וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקיפה נרחבת של צה"ל בעזה; מטח כבד לדרום, גבר בן 57 נפצע בינוני באשקלון

צה"ל תקף הלילה מהאוויר, הים והיבשה באחת התקיפות הגדולות של השנים האחרונות. בתגובה נורו מהרצועה רקטות ליבנה, באר שבע, אשדוד ואשקלון, שם נפצע גבר באורח בינוני מרסיסים. בעזה מדווחים על בריחה המונית של אזרחים מצפון הרצועה. גנץ אישר לגייס 9,000 אנשי מילואים

שידור חי מעזה

LIVE
תקיפת צה"ל בצפון רצועת עזה, 13 במאי 2021. GettyImages
תקיפת צה"ל בצפון רצועת עזה, הלילה/GettyImages

צה"ל תקף הלילה (שישי) מספר רב של יעדים בצפון רצועת עזה, רובם לעבר בורות שיגור. בהתקפות לקחו חלק סוללות ארטילריה וירי מכלי שיט של חיל הים. מדובר באחת התקיפות הגדולות ביותר של חיל האוויר בשנים האחרונות, שבוצעו בפרק זמן של כעשרים דקות. בעקבות התקיפה הפלסטינים דיווחו על בריחה המונית מאזורים מאוכלסים בצפון הרצועה לכיוון דרום. החשש, כך נמסר, הוא מפלישה ישראלית.

לאחר תקיפת צה"ל הנחה פיקוד העורף את תושבי עוטף עזה במרחק של עד ארבעה קילומטר מהגבול להישאר במרחב המוגן עד להודעה חדשה. בתגובה נורו מטחים לאשדוד, באר שבע, יבנה ואשקלון. מהמטחים לאשקלון נפגע גבר בן 57, באורח בינוני מרסיסים, וכן גבר בן 90 שנפצע קל. במטח שנורה מוקדם יותר בניין ספג פגיעה ישירה, ונגרם לו נזק. לא דווח על נפגעים בפגיעה זו.

בניין שניזוק מפגיעת רקטה באשקלון 14.5.21. -, אתר רשמי
הבניין שניזוק מפגיעת רקטה באשקלון, הלילה/אתר רשמי, -

מוקדם יותר אמש שוגר מטח רקטות נרחב לאזור נתב"ג, השפלה, הדרום ועוטף עזה, כשאזעקות רבות נשמעו בבאר שבע, אשדוד, אשקלון ושדרות. בת 87 ממושב שתולים מתה לאחר שנפלה ונחבלה בדרך לממ"ד. בירי לבאר שבע יורטו שתי רקטות; אחת נפלה בגינת בית, שלושה נפגעי חרדה טופלו במקום. ברמלה נרשמה נפילה, אך לא דווח על נפגעים. צה"ל תקף קודם לכן מבנים בדרום רצועת עזה, בהם בתי מפקדים של חמאס בין חאן יונס לרפיח. בהמשך אמורים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ לקבל החלטות על המשך המבצע ועל פעולות נוספות ברצועת עזה.

סוללות הארטילריה של צה"ל באוגדת עזה שיגרו פגזים לעבר שטחים בצפון הרצועה ולעבר מרחב העיר רפיח. מטוסי קרב של צה"ל תקפו את מטה מנגנון ביטחון הפנים של חמאס, בו מאחוסנים אמצעי לחימה. מוקדם יותר הופלו מל"טים שהמריאו משטח הרצועה, חלקם בשטחים פתוחים בעוטף עזה. צה"ל הפיץ תיעוד של יירוט אחד המל"טים, שהתבצע מעל הים.

בתוך כך, לאחר הערכת מצב ביטחונית, שר הביטחון בני גנץ אישר לצה"ל לגייס עוד 9,000 אנשי מילואים בצו קריאה בהתאם לצרכים המבצעיים. ממשרד הביטחון נמסר כי "אנשי המילואים נמנים על המערך הלוחם ועל המפקדות התומכות במבצע 'שומר החומות', ויוצבו בפיקוד הדרום וכן בפיקוד המרכז ובפיקוד הצפון, במקום כוחות שהוקפצו מהגזרה למשימות אחרות".

בווידאו: תיעוד מהתקיפות בעזה/מערכת וואלה! NEWS
רכב שניזוק מפגיעת רקטה באשקלון 14.5.21. -, אתר רשמי
רכב שניזוק מפגיעת רקטה באשקלון, הלילה/אתר רשמי, -
נתניהו: המילה האחרונה לא נאמרה, נגבה מחיר כבד מאוד מהחמאס/צילום: עומר מירון, לע"מ
רצים לחדר מוגן בלוד 13 במאי 2021. ראובן קסטרו
רצים לחדר מוגן בלוד, הערב/ראובן קסטרו
זירת נפילה הרקטה בבאר שבע 14 במאי 2021. דוברות כב"ה
זירת נפילת הרקטה בבאר שבע, הערב/דוברות כב"ה

בנוגע לסוללות הארטילריה שנפרסו, גורם צבאי מסר כי הן "מסייעות לפעילות ההגנה על גדר הגבול לאורך רצועת עזה. יש ניסיונות של חוליות טרור להתקרב אל מרחב הגדר כדי לחפש מטרות לתקיפה באמצעות טילי נ"ט או פצצות מרגמה. האיום הזה באוויר והכוחות בשטח קיבלו הוראות להקפיד על ההנחיות".

מוקדם יותר נורה מטח לעבר יישובי גוש דן, כשמשעות הבוקר נמשך הירי לעבר יישובי העוטף, אשקלון ויישובים נוספים בדרום. רקטה נפלה בשטח פתוח בחבל איילות. לא דווח על פצועים או נזק כתוצאה מהירי למרכז, שני בני אדם נפגעו קל מרסיסים בקרית גת ונזק נגרם לרכוש. חמאס הכריז על ניסיונו לירות לעבר נמל התעופה רמון.

לאחר הירי למרכז בסוכנות הידיעות אי-פי דווח מפי גורמים כי משלחת תיווך מצרית הגיעה לישראל, כחלק ממאמצי התיווך לדון בהפסקת אש. בישראל מכחישים את הדיווח.

שוטרים תופסים מחסה בלוד 13 במאי 2021. ראובן קסטרו
שוטרים תופסים מחסה בלוד, הערב/ראובן קסטרו
שיגורים מעזה 13 במאי 2021. רויטרס
שיגורים מעזה, הערב/רויטרס

מוקדם יותר הודיע צה"ל כי ארבע חוליות נ"ט שתכננו לבצע ירי לשטח ישראל סוכלו. זאת, יממה לאחר שחוליית נ"ט תקפה ג'יפ צה"לי באירוע בו נהרג לוחם הנח"ל עומר טביב. צה"ל עדכן כי עד כה הותקפו יותר מ-700 מטרות של חמאס ברצועת עזה מתחילת מבצע "שומר החומות". בשעות האחרונות דווח על בתים של בכירי חמאס שהופצצו.

עד כה גויסו כבר 7,000 חיילי מילואים במערך הלוחם, רופאים, פרמדיקים, מפקדות עורפיות, אמ"ן, חי"א וארטילרי - כך עדכן היום דובר צה"ל תת-אלוף הדי זילברמן בשיחה עם כתבים. בנוגע לאפשרות לפעילות קרקעית בעזה, זילברמן אמר כי "הרמטכ"ל מתחיל אישורי תכניות לאוגדת עזה", וציין כי תרגיל שהיה אמור להתקיים בשבוע הבא במסגרתו יגויסו כוחות מילואים - בוטל.

זירת הנפילה ברמלה 13 במאי 2021. איחוד הצלה
זירת הנפילה ברמלה, הערב/איחוד הצלה

על הירי של צה"ל נגד חוליות נ"ט, אמר דובר צה"ל כי מדובר ב"הצלחות", ופירט כי "תקפנו ארבע חוליות נ"ט בשטח, עוד שלושה משגרי נ"ט בתוך מבנה ומשגר בבניין מגורים, בסך הכול שמונה תקיפות שונות".

עוד אמר זילברמן כי במהלך המטח הכבד שנורה מוקדם יותר לעבר אזור המרכז נורו בין 30-25 רקטות. בהתייחס לאירוע אתמול בו נהרג עידו אביגל בן ה-6 בשדרות, שנפגע מרסיסים שעפו דרך חלון הממ"ד, אמר דובר צה"ל כי "החלון של הממ"ד היה תקני, ומה שהיה שונה זו הזווית של הרקטה והמהירות. שבר רקטה שנכנס לתוך ממ"ד זה חריג".

בווידאו: תקיפת משגר נ"ט של חמאס שמוקם בבניין מגורים רב קומות בדרום הרצועה/צילום: דו"צ
פצוע מירי רקטי במושב זוהר שבנגב במערבי 13 במאי 2021. רויטרס
פצוע מירי רקטה במושב בנגב, היום/רויטרס
רסיסי רקטה בחצר בית בבאר יעקב. 13 במאי 2021. ללא, מערכת וואלה!
רקטה בחצר בית בבאר יעקב, היום/מערכת וואלה!, ללא

בשעות הצהריים, דובר הזרוע הצבאית של חמאס, אבו עוביידה, איים להרחיב את הירי. "ההחלטה להפציץ את תל אביב, ירושלים, דימונה, אשקלון, אשדוד ובערב שבע קלה לנו יותר מאשר לשתות מים", אמר. בהתייחסו למהומות בישראל ועימותים בין ערבים ליהודים, אמר כי "עמנו התלכד בכל הזירות והסכים על ההתנגדות".

שבעה ישראלים נהרגו בסבב ההסלמה הנוכחי, אחד מהם חייל צה"ל. משרד הבריאות הפלסטיני עדכן כי מניין ההרוגים בהתקפות צה"ל ברצועה עלה ל-103, בהם 27 ילדים. 580 נפצעו.

הריסות בניין בעזה לאחר תקיפת צה"ל, 13 במאי 2021. רויטרס
בניין הרוס בעזה לאחר תקיפת צה"ל, הבוקר/רויטרס
הריסות בניין בעזה לאחר תקיפת צה"ל, 13 במאי 2021. רויטרס
הריסות בית בעזה אחרי תקיפות של צה"ל, היום/רויטרס

הלילה, משעה 01:00, נורו רקטות ליישובי גוש דן, לשפלה, לשרון וליישובי הדרום. בפתח תקווה נרשמה פגיעה ישירה בין שני בניינים שגרמה לבעירה גדולה, וחמישה בני אדם נפצעו באורח קל עד בינוני. נפילות זוהו בראשון לציון ובחולון, אך לא דווח על נפגעים. בהמשך נורה מטח גם לאזור מודיעין. פגיעה נוספת זוהתה בקריית גת, שם נפלו רסיסים בבית ספר חב"ד בעיר. אזעקות שווא נשמעו באזור עמק יזרעאל. כמו כן, לאחר המטחים - נתב"ג נסגר לנחיתות ומטוסים מופנים לנמל התעופה רמון באילת.

רקטה נפלה בעיר פתח תקווה, 13 במאי 2021. ראובן קסטרו
הפגיעה בפתח תקווה, הלילה/ראובן קסטרו
בווידאו: נפילת רקטה על בית בראשון לציון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

בפתח תקווה נחתה הרקטה בין ארבעה בניינים וגרמה לנזק גדול כתוצאה משריפות שפרצו במקום, בעיקר בדירות בקומות התחתונות וברכבים. לבית החולים בילינסון בעיר פונו ארבעה פצועים, בהם אחד בינוני משאיפת עשן, ועוד שלושה במצב קל משאיפת עשן וחרדה.

רקטה נפלה בעיר פתח תקווה, 13 במאי 2021. ., ראובן קסטרו
זירת ההתלקחות בפתל תקווה לאחר פגיעת רקטה, הלילה/ראובן קסטרו, .

מטח רקטות שנורה אמש הביא לפגיעה ישירה בבית בשדרות וילד בן שש, עידו אביגל, נהרג. מלבדו, נפצעו שבעה בני אדם בעיר, שניים מהם במצב בינוני וכל היתר קל. אביגל נפגע מרסיס שעף מרקטה, שפגעה בדירה סמוכה לביתו. בתקיפות אמש נפגעו גם בבניינים באשקלון וכמה נפצעו קל. רקטה נוספת נפלה בגן ילדים במועצה האזורית שער הנגב, שהיה ריק מאדם. במקביל, לאחר האיומים מעזה, באילת ובחיפה פתחו מקלטים מחשש למתקפת רקטות.

זירת נפילת רקטה בפתח תקווה בבוקר שאחרי, 13 במאי 2021. ראובן קסטרו
זירת הנפילה בפתח תקווה בבוקר שאחרי/ראובן קסטרו
הבנין בו נהרג הילד עידו אביגל, שדרות, 13 במאי 2021. יניר יגנה
הפגיעה בשדרות שגרמה למותו של עידו אביגל בן ה-6, אתמול/יניר יגנה
בווידאו: פגיעות ישירות בשדרות ובאשקלון - ילד בן 6 נהרג מפגיעת רסיס רקטה שחדר לממ"ד/צילום: שי מכלוף, ניב אהרונסון, אנשי הדממה, חדשות מתפרצות ותיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק היוצרים

דובר צה"ל הודיע הבוקר כי במהלך הלילה תקפו מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר עשרות יעדי טרור ברחבי עזה. בין היעדים, הותקפה מנהרת טרור של חמאס וכמה מוסדות שלטוניים בהם מבנים של המטה לביטחון פנים של חמאס המשמשים לסיכול מודיעין ובאחד מהם, משרדו של ראש המטה לביטחון פנים של הארגון וכן מספר סניפים של הבנק המרכזי של חמאס ברצועת עזה. כמו כן, במהלך הלילה הותקף ביתו של איאד טייב, מפקד גדוד מחנות המרכז של חמאס וחוסלו פעילים של הכוח הימי של הארגון וכן שתי עמדות שיגור רקטי.

בווידאו: תיעוד של קריסת מבנה רב קומות בעזה שצה"ל תקף/צילום: רויטרס ומתוך טוויטר

מאז תחילת ההסלמה הנוכחית וירי הרקטות לעבר ירושלים בזמן חגיגות יום ירושלים קבוצות של ערבים התפרעו בשורת ערים בהן לוד, חיפה, וכן בכמה יישובים ערביים. בכמה מקרים בוצעו לינצ'ים ביהודים שעברו במקום ואזרחים נפצעו בדרגות שונות. בעקבות זאת, קבוצות של יהודים יצאו להפגין ואתמול אירעו תקיפות הדדיות בכמה ערים בהן טבריה, ירושלים ובת ים - שם בוצע לינץ' בגבר ערבי שנקלע להמון יהודי בטיילת. בחיפה, כ-60 בני אדם, רובם ילדים, נפגעו הלילה באורח קל משאיפת עשן לאחר שכמה מכוניות הוצתו בחניון בניין ברחוב אהבת ישראל בחיפה. המשטרה הודיעה כי עצרה 374 מתפרעים במהומות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הלילה לעימותים האלימים ברחבי הארץ וקרא לאזרחים, יהודים וערבים, לחדול מהאלימות מידית. "שום דבר לא מצדיק לינץ' של ערבים ביהודים, ושום דבר לא מצדיק לינץ' של יהודים בערבים", אמר. "מה שקורה בערי ישראל בימים האחרונים הוא בלתי נסבל. שום דבר לא מצדיק את זה. לאזרחי ישראל אני אומר - זה לא מעניין אותי אם הדם שלכם רותח. אתם לא יכולים לקחת את החוק לידיים. זה לא אנחנו, האלימות הזאת", הוסיף נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully