וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברי קונגרס דמוקרטים יבקשו מביידן לעכב עסקת נשק עם ישראל בגלל המבצע בעזה

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 4:28

באתר החדשות האמריקני VOX דווח כי בקונגרס יבקשו לבחון מחדש עסקה לאספקת פצצות חכמות למטוסי חיל האוויר בשווי 735 מיליון דולר. יו"ר ועדת החוץ בבית הנבחרים, לו קיימת סמכות לבקש עיכוב בביצוע העסקה, ישלח את הבקשה לנשיא, על רקע הביקורת במפלגה על הפגיעה בחפים מפשע

בווידאו: צה"ל תקף חמישה בתי מפקדים בכירי בחמאס ששימשו כתשתיות טרור/צילום: דו"צ

נציגים בקונגרס האמריקני החברים במפלגה הדמוקרטית יבקשו מנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לעכב עסקת נשק עם ישראל בשל מבצע "שומר החומות" בעזה - כך דווח הלילה (שלישי) באתר החדשות האמריקני VOX.

על פי הדיווח, יו"ר ועדת החוץ בבית הנבחרים האמריקני, גרגורי מיקס, ישלח בימים הקרובים מכתב לנשיא ביידן ובו יבקש לעכב עסקה לאספקת פצצות חכמות למטוסי חיל האוויר הישראלי בשווי של 735 מיליון דולר, כדי לאפשר לקונגרס לבחון אותה ולקבל לגביה הבהרות.

על שליחת המכתב הוחלט בפגישה של חברי המפלגה הדמוקרטית בוועדת החוץ של בית הנבחרים. ההחלטה התקבלה על רקע ביקורת גוברת והולכת בתוך המפלגה הדמוקרטית לגבי המבצע הישראלי בעזה והפגיעה בחפים מפשע. ליו"ר ועדה בבית הנבחרים יש סמכות לבקש עיכוב בביצוע העסקה כדי לקבל הבהרות, כשמשמעות המהלך תהיה עיכוב של ימים עד כמה שבועות בקידום העסקה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מתייחס לישיבה משותפת של הקונגרס כשהסגנית קמלה האריס ויו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי יושבות מאחוריו בקפיטול בוושינגטון. 29 אפריל 2021. רויטרס
יתבקש לעכב את העסקה. ביידן/רויטרס

הדיווח מגיע בהמשך לשיחת הטלפון בין ביידן לראש הממשלה בנימין נתניהו בה קרא ביידן לראשונה מתחילת המבצע מפורשות להגיע להפסקת אש. נשיא ארצות הברית הוסיף כי הוא רוצה שישראל תעשה כל מאמץ אפשרי להימנע מפגיעה באזרחים בעזה. עד כה, לא הראה ביידן סימנים להגברת הלחץ הציבורי על ישראל, למרות קריאות מצדם של חלק מחברי המפלגה הדמוקרטית להגברת המעורבות לסיום הלחימה שבה נהרגו עשרה ישראלים וכ-200 פלסטינים, בהם עשרות פעילי חמאס והג'יהאד האסלאמי, בנוסף לעשרות ילדים ונשים.

אמש אמר שר החוץ אנתוני בלינקן כי ישראל לא הציגה שום הוכחות לכך שחמאס פעל ממגדל התקשורת שתקפה ברצועת עזה ביום שבת האחרון. בלינקן אמר כי הוא ביקש מישראל הצדקות למיטוט רב-הקומות, שלטענת צה"ל שימש את הארגון כמטה מודיעין. במבנה פעלו כלי תקשורת זרים, בראשם סוכנות הידיעות אי-פי ורשת אל-ג'זירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully