וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הזדעזעתי. ראיתי בחדשות ששוברים לי את המקום, זה היה מאוד עצוב"

"לא חשבתי שזה יקרה לי, אני 21 שנה בבת ים, כולם חברים שלי ואחים שלי", אומר הנרי סאסין, ערבי-נוצרי שסניף הגלידה שלו בבת ים נהרס במהלך המהומות שליוו את הלינץ'. תושבים בעיר הביעו התנגדות לפרעות: "צריך לעצור אותם ולמצות איתם את הדין"

בווידאו: היום שאחרי הלינץ והפרעות בבת ים/צילום: ניב אהרונסון

אירוע הלינץ' באזרח הערבי שהתרחש אמש בבת ים זעזע את תושבי העיר, ועשרות מהם הגיעו הבוקר (חמישי) לטיילת כדי להביא הזדהות עם הסוחרים הערביים שעסקיהם נהרסו על ידי ההמון. הנרי סאסין, ערבי-נוצרי שבבעלותו סניף גלידת ויקטורי בטיילת, הגיע לאסוף את השברים. "אני 21 שנה בבת ים, כל חיי ניסיתי לעזור ולתת, לעשות טוב לכולם, אף פעם לא פגעתי באף אחד. אתמול הודיעו שיש מהומות בטיילת, סגרתי את המקום והלכתי הביתה, ראיתי בחדשות ששוברים לי את המקום, זה היה מאוד מאוד עצוב", אמר סאסין.

"אני תושב יפו, ערבי נוצרי, הם באים אל ערבים כדי לפגוע. לא חשבתי שזה יקרה לי, הייתי עם ביטחון שאני 21 שנה פה וכולם חברים שלי ואחים שלי. הזדעזעתי. אני חושב לחזור לשפץ, לסדר את המקום ולהמשיך הלאה. גרתי פה, נולדתי פה, אני ישראלי לכל דבר. עצוב לי מאוד על מה שקורה בכלל במדינה והמדינה צריכה לקחת אחריות - היא מסכסכת ועושה את הבלגן ואנחנו משלמים על זה. זה עצוב".

הנרי סאסין, ערבי-נוצרי שבבעלותו סניף גלידת ויקטורי בטיילת בת ים, שנהרס במהומות, 13 במאי 2021. ניב אהרונסון
"גרתי פה, נולדתי פה, אני ישראלי לכל דבר". סאסין בגלידריה שלו, 13 במאי 2021/ניב אהרונסון

עם סאסין שוחח ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה, שהגיע לזירת ההרס. "רוב הישראלים, ערבים ויהודים, רוצים לחיות ביחד. אתה הדוגמה לזה וכל האנשים שהגיעו לפה, כולם מעבירים מסר - רוצים לחיות בשלום. מה שקרה כאן לא מייצג. לצערי יש לנו הנהגה שבמשך השנים עצמה את העיניים שלה ובמשך השנים נתנה לקיצוניים לצבור עוד כוח. אתה הדוגמה לאיך דברים צריכים להיראות. הלב כואב, מה שקרה כאן בלינץ' מזעזה, גם הלינ'ץ בעכו ומה שקורה ללוד, המדינה בוערת, וזה לא מה שמגיע למוסלמים בעיד אל פיטר וליהודים לקראת שבועות".

לינץ בערבי בבת ים 12 במאי 2021. ראובן קסטרו
הלינץ' באזרח הערבי בבת ים, 12 במאי 2021/ראובן קסטרו

לטיילת בבת ים הגיעו עשרות תושבים כדי להביא את התנגדותם לפרעות שהתרחשו אמש בעיר. "גם לי יש עסק בבת ים ואני לא רוצה לעבור מה שהוא עובר", אמר תושב בשם שמעון, "צריך לגנות זאת בכל לשון ובכל מקום, כל מי שפה הם בת ימים שאכפת להם. הלינץ' שהיה - זה לא מתאים לאזרחים שלנו, אלה לא האזרחים שלנו, יש תמונות וראו את האנשים שבאו מבחוץ, צריך לעצור אותם ולמצות איתם את הדין".

איתן, צעיר בת ימי שראה את הלינץ' אתמול ובא לתמוך בבעל עסק, אמר: "המשטרה לא עשתה כלום, אף אחד לא עשה מזה כלום, כאזרח בת ים אני ראיתי את הכול, יש למצות את הדין איתם".

הריסות סניף גלידת ויקטורי בבת ים לאחר הפרעות בעיר, 13 במאי 2021. ניב אהרונסון
סניף הגלידריה לאחר ההרס/ניב אהרונסון

המהומות בבת ים החלו כשתושבים יהודים המחזיקים בדגלי ישראל החלו לפגוע ולהרוס חנויות, שככל הנראה שייכות לערבים. המשטרה בלמה תהלוכה לא חוקית של קומץ אנשים שרצו להגיע ליפו ולהתעמת עם תושביה הערבים. בעקבות המהומות גבר ערבי שנקלע עם רכבו לצעדות, ניסה לחמוק מהצועדים, כשהחל להאיץ עם רכבו בתוך ההמון. לאחר שהתנגש במכונית אחרת ההמון הרס את רכבו, שלף אותו ממנו והחל להכותו נמרצות.

"היינו בסמוך לאזור כשראינו את הפצוע שוכב כשהוא מחוסר הכרה וסובל מחבלת ראש מדממת", סיפר חובש מד"א פיראס רייס, "מיד התחלנו בטיפול רפואי מציל חיים שכלל חבישות והנשמה ופינינו אותו במצב יציב להמשך טיפול בבית החולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully