וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים בארץ: צעיר יהודי נפצע בינוני מירי בלוד, חייל נפצע קשה בתקיפה ביפו

עודכן לאחרונה: 14.5.2021 / 1:35

הצעיר בן ה-19 נורה בידי פורעים, בעוד החייל פונה לבי"ח לאחר שמצבו הידרדר. יהודי בן 30 נפצע קל מירי בעיר. בת 8 נפצעה בינוני מיידוי אבנים בנגב. בעפולה נעצרו 3 נערים. 12 נעצרו בחיפה בעימותים בין ערבים לשוטרים, ובלוד נעצרו 8 חשודים בהתפרעויות. עדכונים שוטפים

בווידאו: תיעוד ירי באש חי בלוד - צעיר יהודי נפצע באורח בינוני/צילום: אלעזר ריגר, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

העימותים בערים המעורבות התחדשו הערב (חמישי) ברחבי הארץ, והמשטרה הודיעה על החלת עוצר נוסף על העיר לוד. על אף הטלת העוצר, צעיר יהודי בן 19 נפצע באורח קשה לאחר שנורה בידי פורעים ערבים. יהודי בן 30 נפצע קל בעיר מירי בקרסול. ביפו נפצע חייל בן 19 באורח קשה לאחר שהותקף. אירועים אלימים נוספים התרחשו מצפון ועד דרום.

בלוד נורה צעיר יהודי בן 19 בידי פורעים ערבים במכינת מעוז ברחוב אקסודוס בעיר. הצעיר נורה בנשק חצי אוטומטי, קיבל טיפול ראשוני בשטח ופונה להמשך טיפול בבית החולים אסף הרופא. בהמשך התאספו עשרות ערבים בסמוך למסגד בעיר, ובהמשך עלו על הגג שלו וירו זיקוקים.

בנגב, ילדה בת 8, בת מיעוטים, נפצעה בינוני לאחר שהרכב בו נסעה נרגם באבנים בכניסה ליישוב הבדואי אבו קוידר. היא פונתה על ידי צוות מד"א לבית החולים סורוקה בבאר שבע.

בית כנסת עולה באש בלוד  13 במאי 2021. אתר רשמי, מערכת וואלה!
בית הכנסת דוסא עולה בלהבות בלוד, הערב/מערכת וואלה!, אתר רשמי

ביפו נפצע חייל בן 19 באורח קשה לאחר שהותקף. הוא פונה לבית החולים איכילוב בתל אביב לאחר שתחילה מצבו הוגדר קל, אך מבית החולים נמסר כי מצבו הוחמר בעת שהובהל לחדר המיון וכי הוא מוגדר כעת במצב קשה. הוא סובל מפגיעת ראש, סובל משברים בגולגולת ודימומים מוחיים, ומנותח בשעה זו.

פרמדיק מד"א נדב ארזי סיפר על האירוע ביפו: "הצעיר ישב על המדרכה כשהוא בהכרה וסובל מחבלה מדממת בראשו. סיפרו לנו שהוא הותקף במהלך הפרות הסדר שהיו במקום, שנזרקו לעברו אבנים ורוסס לעברו גז מדמיע. ביצענו בדיקות רפואיות ופינינו אותו במהירות לבי"ח תוך המשך טיפול רפואי".

בחיפה נעצרו 12 בני אדם בעימותים בין ערבים לשוטרים. הצעירים יידו אבנים על הכוחות ואף הציתו חפצים על הכבישים בשכונת ואדי ניסאנס. מהמשטרה נמסר כי החשודים נעצרו בחשד למעורבות בזריקת אבנים והפרת סדר. צעיר בן 20, שהעלה את חשדם של השוטרים, נעצר בעיר לאחר שבחיפוש ברכבו נמצאו אלת בייסבול ממתכת ופטיש.

בתל אביב עצרה המשטרה שני תושבי העיר בשנות ה-30 לחייהם בחשד להחזקת כלי תקיפה, לאחר קריאות שהופצו ברשתות החברתיות לצאת ולתקוף ערבים. בלוד נעצרו שמונה חשודים בהתפרעויות מהלילות האחרונים. מעצרים נוספים צפויים בהמשך.

עימותים ברמלה 13 במאי 2021. ראובן קסטרו
כוחות ביטחון ברמלה, הערב/ראובן קסטרו
האוטובס בו נפצעה בת 67 בשכונת הדר הכרמל בחיפה 13 במאי 2021. דוברות משטרת ישראל
האוטובוס בו נפצעה בת 67 בחיפה, הערב/דוברות משטרת ישראל

יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ', שהגיע לזירה בלוד לאחר אירוע הירי, אמר לוואלה! כי צריך להכניס את הצבא לעיר. "הבניין שירו ממנו היה צריך להיות מכותר. אין יוצא ואין בא. זה שזה לא קורה זה מחדל טקטי", אמר. "צריך להכניס צבא, שב"כ מודיעין ולאסוף את כל הנשק. האירוע מגה אסטרטגי, צריך להבין שיש פה מלחמה. השקט יחזור ללוד כשנבין שזו מלחמה של אויב קולקטיבי וכך צריך להתייחס לזה. צריך מעצרים מנהליים ומעצרי מנע ואגרוף ברזל הרבה יותר משמעותי. שמעתי שהמפכ"ל מתנגד להכנסת צבא. זו לא החלטה שלו. אם למפכ"ל יש בעיית אגו שייקח את החפצים שלו וילך".

מנגד, איש דת מקומי אמר לשוטרים כי "לא באנו לריב. אנחנו רוצים שזה יגמר, אל תביאו את סמוטריץ'". ערבים שחיים בעיר אמרו למשטרה כי הם חוששים מכך שיהודים יציתו להם את המסגד. איש הדת התחייב שיכניס את כל הצעירים לתוך המסגד וכך ימנע הפרות סדר וחיכוכים.

פצוע ירי מקבל טיפול חירום (צילום: רויטרס)/רויטרס

בכיר במשטרה שנכח הערב בלוד אמר לוואלה! כי "המשטרה תסגור חשבון עם כל הגורמים הפורעים ברחוב ותיצור רגיעה. כבר בשעות הקרובות נסגור מעגל עם המתפרעים של היממה האחרונה, כך גם תודרכו המפקדים. הלילה הזה מבחינת אירועים הוא הנמוך ביותר בהשוואה לימים האחרונים בשל פריסת הכוחות הנרחבת".

הבכיר אמר כי הוא "קורא למנהיגי החברה הערבית ושל הימין הקיצוני ולפורעי החוק להרגיע ולמתן, כי בסופו של דבר אנחנו חברה ישראלית אחת ועושים הכל על מנת לשמר את הדו-קיום. תהיו סבלניים, התוצאות של המשטרה יהיו תוך זמן קצר והביטחון יחזור לרחובות".

הפצוע מלוד 13 במאי 2021. רויטרס
פצוע מירי בלוד, הערב/רויטרס
עימותים בלוד 13 במאי 201. ראובן קסטרו
המשטרה בלוד, הערב/ראובן קסטרו

באום אל-פחם חולצה משפחה שהותקפה בעיר, לאחר שהגיעה ללא כוונה למקום. מהמשטרה נמסר כי הם פתחו בסריקות עם קבלת הדיווח על תקיפה של בני משפחה שנקלעו לעיר, וכי כעבור זמן קצר המשפחה אותרה במרפאה מקומית, לאחר שהצליחו להימלט ממקום התקיפה בסיוע אזרחים נוספים. המשפחה פונתה בהמשך למרכז הרפואי עמק בעפולה.

בתוך כך, שלושה נערים נעצרו היום כשברשותם שוקר חשמלי, גז פלפל ואלה, ומהמשטרה נמסר כי הם ככל הנראה תכננו להשתמש בהם במסגרת פעילות נגד ערבים. השלושה נעצרו כשהגיעו לבית העלמין בעפולה, ככל הנראה בעקבות פוסט שפורסם ברשתות החברתיות שקרא להפגנה אלימה נגד ערבים. מהמשטרה נמסר כי מרבית העצורים באירועי האלימות האחרונים הם צעירים ובני נוער.

במועצה האזורית בני שמעון נמסר דיווח על ירי חי שבוצע לעבר נהג שנסע בין שובל למשמר הנגב. לדברי הודעת המועצה, הנהג נרגם באבנים, הגביר מהירות וכשהגיע למחוז חפצו גילה קליע נעוץ ברכב. במשטרה התייחסו לאירוע ואמרו כי התקבל דיווח על ירי לעבר רכב בכביש 264 באזור רהט. שוטרים הגיעו למקום ונפתחה חקירה.

איכילוב: מצבו של החייל קשה

בווידאו: עדכון על מצבו של החייל שהותקף ביפו/צילום: בית החולים איכילוב

בתוך כך, פעילים של ארגוני הימין הקיצוני לה פמיליה ולהב"ה איימו כי יתייצבו בשעה 22:00 בסניף של חברת דומינוס בחולון על מנת לתקוף את מנהל הסניף הערבי. פעילים של הארגונים הפיצו כי מנהל הסניף פעל באנטישמיות וקרא להם "חזירים כובשים", ולדברי החברה מדובר בכזבים ו"ניסיונות נואלים להתסיס את המצב באמירות שקריות".

מדומינוס נמסר כי הם שוחחו עם מפקד תחנת המשטרה המקומית, וכי אלו הבטיחו להציב ניידת מול הסניף, נוסף לאחת מטעם העירייה.

בווידאו: החזקת כלי תקיפה בהרצליה/מערכת וואלה!
עימותים בלוד 13 במאי 2021. ראובן קסטרו
המשטרה בלוד, הערב/ראובן קסטרו
עימותים בלוד 13 במאי 2021. ראובן קסטרו
שריפה בלוד, הערב/ראובן קסטרו

במסגרת העוצר בלוד, המשטרה הודיעה כי החל מהשעה 17:00 לא תתאפשר כניסה לעיר, וכי החל מ-20:00 בערב ועד 03:00 לפנות בוקר יתווספו הגבלות, בהן איסור על שהייה במרחב הציבורי, ואיסור על תושבי לוד לצאת מבתיהם או ממקום שהייתם בעיר. עוד נמסר כי תתאפשר יציאה למרחבים מוגנים בעת הצורך או לצורך קבלת טיפול רפואי דחוף.

במקביל, האגודה לזכויות האזרח פנתה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה לבטל את העוצר שהוטל על לוד. האגודה מסרה כי היא "דורשת שהאכיפה לאירועי האלימות האחרונים בלוד תתקיים לפי סמכויות המשטרה לטיפול בהפרות סדר באמצעים מידתיים יותר ושעוצר, בנסיבות האלה, הוא אמצעי אחרון להפעלה".

הערכות המשטרה לקראת המהומות בלוד 13 במאי 2021. ראובן קסטרו
היערכות המשטרה בלוד, היום/ראובן קסטרו

בחיפה נערך מוקדם יותר מפגש של צעירים ערבים בשכונת ואדי ניסנאס, בה הוחלט להתארגן לפי גזרות לקראת העימותים הצפויים הערב בעיר, וזאת על מנת "להגן על משפחותינו ורכושנו, כדי שאירועי אתמול לא יחזרו". בפגישה השתתפו גם סגנית ראש העיר הטרייה שהירה שלבי מחד"ש, חבר סיעתה רג'א זעאתרה וכן ג'עפר פרח ממרכז מוסאוא לזכויות הערבים בישראל.

"אנחנו דורשים מהמשטרה והעירייה להבטיח את ביטחוננו, אבל עד אז לא נשב בחיבוק ידיים", אמר זעאתרה לוואלה!. המפגש נערך ברקע הקריאה של פעילי ימין קיצוניים להגיע הערב שוב לעיר ולהפגין נוכחות. המשטרה נערכה היום לקראת האירועים, אך גם אתמול על אף היערכותה בוצעו ניסיונות לינץ' ותקיפות של בתי ערבים ברחבי העיר.

ראש העיר חיפה עינת קליש רותם פנתה היום לראש הממשלה בנימין נתניהו בפעם השנייה בתוך יומיים, בדרישה לשגר עוד שוטרים לעיר, על רקע "החרפה של תופעות נוראיות הולכות וגוברות", כלשונה וכן "הפרות סדר קשות שהולכות ומתרחבות בין שכונות העיר ואף נכנסות לבתים הפרטיים של אנשים נורמטיביים".

התארגנות צעירים ערבים לקראת צפי של עימותים הערב בחיפה 13 במאי 2021. יואב איתיאל
מפגש הצעירים הערבים בחיפה, היום/יואב איתיאל

אתמול אירעו מהומות אלימות ברחבי הארץ, ורבים נפצעו במהלך האירועים החריגים. בבת ים, המון יהודי ביצע לינץ' בתושב רמלה בטיילת בעיר. הוא נפצע באורח בינוני באירוע ופונה להמשך טיפול בבתי החולים איכילוב בתל אביב. בעכו הותקף יהודי על ידי ערבים באבנים וברזלים, ונפצע באורח אנוש. בנוסף, פעיל ימין שהפגין בחיפה נדרס על ידי רכב שנמלט מההמון. שוטר מג"ב נפצע באורח בינוני מירי באום אל-פחם, ובהמשך פונה לבית החולים העמק בעפולה.

במסגרת האירועים נעצר בעכו צעיר בן 25 בחשד שירה לעבר שוטרי מג"ב בעיר העתיקה. בנוסף בטמרה הותקף נהג יהודי תושב מצפה אביב שנקלע להתפרעות של המון ערבי, הוא פונה לבית החולים רמב"ם בחיפה במצב בינוני-קשה. בשוק מחנה יהודה בירושלים נפצע צעיר ערבי בן 25 באורח קשה מדקירה המשטרה פתחה בחקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully