וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי השהיית השיחות עם רע"ם: ימינה ויש עתיד ימשיכו היום את המו"מ להקמת ממשלה

עודכן לאחרונה: 11.5.2021 / 11:30

למרות ההסלמה בדרום, צוותי המו"מ של בנט ולפיד צפויים להיפגש היום עם נציגי המפלגות האחרות בגוש השינוי. על פי גורמים במו"מ, השאיפה היא להתקדם בשיחות, למרות החלטת עבאס לסגת מהן. בגוש מצפים להשיג הסכמות לפני סוף המנדט של לפיד, בתקווה שהסבב הביטחוני לא יתארך

בווידאו: לפיד ומיכאלי על המו"מ הקואליציוני/צילום: ערוץ הכנסת

צוותי המו"מ של ימינה ויש עתיד צפויים לחדש הבוקר (שלישי) את השיחות להקמת ממשלה בכפר המכביה. בשלב ראשון מתכנס רק צוות המו"מ של יש עתיד, כשהשיחות עם צוותי ימינה והמפלגות האחרות בגוש השינוי נעשות בינתיים בצורה טלפונית.

גורמים המעורבים במו"מ אומרים כי השאיפה היא להתקדם בהסכמים עם המפלגות החברות בקואליציה למרות ההחלטה של רע"ם להשעות את השיחות. הגורמים הביעו תקווה כי אם הסבב הביטחוני לא יתארך יהיה אפשר להמשיך במגעים להקמת ממשלה עד סוף המנדט של יאיר לפיד בעוד שלושה שבועות.

זאת, בהמשך להחלטת יו"ר רע"ם מנסור עבאס מאתמול להשהות את המגעים הקואליציוניים בשל המתיחות הביטחונית, וביטול פגישה משותפת שלו שתוכננה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט.
מוקדם יותר, עבאס אמר בשיחות סגורות בכנסת כי המצב הביטחוני מקשה עליו להתקדם, ולפי ההערכה ההסלמה בירושלים היא חלק מהסיבות לביטול הפגישה. במהלך סוף השבוע ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם עבאס כדי לסכל הקמת ממשלה בראשות בנט ולפיד. גורמים פוליטיים אישרו את דבר הפגישה, עליה דווח לראשונה בחדשות 12.

לפיד, בנט. מרים אלסטר, פלאש 90
מקווים להקים ממשלה, למרות ההסלמה. לפיד ובנט/פלאש 90, מרים אלסטר

צוותי המו"מ של ימינה ויש עתיד נועדו ביומיים האחרונים בכפר המכביה בשיחות עם נציגי המפלגות החברות בקואליציה המתגבשת. אתמול חלה התקדמות במגעים עם מפלגת העבודה ומרצ, ולפי גורמים המעורים במו"מ מסתמנת הסכמה על חלוקת התיקים למפלגות השמאל, כשמפלגת העבודה תקבל את תיק התחבורה ואת המשרד לביטחון הפנים, ומרצ תקבל את תיקי הבריאות והגנת הסביבה.

עם זאת, לפי הגורמים ישנם עדיין קשיים ומחלוקות במשחקי הכסאות בממשלה ובכנסת, ובראשם - קרב על תפקיד יו"ר הכנסת ועל תפקידי שר המשפטים ושר החינוך. ביש עתיד דורשים שיו"ר הכנסת יהיה ח"כ מאיר כהן, בעוד ח"כ זאב אלקין מתקווה חדשה מעונין גם הוא בתפקיד.

בתקווה חדשה דורשים את תיק החינוך ליפעת שאשא ביטון אך כפי שפורסם אתמול בוואלה!, גם בכחול לבן מעוניינים שהשר חילי טרופר ימונה לתפקיד. תיק המשפטים ככל הנראה יהיה של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, אך בימינה עדיין דורשים אותו לח"כ איילת שקד, שעשויה לקבל את תיק הפנים בסופו של דבר. בנוסף, עדיין לא גובשה הסכמה על תפקיד יו"ר ועדת הכספים. בימינה דורשים שהשליטה בוועדה תהיה בידי אחד מאנשי גוש הימין, בעוד בישראל ביתנו רוצים את הוועדה בנוסף לתיק האוצר, שיהיה בידי יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן.

קושי נוסף שעלה ביממה האחרונה נוגע למפתח הייצוג הנדיב שמקבלות מפלגות הימין לעומת המפלגות בגוש המתנגד לנתניהו. ימינה ותקווה חדשה אמורות לקבל ארבעה שרים כל אחת, סך הכל שמונה, על 12 ח"כים בלבד, שכן עמיחי שיקלי מימינה הודיע כי יתנגד להקמת הממשלה. כחול לבן, שעם 8 מנדטים היא המפלגה השניה בגודלה בקואליציה, דורשת לקבל ארבעה שרים כמו מפלגות הימין, דרישה שעשויה לגרור דרישות דומות מהמפלגות האחרות. כך, ממשלת בנט-לפיד, אם תקום, צפויה לכלול כ-24-25 שרים לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully