וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט התחייב בפני ימינה: לא לקידום נושאי דת וריבונות בשנה הראשונה

עודכן לאחרונה: 9.5.2021 / 21:02

יו"ר המפלגה אמר לחברי ימינה כי הנושאים השנויים במחלוקת לא יידונו בתחילת כהונת הממשלה. ישיבת הסיעה התקיימה זמן קצר לפני פגישת בנט-עבאס. ח"כ שיקלי, שמתנגד לממשלה של בנט עם לפיד, הוזמן לישיבה אך סירב להגיע. בנט: "יש פערים, לא בטוח שהממשלה תחזיק ארבע שנים"

בווידאו: אלקין והאוזר מגעים לפגישה מו"מ בכפר המכביה/צילום: יותם רונן

ברקע ההתקדמות במגעים להרכבת הממשלה, יו"ר ימינה נפתלי בנט כינס היום (ראשון) את חברי הכנסת במפלגה לישיבת סיעה מיוחדת. בהמשך הצטרפו לישיבה גם חברי ימינה שאינם חברי כנסת, עד מקום 20 ברשימה. בנט התחייב בפניהם כי בשנה הראשונה לממשלה הפריטטית שיקים עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, לא יקודמו נושאי דת, ריבונות ונושאים נוספים "השנויים במחלוקת", כלשונו.

לוואלה! נודע כי בנט אמר לח"כים בישיבת הסיעה: "יש לי רצון להקים את הממשלה כדי להוציא את ישראל מהפלונטר הפוליטי. אני מקווה שנצליח, יש פערים וגם אם תקום לבסוף הממשלה אני לא בטוח שהיא תחזיק ארבע שנים".

דבריו של בנט אינם מתיישבים עם שורה של דרישות שהציג ביום שישי יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שותף בכיר לממשלה הפוטנציאלית. לפי ליברמן, הממשלה החדשה תקדם את חוק הגיוס ללא שינויים, בחודש הראשון לאחר הקמתה, וכן את חוק ברית הזוגיות. קידום זה, אם יוצא לפועל, מהווה שינוי משמעותי בסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה.

יו"ר ימינה נפתלי בנט בצאתו מפגישה עם יו"ר עבודה מרב מיכאלי בביתה בתל אביב, 7 במאי2021. אבשלום ששוני, מעריב
כינס ישיבת סיעה. בנט בצאתו מפגישה עם ח"כ מיכאלי/מעריב, אבשלום ששוני

ייתכן והשאיפה של בנט להקפיא את נושאי הדת בממשלה בראשותו למשך שנה תיתקל במכשול משמעותי מצד בג"ץ שהכריע לאחרונה גם בנושאי הגיור והגיוס. עובדה זו אמורה להוביל את הממשלה להכרעה בסוגיה בהקדם האפשרי.

ח"כ עמיחי שיקלי, שהודיע כי יתנגד לממשלה בראשות בנט ולפיד, הוזמן לישיבה אך הודיע כי ייעדר ממנה כדי "להרגיע את הרוחות". ישיבת הסיעה התקיימה זמן קצר לפני הפגישה שקיים בנט עם יו"ר רע"ם מנסור עבאס. מטעם ימינה נמסר כי "הפגישה הייתה טובה, במהלכה שוחחו השניים על האפשרויות השונות. סוכם כי צוותי המשא ומתן יעמדו בקשר ויפגשו בהמשך".

עוד לפני הפגישה, גורם ברע"ם מסר כי עבאס היה צפוי להציג את דרישותיו בפני בנט, וכי המפלגה רוצה "להצביע בעד או נגד הקמת ממשלה", בעת שזאת תעלה להצבעה במליאת הכנסת. לפי אותו גורם, למרות שזאת העדפתו של יו"ר ימינה, "הימנעות בהצבעה לא רלוונטית כרגע".

עמיחי שיקלי. אוליבר פיטוסי, פלאש 90
סרב להגיע לפגישת הסיעה. ח"כ שיקלי/פלאש 90, אוליבר פיטוסי

מאז הודעת ח"כ שיקלי כי יתנגד לממשלה בראשות בנט ולפיד, יו"ר ימינה פעל מאחורי הקלעים לאחד סביבו את חברי הכנסת שנותרו במפלגה. לאחר לחצים מצדו, פרסמה ח"כ איילת שקד הודעה בה היא גיבתה את מהלכיו, אף שלא הבהירה איך תצביע על ממשלה עם השמאל, אם תוקם. גם ח"כ אביר קארה פרסם הודעה כי דחה הצעה מנתניהו לשריון בליכוד וקבלת תפקיד שר, וכן חברי הכנסת עידית סילמן וניר אורבך פרסמו הודעות תמיכה במהלך של בנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully