וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל המתיחות: עבאס השהה את המגעים הקואליציוניים עם בנט ולפיד

עודכן לאחרונה: 10.5.2021 / 22:28

לאחר שביטל פגישה משולשת עם יו"ר יש עתיד ויו"ר ימינה, החליט עבאס על הפסקה זמנית של המגעים להקמת ממשלה. בשיחות סגורות במהלך היום, אמר יו"ר רע"ם כי ההסלמה הביטחונית מקשה עליו להתקדם במשא ומתן

הוועדה המסדרת, 26 באפריל 2021. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת, אתר רשמי
החליט להשעות את המגעים הקואליציוניים. מנסור עבאס/אתר רשמי, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

בשל המתיחות הביטחונית, יו"ר רע"ם מנסור עבאס החליט הערב (שני) להשהות את המגעים הקואליציוניים עם נציגי מפלגת ימינה ויש עתיד בנוגע להקמת ממשלת בנט-לפיד. זאת, בהמשך לפגישה שבוטלה עם יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט היום.

מוקדם יותר, עבאס אמר בשיחות סגורות בכנסת כי המצב הביטחוני מקשה עליו להתקדם, ולפי ההערכה ההסלמה בירושלים היא חלק מהסיבות לביטול הפגישה.

במהלך סוף השבוע, כחלק מהמאצים הקואליציוניים, ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש עם עבאס כדי לסכל את הקמת ממשלה בראשות בנט-לפיד. גורמים פוליטיים אישרו את דבר הפגישה, עליה דווח לראשונה בחדשות 12.

בתוך כך, צוותי המו"מ של ימינה ויש עתיד נועדו זה היום השני בכפר המכביה והמשיכו בשיחות עם נציגי המפלגות החברות בקואליציה המתגבשת. במהלך היום, חלה התקדמות במגעים עם מפלגות העבודה ומרצ, ולפי גורמים המעורים במו"מ, מסתמנת הסכמה על חלוקת התיקים למפלגות השמאל.

מפלגת העבודה תקבל את תיק התחבורה ותיק ביטחון הפנים, ומרצ תקבל את תיק הבריאות ותיק הגנת הסביבה. עם זאת, לפי הגורמים, ישנם עדיין קשיים ומחלוקות במשחקי הכסאות בממשלה ובכנסת, ובראשם - קרב על תפקיד יו"ר הכנסת ועל תפקידי שר המשפטים ושר החינוך.

ביש עתיד דורשים שיו"ר הכנסת יהיה ח"כ מאיר כהן בעוד ח"כ זאב אלקין מתקווה חדשה מעוניין גם הוא בתפקיד; בתקווה חדשה דורשים את תיק החינוך ליפעת שאשא ביטון אך כפי שפורסם היום בוואלה! גם בכחול לבן מעונינים שהשר חילי טרופר ימונה לתפקיד.

עבאס, לפיד, בנט. יונתן זינדל, פלאש 90
עבאס, לפיד ובנט/פלאש 90, יונתן זינדל

תיק המשפטים ככל הנראה יהיה של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער, אך בימינה עדיין דורשים אותו לח"כ איילת שקד, שעשויה לקבל את תיק הפנים בסופו של דבר. בנוסף, אין הסכמה עדיין גם על תפקיד יו"ר ועדת הכספים. בימינה דורשים שהשליטה בוועדה תהיה בידי אחד מאנשי גוש הימין, בעוד בישראל ביתנו רוצים את הוועדה בנוסף לתיק האוצר, שיהיה בידי יו"ר המפלגה, אביגדור ליברמן.

קושי נוסף שעלה ביממה האחרונה נוגע למפתח הייצוג הנדיב שמקבלות מפלגות הימין לעומת המפלגות בגוש המתנגד לנתניהו. ימינה ותקווה חדשה אמורות לקבל ארבעה שרים כל אחת, סך הכל שמונה, על 12 חכים בלבד, שכן, עמיחי שיקלי הודיע כי יתנגד להקמת הממשלה. כחול לבן, שעם שמונה מנדטים היא המפלגה השנייה בגודלה בקואליציה, דורשת לקבל ארבעה שרים כמו מפלגות הימין, דרישה שעשויה לגרור דרישות דומות מהמפלגות האחרות. כך, ממשלת בנט-לפיד, אם תקום, צפויה לכלול כ-24-25 שרים, לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully