וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיפור במצבו של הגבר שעבר לינץ' בבת ים; בחיפה עשרות נפגעו מהצתת רכבים

ביה"ח איכילוב עדכן כי מצבו של בן ה-33 שהותקף באלימות קשה על ידי יהודים בבת ים מוגדר בינוני. כמו כן, במסגרת ההתפרעויות בערים המעורבות כמה מכוניות הוצתו הלילה בשכונה חרדית בחיפה, ו-60 איש, רובם ילדים, נפגעו קל משאיפת עשן. הבוקר, בן 34 נדקר בלוד ומצבו בינוני

בווידאו: עדכון מבית החולים איכילוב על שיפור במצבו של קורבן הלינץ' בבת ים/צילום: ניב אהרונסון

חל שיפור במצבו של הגבר בן ה-33 שנפצע במהלך הלינץ' בטיילת בבת ים - כך עדכן הבוקר (חמישי) בית החולים איכילוב בתל אביב אליו פונה הגבר לאחר שהותקף באלימות בידי עשרות יהודים. לפי בית החולים, מצבו של הגבר מוגדר כעת בינוני. הגבר אב לארבעה ילדים מרמלה, עובד בשיפוצים.

בתוך כך, הבוקר בלוד, גבר בן 34 נפצע באורח בינוני בדקירה בשוק. הדוקר נמלט והמשטרה פתחה בחיקרת נסיבות המקרה.

ד''ר אייל חשביה, מנהל יחידת הטראומה באיכילוב, סיפר כי הפצוע פונה עם "חבלות חמורות בפנים ובחזה וחבלות יבשות בכל חלקי גופו. אני שמח לבשר שהיום בבוקר בדקתי אותו והוא נראה יותר טוב. הוא נינוח, נתיב האוויר שלו בסדר ואנחנו אחרי CT מוח נעלה אותו להמשך השגחה והחלמה". עוד אמר חשביה כי "הוא מתקשה בדיבור, אתמול כל מה שהוא אמר זה שכואב לו החזה. יש לו קרע בריאה".

לינץ בערבי בבת ים 12 במאי 2021. ראובן קסטרו
תיעוד הלינץ' בבת ים, אתמול/ראובן קסטרו

בתוך כך, כ-60 בני אדם, רובם ילדים, נפגעו הלילה באורח קל משאיפת עשן לאחר שכמה מכוניות הוצתו בחניון בניין ברחוב אהבת ישראל בחיפה. הם פונו לבתי החולים רמב"ם, כרמל ובני ציון בעיר. ההצתות בוצעו כחלק מההתפרעויות והאלימות בין ערבים ויהודים בערים המעורבות. בשכונה שבה אירעה התקיפה מתגוררים חרדים רבים והיא סמוכה לשכונה ערבית.

חובש בכיר במד"א, עידו סורוקה, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו בחניית הבניין אש ועשן סמיך ומספר מכוניות שנשרפות. הייתה המולה ועשן רב, רוב הדיירים, בהם ילדים רבים, ירדו עצמאית ועל ידי הוריהם מהדירות כשעל פניהם פייח ולאחר ששאפו עשן", תיאר סורוקה את רגעי הפינוי.

"חלק מהדיירים נזקקו לחילוץ, עשינו מיון בשטח וצוותים גדולים של מד"א שהגיעו החלו לטפל בנפגעים ששאפו עשן במתן חמצן, ופינינו אותם לבית כשמצבם קל".

עוד בוואלה!

ליל מטחים למרכז ולשרון, פגיעה ישירה בפ"ת; כ-130 רקטות נורו לישראל

לכתבה המלאה
בווידאו: תיעוד של הצתת מכונית בחניון בחיפה/מצלמות אבטחה

בעקבות מקרי האלימות הרבים בערים המעורבות וביישובים הערבים, שר הביטחון בני גנץ חתם על צו גיוס לעשר פלוגות מג"ב במילואים. לדברי גנץ, גם אם חיילי צה"ל יתגייסו למאמץ לבלום את האלימות, הם לא יעסקו כלל בפעילות שיטור ואיכפה.

"אנו בשעת חירום על רקע לאומני - ובעת הזו נדרש תגבור מאסיבי של כוחות בשטח, שיוזרמו באופן מיידי, וישליטו חוק וסדר. עם זאת, פעולות השיטור ואכיפת הסדר הציבורי, אינן תחליף לאחריות ההנהגה להרגעת הרוחות", אמר גנץ.

לוד בבוקר שאחרי לילה אלים, 12 במאי 2021. לירן לוי
רכבים שרופים בלוד, אתמול/לירן לוי
בווידאו: תושבים ערבים שהותקפו בידי יהודים בחיפה משחזרים את האירועים/צילום: שלומי גבאי

מלבד ההצתות בחיפה, במהלך הלילה דווח על שורה של מקרי הצתה בערים שונות בארץ. בלוד, כמה כלי רכב עלו באש בשכונת נווה ירק. לצד זה, מספר רב של עצים עלו באש בחצרות בניינים. בצומת גינתון נרשמו כמה מוקדי שריפות קוצים משני צידי הכביש. באזור התעשייה ברמלה שישה אוטובוסים עלו באש. ביער בן שמן התפתחה שריפה סמוך לאיזור התעשייה ליגד סנטר בעיר מודיעין מכבים רעות.

כמו כן, במהלך המהומות בלוד שנמשכו גם הלילה נפצעו 20 איש, בהם אישה בשבוע ה-39 להריונה. היא פונתה במצב קשה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים אסף הרופא לאחר נחבלה בראשה. למרות מצבה, לידתה עברה באופן תקין.

בין הפצועים בלוד נרשם גם גבר שנורה ופונה לבית החולים במצב בינוני, ואישה עם חבלות בפלג גוף תחתון במצב קל. כל היתר נפצעו באורח קל.

בווידאו: תיעוד של ניסיון לינץ' בטמרה/צילום: שלומי גבאי

בעכו, תושב העיר בן 25 נעצר בחשד שירה לעבר שוטרים. כוח משטרה שהגיע לזירה לאחר דיווח על ירי פתח באש לעבר החשוד והוא נפצע באורח בינוני. במקביל, שתי ניידות הוצתו בכפר קאסם.

באירועים נוספים מהלילה שוטר נפצע באורח בינוני כתוצאה מירי חי באום אל פאחם. במהלך סריקות אחר משליך בקבוק תבערה בעיר בוצע ירי לכיוון כוח שוטרים ולוחם מג"ב נפצע באורח בינוני. השוטר פונה לקבלת טיפול רפואי במרכז הרפואי העמק בעפולה.

לפי המשטרה, 36 חשודים נעצרו בהפגנות האלימות שאירעו אמש והלילה בג'סר א-זרקא, חדרה וואדי ערה.

  • עוד באותו נושא:
  • בת ים
  • חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully