וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמוטטות הטריבונה: אחת הכניסות לבית הכנסת עדיין פתוחה

המבנה אינו מאושר לכניסה ועדיין בבנייה, אולם הגישה אליו אינה חסומה וללא פיקוח. הפרקליטות האזרחית והפלילית של מחוז ירושלים תלווה את החקירה. עורך דינו של ממונה הבטיחות במועצה: נערכה יותר מישיבה אחת בנוגע לאירוע, גם עם החסידות וגם עם המשטרה

בית הכנסת בו התמוטטה טריבונה בגבעת זאב, 18 במאי 2021. מאיה הורודניצ'אנו
חוקרי המשטרה בפתח בית הכנסת שבו התמוטטה הטריבונה, 18 במאי 2021/מאיה הורודניצ'אנו

באתר הבנייה בגבעת זאב שבו נהרגו שלשום בקריסת טריבונה מאיר גלויברמן ומרדכי רובינשטיין, ניתן לראות הבוקר שוטר מג"ב שהוצב למנוע כניסה למקום וכן גדרות שהוצבו בכניסות אחרות. מבחוץ עמדו כמה ילדים סקרנים שסיפרו שהיו במקום בעת הקריסה, ותיארו בהלה. למרות נוכחות המשטרה, אחת הכניסות למבנה עדיין פתוחה, גם אם לא לאולם עצמו שבו היה האירוע, זאת למרות שהמבנה אינו מאושר לכניסה בכללותו והוא עדיין בהליך בנייה. בקומה התחתונה אפשר לראות מזרונים שנועדו ככל הנראה לאפשר לינה בחג למגיעים לאירוע.

בתוך האתר היו שוטרים רבים של מחוז תל אביב האמון על החקירה בשל מעורבות משטרת ירושלים. עם זאת מי שמלווה את החקירה זו פרקליטות מחוז ירושלים ובאתר הבוקר היו נציגים הן של הפרקליטות האזרחית והן הפלילית. מח"ש בשלב זה לא מעורבת בחקירה. בבתי החולים הדסה עין כרם הר הצופים עדיין מאושפזים 84 פצועים בהם 12 באורח קשה.

אחת הכניסות שנותרו לא חסומות לבית הכנסת בגבעת זאב שבו התמוטטה הטריבונה עם המתפללים. מאיה הורודניצ'אנו
הכניסה שעדיין מאפשרת גישה לתוך בית הכנסת/מאיה הורודניצ'אנו

עורך הדין אלדן דנינו, המייצג את ממונה הבטיחות במועצה דוד זקן, אומר כי נערכה יותר מישיבה אחת בנוגע לאירוע, גם עם החסידות וגם עם המשטרה. במכתב ששלח לפני שבועיים לחסידות, ציין זקן את שורת האישורים שנדרשים לקיום אירוע מסוג זה. בין היתר, דנינו שואל איך המקום לא היה סגור לכניסה באותו יום. "לא ברור איפה מבצע הבנייה שאפשר להיכנס", אמר והדגיש כי המקום כלל לא קיבלו טופס 4. "איך יכול להיות מצב שמתאפשרת כניסה לאתר פעיל. מדובר בחסידות שעשתה דין לעצמה".

בית הכנסת בו התמוטטה טריבונה בגבעת זאב, 18 במאי 2021. מאיה הורודניצ'אנו
בית הכנסת בגבעת זאב שבו התמוטטה הטריבונה/מאיה הורודניצ'אנו

במועצה אמרו כי חסמו דרכי גישה ושמו סרטי אזהרה כדי למנוע הגעה של אנשים למקום, אולם לא שלחו כלל פקחים. " לא היו פקחים, כי מדובר בערב חג. ניסו לחסום בכוחות המועצה", הוסיף דנינו. וטען כי על המשטרה היה למנוע את ההתקהלות שם. "גם אם היו מאה פקחים של בגבעת זאב זה לא היה עוזר. מדובר באנשים שעשו דין לעצמם, זו תעודת עניות. היו צריכים לתת יד לפחות למועצה על מנת לנסות למנוע אותו".

במשטרה אמרו כי האחריות למנוע את קיום האירוע היא של המוצעה. במכתב ששלח באותו הבוקר מפקד התחנה ברק דדון לזקן, הוא הדגיש כי האירוע אינו מאושר, וכי על הרשות המקומית לחסום את הגישה ולשלוח פקחים. "המועצה צריכה להיערך מבעוד מועד עם כמות גדולה של פקחים", כתב והוסיף כי משטרה ישראל אינה אמונה על פלישות ומיקומים במבנים ארעיים ומדבר בתחום אחריותה של מועצת גבעת זאב". דדון ציין כי במידה ויינקטו כל הצעדים ויידרש סיוע הנוסף - המשטרה תגיע.

בחסידות קרלין טוענים כי קיבלו אישור זמני על ידי מהנדסים וכי מדובר בבעיה נקודתית בטריבונה. אולם לא ברורה המשמעות של אישורים כאלה כאשר כלל הגורמים הבהירו כי לא ניתן לקיים את האירוע. "חסידות קרלין סטולין נוהגת בהקפדה יתירה ומיוחדת בכל הקשור לחיי אדם. כידוע שמירה על פיקוח נפש הינה אצלנו ערך עליון במעלה. גם במקרה זה מונו מפקחי בטיחות לבית המדרש לקראת החג, הושקעו משאבי עתק ביישום נהלי הבטיחות (יציאות חרום, דרכי מילוט, ערכות חירום וכו)", מסרו. "יש לדחות את הניסיונות לקשור בין קריסת הטריבונה למתחם הבניה עצמו, שכן צויידנו באישורים המתאימים כולל אישורי בטיחות נדרשים, אותם נציג בפני גורמי הרשויות, מבלי לפגוע בהליכי הבדיקה והחקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully