וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בוחן שילוב שב"כ בטיפול בעימותים בערים המעורבות

עודכן לאחרונה: 13.5.2021 / 18:49

ראש הממשלה ביקר במפקדה המשימתית של מג"ב בלוד ואמר כי נשקלת אפשרות להשתמש במעצרים מנהליים נגד פורעים ומפירי סדר. נתניהו הצדיק את ההחלטה לגייס כוחות מילואים של צה"ל לצורך הגברת הביטחון בכל רחבי הארץ, ואמר כי החיילים "יקבלו את מלוא הגיבוי"

בווידאו: ביקור רה"מ בבסיס מג"ב בלוד/מערכת וואלה!

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (חמישי) כי השב"כ מעורב בטיפול באירועים האלימים המתרחשים בערים המעורבות בימים האחרונים בכל רחבי הארץ, וכי נשקלת אפשרות להשתמש במעצרים מנהליים נגד פורעים ומפירי סדר. "יש פה גורמים לאומניים שפורעים חוק, פורעים בעצם את המסגרת של מדינת ישראל, ולכן מול איום כזה יש אפשרות להשתמש במעצרים מנהליים", אמר נתניהו במהלך ביקור במפקדה המשימתית של מג"ב בלוד.

נתניהו הצדיק את ההחלטה לגייס כוחות מילואים של צה"ל לצורך הגברת הביטחון בערים, ואמר כי הדבר נעשה במדינה גם בעבר. "יצחק רבין ז"ל הביא כוחות צה"ל ליום האדמה בהתפרעויות מסוג דומה שאנחנו רואים כאן, לעראבה, סכנין, טייבה, במקומות אחרים, והזכות הזו שמורה לנו", אמר ראש הממשלה, וציין כי שילוב הצבא באירועים מהסוג הזה נעשה לדבריו גם בארצות הברית, בבריטניה ובצרפת.

"אנחנו משתמשים בכוחות צה"ל למטרות כאלה ומטרות אחרות. אבל מה מטרה יותר נכונה מהמטרה הזו - למנוע את ההתפרעויות הללו, את הפורענות והאלימות הזו. לכן יש למפכ"ל את האישור ואת ההרשאה להשתמש בכוחות צה"ל בדרך המותרת היום כבר לפי החוק", המשיך נתניהו.

ראש הממשלה והשר לביטחון הפנים בסיור במפקדה המשימתית של מג"ב בלוד 13 במאי 2021. רויטרס
"יש אפשרות להשתמש במעצרים מנהליים". נתניהו במפקדה המשימתית של מג"ב בלוד, היום/רויטרס

ראש הממשלה הוסיף כי חיילי צה"ל "יקבלו את מלוא הגיבוי", זאת ברקע החשש לדבריו מהאפשרות של ועדות חקירה. "אנחנו שומעים רחשים, של חשש מוועדות חקירה, מחקירות, מבדיקות, אנחנו ניתן להם את כל הכלים להגן על עצמכם ועל אזרחי ישראל ולמנוע את הפורענות", אמר. "יש לכם את הגיבוי, אל תחששו".

כבר אתמול במהלך התייעצות שכינס נתניהו בנושא המהומות בערים המעורבות, הועלתה האפשרות ששב"כ יהיה מעורב בחקירה ובטיפול בנושא, כך לפי גורם בכיר שהיה מעורה בתכני הדיון. בישיבה השתתפו גם שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, ראש המל"ל מאיר בן שבת, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

במהלך הישיבה טענו כמה מהמשתתפים כי מדובר באירוע לאומני ולא באירוע פלילי, ולכן צריכה להיות מעורבות פעילה של השב"כ לצד המשטרה והפרקליטות. הגורם הבכיר ציין כי גנץ והיועץ המשפטי לממשלה תמכו במהלך. נתניהו יקיים היום ישיבה נוספת בנושא בהשתתפות נציגי השב"כ ומשרד המשפטים כדי לבחון את הנושא.

עוד בוואלה!

ירי כבד למרכז, מל"ט התפוצץ בעוטף עזה; חמאס: ירינו לנמל התעופה רמון

לכתבה המלאה
מהומות בבת ים 12 במאי 2021. ראובן קסטרו
כוחות ביטחון במהלך המהומות בבת ים, אתמול/ראובן קסטרו

בתוך כך, גנץ, המכהן גם כשר המשפטים, קיים הבוקר דיון חירום עם היועץ המשפטי לממשלה, מ"מ פרקליט המדינה עמית איסמן ובכירים נוספים במערכת אכיפת החוק, נוכח אירועי האלימות הקשים ומצב החירום הלאומני. הוחלט במהלך השיחה כי תינתן עדיפות לחקירת אותם האירועים.

מנדלבליט ואיסמן ציינו כי על רקע המצב, ייעשו מאמצים למיצוי הדין במהירות האפשרית כלפי חשודים שבעניינם תימצא תשתית ראייתית להעמדה לדין. עוד הוחלט כי בכל פרקליטות מחוז ימונה פרקליט בכיר שירכז את הטיפול בתיקים שיועברו מהמשטרה לפרקליטות, וכי יינתנו הנחיות ביחס למדיניות המעצרים.

גנץ אמר בסיכום הישיבה כי "אנו עומדים בפני אירוע חירום לאומני שמצריך נקיטה בצעדים מיוחדים ובמדיניות בלתי מתפשרת. פרקליטות המדינה תירתם למשימה הלאומית כתמיד. נביא את הפורעים לדין, וננקוט בכל האמצעים החוקיים שברשותנו בכדי לסייע למאמצים של גורמי האכיפה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully