וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבכירים על הכוונת: צה"ל ניסה לחסל את מוחמד דף פעמיים מתחילת המבצע

19.5.2021 / 2:11

מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס, מהמטרות המובילות של מערכת הביטחון, היה יעד לשתי תקיפות שנכשלו בשמונת הימים האחרונים. דף הצליח לחמוק מכמה ניסיונות התנקשות לאורך 20 השנים האחרונות, מהם יצא עם פציעות קשות. בתוך כך, המאמצים לפגוע בפרויקט המטרו מתרחבים

בווידאו: צה"ל תוקף יעדי טרור ברצועה/צילום: רויטרס

צה"ל ניסה לחסל את מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס, מוחמד דף, פעמיים לאורך שמונת הימים האחרונים. במסגרת מבצע שומר החומות, בצה"ל פגעו בבכירים בארגוני הטרור ברצועת עזה, אך אף אחד מהם לא היה במעמד של דף, שהצליח לחמוק מהאש כפי שעשה בשלל ניסיונות קודמים בעשורים האחרונים. במקביל, נמשכה הלילה (רביעי) תקיפת המנהרות ברצועה.

בתחילת החודש, לפני שהחל המבצע, הזהיר דף את ישראל מתגובה אם תמשיך בתכנית לפינוי משפחות פלסטיניות בשכונת שייח ג'ראח בירושלים. בהתבטאות ראשונה זה שמונה שנים, הוא אמר כי ישראל "תשלם מחיר אם לא תיעצר התוקפנות" בשכונה. מנהיג גדודי עז א-דין אל-קסאם הבהיר כי הנהגת חמאס עוקבת מקרוב אחרי המתרחש, וכי מדובר ב"אזהרה ברורה ואחרונה".

אלו היו דבריו הראשונים של דף מאז הקלטה שפרסם בעיצומו של מבצע "צוק איתן" ב-2014, שבמהלכו שרד ניסיון חיסול נוסף של ישראל, האחרון עד הסבב הנוכחי. אשתו ושניים מילדיו נהרגו באותה תקיפה. לפני כן שרד לפחות חמישה ניסיונות חיסול, הראשון שבהם ב-1998, אך איבד את ידיו ורגליו באחד מהם ונותר נכה. בשתי תקיפות שונות נפצע דף באורח קשה, אך הוא שרד את כל ניסיונות החיסול.

מוחמד דף, מנהיג הזרוע הצבאית של חמאס. ., אתר רשמי
שרד שלל ניסיונות הנתקשות. דף/אתר רשמי, .

במערכת הביטחון יש הטוענים שדף הוא הגורם הקיצוני בצמרת חמאס - זה שדוחף תמיד לפעולה נגד ישראל. הוא גדל במחנה הפליטים חאן יונס לפני 55 שנה, היה ממקימי גדודי עז א-דין אל-קאסם וצבר לאורך שנותיו ניסיון מבצע עשיר בלחימה מול צה"ל.

בחודש האחרון צעירי מזרח ירושלים החליפו עם דף מסרים באמצעות רשתות חברתיות וקראו לו ליטול חלק במהומות בעקבות סערת הר הבית. דף שלא נראה בפומבי במשך שנים פרסם אז הודעה, בה עדכן כי יגיב לכך צבאית. ואכן, לפי ההערכות, הוא דחף לשיגורן של שש רקטות לעבר ירושלים.

תקיפות המטרו מתרחבות

בתוך כך, בצה"ל תקפו הלילה יעדי טרור נוספים בדרום הרצועה. לפי הערכות, חיל האוויר החל להוציא לפועל את התכנית המתקדמת לפגיעה ביכולות הזרוע הצבאית של חמאס, ותוקף את "המטרו של חאן יונס" ו"המטרו של רפיח". בכך, עשוי צה"ל להשלים את תקיפת רוב מפת המנהרות, אחרי שגרם נזק לחלקים נוספים בפרויקט בתקיפות קודמות במבצע.

אתמול נכתב בהודעת צה"ל כי "מטוסי קרב וכלי טיס המשיכו בתקיפת ה'מטרו' ברצועת עזה והותקפו כ-65 מטרות טרור. התקיפה בוצעה על-ידי 62 מטוסי קרב תוך שימוש בכ-110 חימושים מדויקים". דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, אמר כי "זה כמו רכבת תחתית. אנחנו יודעים למדוד איך הרשת מנוהלת למטה. כשטיל פוגע עמוק גל הדף רץ לשני הצדדים".

תקיפת המטרו ברצועת עזה

בווידאו: אילוסטרציה של תקיפת המטרו ברצועת עזה/דובר צה"ל

לפי דובר צה"ל, במבצע האחרון נהרגו 150 פעילי חמאס והג'יהאד האסלאמי. אתמול מטוסי קרב של צה"ל תקפו חמ"לים, תשתיות מבצעיות ללחימה ומתחמי מחקר ופיתוח של חמאס - בדירותיהם המבצעיות של חמישה מפקדים נוספים בארגון הטרור. כמו כן, נפגעו חוליית נ"ט בחאן יונס, בתים של מפקדי חמאס ומתחם שיגור תת-קרקעי במחנה הפליטים אל מועזי במרכז הרצועה.

קצין בכיר בצה"ל אמר לוואלה! כי בהיקף המטרות לתקיפה ברצועה לא יורד. "אנחנו תוקפים בתי פעילים, מתמקדים בשכונת רימאל. רק הבוקר אישר הרמטכ"ל עוד מטרות רבות לתקיפה. ממשיכים בכל הכוח ומתעלמים מכך שחמאס הפסיק לשגר רקטות משעות הבוקר המוקדמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully