וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד לראשי לגוש השינוי: מי שימנע ממשלה בגלל עוד משרד - הציבור לא יסלח לו

עודכן לאחרונה: 10.5.2021 / 16:31

יו"ר יש עתיד פנה לראשי המפלגות בגוש ואמר כי הפערים אינם גדולים. "אני יודע שכל אחד מכם רוצה להביא הישגים למפלגה שלו אבל יותר חשוב שנביא בשורה לאזרחי המדינה". מיכאלי: "מבחינתנו אפשר לסגור ממשלה כבר היום". במקביל, הפגישה בין בנט, לפיד ועבאס שתוכננה - בוטלה

בווידאו: לפיד ומיכאלי על המו"מ הקואליציוני/צילום: ערוץ הכנסת

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר היום בפתח ישיבת הסיעה בכנסת כי "מי שימנע ממשלה בגלל עוד משרד - הציבור לא יסלח לו". לפיד פנה לראשי המפלגות בגוש השינוי ואמר: "אני יודע שכל אחד מכם רוצה להביא הישגים למפלגה שלו. גם אני רוצה. אבל הרבה יותר חשוב שנביא בשורה למדינה, לאזרחים, לילדים שלנו. מדינת ישראל צריכה לדעת שיש פה דור חדש ואחר של מנהיגים שלא חושבים רק על אינטרסים שלהם".

לפיד הוסיף כי "הפערים לא גדולים, אנחנו יכולים תוך כמה ימים להשביע ממשלה ישראלית חדשה, מתפקדת, שמבוססת על הסכמות רחבות ועל הטוב המשותף". הוא הדגיש כי במפלגה יתעקשו למנות את ח"כ מאיר כהן לתפקיד יו"ר הכנסת.

בתוך כך, הפגישה המשולשת שתוכננה להתקיים היום בין יו"ר ימינה נפתלי בנט, יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר רע"ם מנסור עבאס בכנסת בוטלה. הצדדים תכננו בפגישה היום להגיע להסכמות סופיות, אך גורם במשא ומתן אמר כי הם מעוניינים לאפשר לצוותים להמשיך בשיחות כדי למצות יותר את המגעים.
במקביל, יו"ר רע"ם מנסור עבאס אמר היום בשיחות סגורות בכנסת כי המצב הביטחוני מקשה עליו להתקדם, ולפי ההערכה, ההסלמה בירושלים היא חלק מהסיבות לביטול הפגישה.

יאיר לפיד במהלך נאומו בישיבת סיעת יש עתיד 10 במאי 2021. יש עתיד, פלאש 90
"מוכרחים לבחור בדרך אחרת". לפיד, היום/פלאש 90, יש עתיד

לפיד המשיך ומתח ביקורת קשה על ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר "אין גבול שנתניהו לא חוצה כדי לפלג את החברה הישראלית ולגרור אותנו לבחירות חמישיות, אבל זה מתהפך עליו. במקום שזה יחליש אותנו, זו תזכורת למה מוכרחים ממשלת אחדות. מוכרחים לבחור בדרך אחרת".

יו"ר יש עתיד ציין כי "האלימות והשקרים וזעקות השנאה במגפונים לא באמת מייצגים את מה שמרגישים רוב אזרחי המדינה. זה לא נכון שאנחנו שונאים אחד את השני. אם תקום ממשלת האחדות, בעוד שלושה חודשים אף אחד לא יזכור את כל התקפות הזוהמה האלה. תהיה ממשלה. אנשים הגונים וטובים שיקומו כל בוקר כדי לעבוד למען אזרחי ישראל. לא יכפישו, לא ישקרו, אלא יעבדו".

"לפעמים זה יצליח יותר, לפעמים פחות, אבל כולם יידעו שזו ממשלה מתפקדת עם רצון טוב. הקמת ממשלה היא אף פעם לא אירוע פשוט. לא כולם יקבלו מה שהם רוצים. אבל יש הבנה שכולנו שותפים לה. נפתלי ובני, איווט ומרב, גדעון וניצן. כולנו מבינים שהמדינה צריכה שינוי כיוון", הוסיף לפיד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מרב מיכאלי בישיבת סיעת העבודה, 3 במאי 2021. ערוץ כנסת, צילום מסך
"עשינו ויתורים שאף מפלגה לא עשתה". מיכאלי, היום/צילום מסך, ערוץ כנסת

מיכאלי: "מבחינתנו אפשר לסגור כבר היום"

יו"ר מפלגת העבודה אמרה בישיבת הסיעה כי "העבודה מחויבת להקמת ממשלת שינוי, ולא תפגע באף מאמץ להקים ממשלה כזאת. העבודה היא המפלגה השלישית בגודלה יחד עם עוד מפלגה אחרת, ואכן במשא ומתן עשינו ויתורים שאף מפלגה אחרת לא עשתה, ומבחינתנו עשינו דרך עצומה. מבחינתנו אנחנו מוכנים ומוכנות לסגור כבר היום".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן במהלך נאומו בפתח ישיבת הסיעה בכנת 10 במאי 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
"ממשלת נתניהו מביאה אותנו למצב של תבערה". ליברמן, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

גם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן תקף את ראש הממשלה בפתח ישיבת הסיעה: "לצערי ביום חג, יום ירושלים, מביאה אותנו ממשלת ישראל בראשות נתניהו למצב של תבערה. תסתכלו מה קורה בירושלים, התנגשויות וחיכוך, בדרום שריפות ורקטות ובגליל יורים על שוטרים. זאת הירושה שנתניהו משאיר לממשלה הבאה, ולמרות הכל הוא נאחז בקרנות המזבח".

ליברמן שב והדגיש כי התעקשותו של נתניהו לא לפנות את מקומו מראשות הליכוד מונעת ממשלת ימין רחבה. "לו היה דואג למדינת ישראל, היה אומר 'אני מכשול, זז הצידה', אם נתניהו באמת אחראי ודואג למדינה ולליכוד, שיתפטר מראשות הממשלה, שיתפטר מראשות הליכוד והכנסת , ובאותו הרגע הליכוד תוכל להקים ממשלה בלי מאמץ ובלי רוטציה. כל מפלגות הימין, ישראל ביתנו, גדעון סער, נפתלי בנט ואיילת שקד - כולם עבדו לצד נתניהו ואף אחד לא מאמין לו או סומך עליו".

יו"ר ישראל ביתנו דיבר על המאמצים להקים ממשלת שינוי. "אנחנו משתדלים להתגמש איפה שרק אפשר אבל עדיין חושבים שהממשלה הזאת צריכה להביא מסר ערכי, ונעשה הכל כדי שזאת תהיה ממשלת שינוי, ולא ממשלה ששומרת אופציה לש"ס ויהדות התורה. אנחנו לא פוסלים אף אחד, יהיו קווי יסוד ואם הן יסכימו על ביטול מונופול הכשרות, גיור - אין שום בעיה. זאת ממשלת שינוי וחייב להיות שינוי".

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully