וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרתון שיחות בגוש השינוי; המטרה: הקמת ממשלה כבר השבוע

עודכן לאחרונה: 8.5.2021 / 23:35

לאחר שהצדדים הביעו שביעות רצון מההתקדמות בסוף השבוע, מחר צפויים להמשיך הניסיונות להקמת ממשלת בנט-לפיד. המכשולים העיקריים: תיק המשפטים אותו דורשת שקד, מחלוקת בין תקווה חדשה למרצ על תיק החינוך, זהות יו"ר הכנסת ודרישתה של מיכאלי לתיק בכיר יותר מאלה שהוצעו לה

לפיד: ישראל זקוקה לאחדות, מאמין בכוונות הטובות של שותפי העתידיים/עריכה: אביעד בללי

צוותי המו"מ של המפלגות החברות בגוש השינוי צפויים לקיים מחר (ראשון) מרתון שיחות בניסיון להגיע להבנות על הקמת ממשלה כבר השבוע. את השיחות ינהלו נציגיהם של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד ויו"ר ימינה נפתלי בנט, שייפגשו ביחד עם נציגי כל המפלגות. בשני הצדדים הביעו שביעות רצון מההתקדמות בסוף השבוע, אחרי שבנט ולפיד נפגשו עם ראשי כל המפלגות.

לפי גורמים המעורים במו"מ, המכשולים העיקריים הם בין היתר מול יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, על חלוקת התיקים. מיכאלי דורשת לקבל תיק בכיר כמו האוצר או המשפטים, ולא הסכימה להצעות עם תיקים פחות בכירים.

בנוסף, ישנה מחלוקת מהותית וקשה על הדרישה של ימינה לקבל את תיק המשפטים עבור איילת שקד, בעוד יו"ר תקווה חדשה גדעון סער מעוניין בו הוא. כמו כן, גם תיק החינוך נמצא עדיין בוויכוח בין יו"ר מרצ ניצן הורוביץ ותקווה חדשה, שדורשת שיפעת שאשא ביטון תמונה לתפקיד. גם זהות יו"ר הכנסת טרם הוכרעה, בין מועמד יש עתיד מאיר כהן וזאב אלקין מתקווה חדשה.

המאמצים להקמת ממשלה | יו"ר ימינה, נפתלי בנט בתום הפגישה עם יאיר לפיד בתל אביב 7 במאי 2021. ראובן קסטרו
בנט בתום הפגישה עם לפיד, אתמול/ראובן קסטרו

ביש עתיד וימינה שואפים לקיים משא ומתן בזק ולחתום על הסכמים קואליציוניים עוד השבוע ולהודיע לנשיא כי עלה בידם להקים ממשלה. מחר בצהריים יכנס בנט ישיבת סיעה של ימינה, אליה הוזמנו גם חברי הרשימה שאינם חברי כנסת.

בתוך כך, עשרות פעילי ימין הפגינו הערב מחוץ לבתיהם של חברי ימינה, איילת שקד, ניר אורבך ועידית סילמן, ברקע המגעים של יו"ר המפלגה נפתלי בנט להקמת ממשלה עם חלק ממפלגות השמאל. מחוץ לביתה של שקד בתל אביב קראו המפגינים "הבטחתם שלא תתמכו בממשלת שמאל" וכן דרשו משקד להודיע כי לא תצטרף לממשלת שמאל בראשות נפתלי בנט. חלק מהדוברים, מצביעים ופעילים בולטים של המפלגה, טענו כי "בנט גונב את הקולות שלהם לטובת השמאל".

אתמול בתום סבב הפגישות, ולפני כניסת השבת הבהיר בנט כי "זו לא הייתה הבחירה הראשונה שלי. הלכתי בכל הכוח עם נתניהו מהרגע שקיבל את המנדט, והוא נכשל. אנחנו עומדים בפני שתי אופציות, בחירות חמישיות או ניסיון כן להקים ממשלה רחבה. אני מדגיש שמדובר בנסיון. האווירה אמנם טובה, אבל הפערים לא פשוטים לגישור".

עוד בוואלה!

ראשי גוש מתנגדי נתניהו נפגשו; בנט: הפערים לא פשוטים, מוכן לשלם מחיר

לכתבה המלאה
מרב מיכאלי. לנס הפקות,
דורשת לקבל תיק בכיר ממה שהוצע לה. מיכאלי/לנס הפקות

לדבריו של בנט, "מיותר לציין שאני מוכן ללכת רחוק ולשלם מחיר פוליטי אישי ב'בייס" שלי ובלבד שתקום ממשלה. העיקרון המארגן שלה יהיה פשוט - רצון טוב, והבנה שלא את כל הסוגיות שבמחלוקת בין ימין לשמאל כבר יותר משבעים שנה חייבים לפתור עכשיו. אפשר להסכים שלא להסכים. אבל יש עקרונות ליבה שאני לא מוכן לוותר עליהם וקווים אדומים שלא אעבור".

"אלה לא ימים קלים", הוסיף. "אני יודע מאין באתי ולאן אני הולך, ואני נחוש למצות את הנסיון הזה עד סופו, אבל זה לא פשוט כשאנשים שהלכת איתם כברת דרך, שגידלת אותם פוליטית, משתמשים נגדך במלים קשות שאני אפילו לא רוצה לחזור עליהן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully