וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה: "האחריות לסגירת האירוע על הרשות המקומית"; המועצה: "התרענו מראש"

עודכן לאחרונה: 17.5.2021 / 1:55

במשטרת ישראל טוענים כי ערכו פגישות עם אנשי מועצת גבעת זאב והתריעו בפני קיום האירוע, בו נהרגו שני בני אדם ונפצעו כ-184, בעוד ראשי המועצה המקומית טוענים ההפך. מערך כיבוי והצלה חשפו מכתב ששלחו בו הביעו התנגדות לקיום האירוע בבית כנסת, שבנייתו טרם הושלמה

בווידאו: זירת קריסת הטריבונה הקטלנית בבית כנסת בגבעת זאב/צילום: רוני כנפו ורויטרס, עריכה: אסף דרורי

נמשך פינוי 184 הפצועים מהאסון הערב (ראשון) בבית הכנסת בגבעת זאב, בו נהרגו שני אנשים מקריסת טריבונה. בינתיים, ראשי המועצה המקומית ומשטרת ישראל הטילו אחד על השני את האחריות לאירוע. לטענת אנשי המועצה המקומית גבעת זאב, הם התריעו על הליקויים בבית הכנסת באזור, בעוד במשטרה טענו שהודיעו עוד בשבוע שעבר כי המבנה אסור לתפילה וכי אין היתר לקיום האירוע. בו בזמן, חשף מערך הכיבוי וההצלה מכתב שפרסמו במהלך השבוע בו נטען כי האירוע שהסתיים באסון, כלל לא אושר.

מסמך שנשלח מטעם ראש מדור הגנה מאש בכבאות והצלה מעיד כי הייתה ידיעה מוקדמת על הסכנה שיכולה להתרחש באירוע, וכי לא היה אישור לקיימו במבנה שנבחר. במייל נטען כי עמדת כבאות והצלה מחוז יו"ש היא ש"אירוע המוני במבנה אשר טרם קיבל את אישור כבאות והצלה לגמר בנייה, אינו מאושר על ידי כבאות והצלה. ככל שמתוכנן אירוע המצריך רישיון עסק/אישור כבאות, נבקש להודיע כמקובל".

האזהרה של ראש מדור הגנה מאש על הסכנה בבית הכנסת בגבעת זאב 16 במאי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
המכתב שנשלח על ידי מערך כיבוי והצלה/מערכת וואלה!, אתר רשמי
טריבונה קרסה בגבעת זאב, פינוי הפצועים 16 במאי 2021. רוני כנפו
בית הכנסת בגבעת זאב בו אירע האסון, הערב/רוני כנפו

עם זאת, מכתב ששלחה המועצה למשטרה ב-13 במאי מציג כי היא לא אישרה את קיום האירוע, וכי היא דרשה מהמשטרה לאכוף את החוק בעניין. "אירוע המוני מתוכנן, כ-2,500 איש. האירוע יתקיים במבנה ללא אישור אכלוס", נכתב. "מועצה מקומית גבעת זאב לא אישרה את האירוע מכיוון שלא והוצגו האישורים הרלוונטיים שנתבקשו להציג. לכן אנו מבקשים ממשטרת ישראל לאכוף את החוק בעניין זה, ולמניעת קיום אירועים בעתיד ללא היתר".

פניית המועצה המקומית גבעת זאב למשטרה בנושא האירוע בבית הכנסת. אתר רשמי, מערכת וואלה!
פניית המועצה המקומית למשטרה בנוגע לקיום האירוע בבית הכנסת/מערכת וואלה!, אתר רשמי

ראש המועצה המקומית גבעת זאב, יוסי אברהמי, אמר לאחר האירוע כי המועצה התריעה מראש בנוגע לקיום האירוע ללא היתר. "אנחנו התרענו בפני הגורמים, יש לנו אסמכתאות, זו טרגדיה ליישוב", אמר אברהמי. "שמנו מחסומים וסגרנו עם שלטים, לצערי לא קיבלתי סיוע מהמשטרה. אנחנו מנסים לטפל בכל מה שקשור לקהילה ולפצועים".

מפקד מחוז ירושלים, דורון תורג'מן, אמר כי מדובר "באירוע טרגי", וכי האירוע התרחש בבית כנסת בו טרם הושלמה הבנייה. "התקיימה פגישה בשבוע האחרון, במהלכה הודיע מפקד התחנה לראש המועצה שהמבנה אסור בתפילה וניתנו גם הנחיות סדורות", אמר תורג'מן. "יש פה אחריות של רשות מקומית להוביל לסגירה, יש סמכויות של רשות מקומית, לא נכנס מי אשם במה. כל הדברים ייבדקו ומעריך שגם יהיו עצורים באירוע. שוב אירוע שיש בו רשלנות והתנהלות חסרת אחריות".

זירת האירוע בבית הכנסת בגבעת זאב 16 במאי 2021. שלו שלום, TPS
זירת האירוע בבית הכנסת בגבעת זאב, הערב/TPS, שלו שלום
פינוי פצוע מזירת אירוע הקריסה בבית הכנסת בגבעת זאב 16 במאי 2021. שלו שלום, מד"א
זירת האירוע בבית הכנסת בגבעת זאב, הערב/מד"א, שלו שלום

שר הביטחון, בני גנץ, מסר בעקבות האירוע כי "ליבי עם קורבנות האסון בגבעת זאב. כוחות צה"ל בהובלת פיקוד העורף וחיל האוויר פועלים בכדי לסייע בפינוי. אני מתפלל לשלומם של הפצועים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully