כדי שהם יחששו". גבאי הדגיש כי בשדרות מוכנים לשהות בממ"דים כמה זמן שיידרש, כדי שלא יחזרו "הטפטופים שמשבשים את חייהם של תושבי העוטף".

שריפות בעוטף עזה, 10 במאי 2021. פלאש 90, פלאש 90
שריפות כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מרצועת עזה, בשבוע שעבר/פלאש 90, פלאש 90

מירב כהן, תושבת המועצה האזורית אשכול, אמרה דברים ברוח דומה. "אם לא יושגו הבנות ברורות שגם טפטופי הרקטות ובלוני התבערה צריכים להיפסק, המבצע חייב להימשך, אסור להפסיק את האש נגד חמאס", אמרה, "לא עשינו כלום, לא הגענו להבנות ארוכות טווח, לא הצלחנו להחזיר את הבנים. עד שלא יהיה שוב ירי לירושלים אנחנו נספוג את זה בלי שום התעניינות ומענה מהמדינה". היא מספרת כי תושבי האזור חוששים שבתוך חודשים ספורים ירי הרקטות מהרצועה יתחדש - והשיגרה שוב תופרע. "את אף אחד זה לא מעניין", מחתה כהן.

גם מעיין שניאור, תושבת מושב נתיב העשרה שבמועצה האזורית חוף אשקלון, קראה ש"לא להפסיק את האש בשום פנים ואופן עד שלא יחזירו את החיילים". היא טענה כי תושבי העוטף מוכנים לשהות במרחבים המוגנים ככל שיידרש. "יש לנו סבלנות עד שימצו עם חמאס את הדין, כדי שלא בעוד כמה חודשים נחזור לירי של רקטות לעוטף", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully