וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת מקדמת החלטה במועצת הביטחון של האו"ם להפסקת אש בעזה

19.5.2021 / 3:07

לפי גורם צרפתי, המדינה הפיצה לכמה מחברות מועצת הביטחון טיוטת הצעת החלטה, אותה תקדם אם לא יושג הסכם בימים הקרובים. המהלך הגיע בתיאום עם מצרים וירדן לאחר פסגה בין המנהיגים. נוסח ההצעה מורכב מצירוף הצהרות שפרסמה ארה"ב בנושא כדי להקשות עליה להטיל וטו

בווידאו: מקרון: מודאג מההסלמה בישראל ובשטחים הפלסטיניים/רויטרס

צרפת הפיצה לכמה מחברות מועצת הביטחון של האו"ם טיוטת הצעת החלטה הקוראת להפסקת אש ברצועת עזה - כך אמר הלילה (רביעי) גורם צרפתי שמעורה בפרטים. הצרפתים מעוניינים לקדם את הצעת ההחלטה להצבעה אם לא תושג הפסקת אש בימים הקרובים.

צרפת הגישה את טיוטת הצעת ההחלטה בתיאום עם מצרים וירדן לאחר פסגה שהתקיימה אתמול בין הנשיא עמנואל מקרון, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ועבדאללה מלך ירדן. הגורם הצרפתי ציין כי נוסח הצעת ההחלטה מורכב מצירוף של ההצהרות שפרסמה ארצות הברית בנושא בשבוע האחרון. ההחלטה מנוסחת בצורה כזו כדי להקשות על ארצות הברית להטיל עליה וטו.

נשיא צרפת עמנואל מקרון, נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי ועבדאללה מלך ירדן, פריז, 18 במאי 2021. רויטרס
הנוסח יקשה על ארה"ב להטיל וטו. הפסגה בין המנהיגים/רויטרס

ארצות הברית בלמה בעשרת הימים האחרונים שלושה ניסיונות לפרסם הודעה לעיתונות מטעם מועצת הביטחון בנושא הלחימה בעזה. עם זאת, הגשת הצעת החלטה היא מהלך משמעותי הרבה יותר, וכדי לבלום אותו יהיה על ארצות הברית להטיל וטו אם תתקיים הצבעה. ממשל ביידן, שחרט על דגלו שיתוף פעולה עם מדינות העולם במוסדות האו"ם, מעוניין להימנע כמה שאפשר משימוש בווטו.

לאחר הפסגה בין מנהיגי המדינות, מקרון קרא למועצת הביטחון לעצור את הלחימה בין הצדדים. "בסך הכול, שלוש המדינות הסכימו על שלושה דברים בסיסיים: הירי צריך לעצור, הזמן להפסקת אש הגיע, ומועצת הביטחון של האו"ם חייבת לעסוק בנושא ולהצביע על פתרון". בהצהרה נכתב גם כי המדינות הסכימו לשתף פעולה בסיוע הומניטרי לעזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully