וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלבריטאים של הנהגת חמאס עדיין בחיים

אבי יששכרוף

עודכן לאחרונה: 12.5.2021 / 20:07

חיסולים של בכירי חמאס הם נקודת החולשה של הארגון, שגורמת לו לשקול בכל פעם אם לצאת למלחמה מול ישראל. אך הסיכולים בימים האחרונים היו של דמויות פחות מוכרות בציבור הפלסטיני, ולא של הצמרת הצבאית והמדינית. רק פגיעה בסמל כמו דף או סינואר תספק לישראל תמונת ניצחון

בווידאו: צה"ל התקיף מבנים של המשטרה הפלסטינית בעזה וח'אן יונס/מערכת וואלה!

ההודעה של חמאס היום אחר הצהריים כי אחד מבכירי הארגון, באסם עיסא, מפקד חטיבת עזה, חוסל בידי ישראל, מהווה מהלומה לא פשוטה לזרוע הצבאית עיז א-דין אל-קסאם. למעשה מדובר בדמות הבכירה ביותר שישראל הצליחה לחסל בסבב זה בחמאס - המקבילה של דרגת אלוף ולא פחות חשוב, אחיו של סגן ראש הזרוע הצבאית מרוואן עיסא.

חיסולי הבכירים היו ותמיד יהיו כנראה הבטן הרכה של חמאס, אלה שיגרמו לבכירי הארגון לכלכל את צעדיהם ולשקול כל פעם מחדש החלטות לצאת למלחמה או לא מול ישראל. כך היה בסוף מבצע "צוק איתן", כאשר ישראל הצליחה לחסל את ראאד אל-עטאר מפקד חטיבת רפיח ואת מוחמד אבו שמאלה מפקד החטיבה הדרומית. החיסול ההוא האיץ את הנכונות של חמאס לעצור את הלחימה ולהסכים להפסקת אש.

החיסול של בכירי הזרוע המדינית ב-2003 ואילך, בהם אחמד יאסין, איסמעיל אבו שנב, עבד אל עזיז רנטיסי ועוד, גרמו אז לצמרת חמאס להחליט על עצירה של פיגועי ההתאבדות, בהבינם שכל עוד יימשכו פיגועים אלה - צה"ל יפגע בכל בכיר של הארגון באשר הוא.

אבי יששכרוף בריאיון ל-103FM

אולם, צריך לומר, למרות הפגיעה בבאסם עיסא ושלושה בכירים אחרים, אין בכך עדיין לייצר תחושה של "ניצחון" או "הפסד" בצד של חמאס. מדובר בדמות שפחות מוכרת לציבור הפלסטיני ומבחינת הזרוע הצבאית גם לעיסא יהיה מחליף. על אף שישראל הצליחה לפגוע באחד האנשים הקרובים ביותר למפקד הזרוע הצבאית מוחמד דף, עדיין צריך לומר, "הסלבריטאים" מקרב צמרת הארגון, הצבאית והמדינית, עדיין חיים ומתפקדים.

בכירי ארגון הטרור חמאס שסוכלו בפעולה משותפת לצה"ל ושב"כ. דובר צה"ל
בכירי ארגון הטרור חמאס שסוכלו בפעולה משותפת לצה"ל ושב"כ/דובר צה"ל

דף עצמו, שנפגע יותר מפעם אחת בניסיונות לחסלו ורוב משפחתו נהרגה במבצע "צוק איתן" לאחר שישראל ניסתה לפגוע בבית שבו שהה, מנצח ביד רמה על ההסלמה האחרונה וכן על בניית יכולותיה הצבאיות של חמאס ששודרגו, כפי שלמדנו, באורח דרמטי. גם השמות האחרים המוכרים יותר בציבור הפלסטיני, נותרו ללא פגע: אחמד ע'נדור (מפקד צפון הרצועה), אימן נופל (מפקד אזור מרכז הרצועה), מוחמד סינואר (אחיו של מנהיג חמאס יחיא, שנחשב למפקד אזור חאן יונה) וכמובן מרואן עיסא. הם נחשבים לוותיקים יותר מעיסא, ובמידה רבה לכאלה ששמותיהם מוכרים יותר בציבור.

מלבד כל אלה, נותרו אנשי הזרוע המדינית שבשנים האחרונות נהנים מחסינות בצל ממשלתו של בנימין נתניהו: יחיא סינואר כמובן, חל'יל אל-חייה, איסמעיל רדואן, מחמוד א-זאהר, סלאח אל-ברדוויל, ניזאר אוודאללה ועוד רבים אחרים. אלה הם הסמלים המוכרים יותר של חמאס. ואם ישראל מחפשת לה תמונת ניצחון משמעותית הרי שבסופו של דבר רק פגיעה בסמל כמו דף או סינואר, עשויה לספק לה את מבוקשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully