וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימאם המסגד בלוד: "הערבים לא עשו כלום"; כספית ומגל: "נראה לך מי בעל הבית" | האזינו

עודכן לאחרונה: 12.5.2021 / 16:40

בריאיון שערכו השניים ב-103FM, שייח יוסף אל-באז נמנע מלהטיל אחריות על החברה הערבית על המהומות שפרצו ביומיים האחרונים. הוא אף תקף את המשטרה שלדבריו החלה את האירוע כשהשליכה רימוני הלם לעבר מפגינים בשטח מסגד, ואז איים "תיכנסו בנו ותמשיכו את מה שקורה"

אוטובוס שהוצת במהלך ההפגנות בלוד, 11 במאי 2021. לירן לוי
הפרעות בלוד, אתמול/לירן לוי

שייח יוסף אל-באז, אימאם המסגד הגדול בלוד, התייחס הבוקר (רביעי) בריאיון לינון מגל ובן כספית ב-103FM למהומות שפרצו ביומיים האחרונים בעיר. לדברי השייח, האחריות לא מוטלת על הערבים המתפרעים, "הערבים לא עשו כלום, זה תוצאה ישירה של האטימות והטמטום של הממסד כולו, בנוסף למשטרה ולנמצאים בשטח. פשוט מאוד", אל-באז תקף.

כשנשאל על-ידי מגל לגבי המוחים הערבים ש"מרביצים ליהודים" ו"שורפים בתי כנסת", השייח השיב כי "לא צריכים לבדוק רק את התוצאה הסופית, צריך לבדוק מאיפה זה התחיל". לדבריו, המחאות הערביות החלו באופן לא אלים, אך התקבלו בתגובה אלימה: "מזה שאנשים עמדו ברמדאן בזמן תפילה בשטח מסגד, עמדו למחות במחאה לגיטימית, מחאה לא אלימה. המשטרה התחילה לזרוק עליהם רימוני הלם, להשליך לעברם רימוני גז, לרדוף אחריהם עם אלות".

מגל עוד הוסיף כי "אם תתנהגו ככה, כך זה ייגמר, אם אתם שכחתם מה היה פה לפני 70 שנה כנראה שצריך להזכיר לכם. כספית המשיך בהסכמה לא שגרתית, ואמר "גם אם יש ביקורת על הדרג המדיני זה לא תירוץ לפעולות הברבריות של האנשים שלך. אתם עושים שגיאה שעשיתם ב-48-47, אפילו אני חושב שצריך להיכנס ב'אמ-אמא' שלכם תוך כדי השיחה שלנו, להראות לכם מי בעל הבית פה". השייח הגיב: "תיכנס ב'אמ-אמא' שלנו ותמשיך את מה שקורה".

"לא שורפים שום דבר של יהודים במדינת ישראל, כי בגלל זה קמה פה מדינה יהודית. וגם לך להראות ולהוכיח לך עד שתבין, כי בטוב אתם לא מבינים. גם אם יש לכם טענות למשטרה, גם למפגינים נגד נתניהו יש טענות למשטרה, זו סיבה לפוגרומים? מי אתם שתעשו לינץ' ביהודים?", הבהיר כספית.

לקראת סיום הריאיון, כספית עוד ד תקף כי "אחר כך תצרחו, תהיו פליטים ותחמיצו הזדמנויות להחמיץ הזדמנויות, עוד פעם 'שתו לי ועשו לי', ומגל המשיך את דבריו הסוערים ואמר "מי אתם בכלל? אתה לא מגנה אלימות ואתה עונה הרשויות. תתבייש.

אל-באז מי אתה?

מגל בעל הבית פה.

כספית אפילו בתוכנית הוא לא בעל הבית.

אל-באז אתה בעל הבית? אני לא רוצה להמשיך לדבר איתך.

מגל שלום.

אל-באז שלום.

ינון מגל בן כספית. יחצ, עיבוד תמונה
מגל וכספית/עיבוד תמונה, יחצ

בעקבות ההתפרצות, אעלאם, המרכז הערבי לחרות המדיה, מסר כי מרכז "אעלאם, פנה בתלונה לנציב תלונות הציבור ברשות השנייה". לטענתם, "אין ספק כי מדובר כאן בעבירה על תקנון האתיקה של הרשות השנייה. תפקידם של שני המגישים להשמיע את הקולות ולאו דווקא להטיח האשמות במרואיין שלהם. משפט השדה שהם עשו לשייח יוסף אל-באז בשידור ישיר הוא אינדיקציה עד כמה חלק מאנשי התקשורת שותפים מלאים למסע הדיכוי של האזרחים הערבים שלא מן הסתם מוחים כיום!".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully