וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כים מיהדות התורה בקריאה פומבית ראשונה לנתניהו: תפנה את מקומך כראש ממשלה

9.5.2021 / 18:27

סגן השר מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר דרשו כי נתניהו יפנה את מקומו כרה"מ למשך שנה וחצי לטובת מועמד אחר מהימין, כדי שיהיה ניתן להקים ממשלה ימנית. הם הציעו כי נתניהו יכהן כרה"מ חליפי: "הדרך היחידה למנוע ממשלת שמאל". דרעי: "ש"ס עקבית בדעתה לתמוך בנתניהו"

נתניהו קורא לשקד למנוע ממשלה מלפיד: לעשות צעד אמיץ/צילום: ניב אהרונסון, עריכה: אביעד בללי

סגן השר מאיר פרוש וח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה הציגו לראש הממשלה בנימין נתניהו דרישה פומבית לפיה יפנה את מקומו כראש הממשלה למשך שנה וחצי לטובת מועמד אחר מהימין, כדי שיהיה ניתן להקים ממשלת ימין שבה יהיו חברים ימינה בראשות נפתלי בנט, תקווה חדשה בראשות גדעון סער, נתניהו, ש"ס, יהדות התורה והציונות הדתית.

את הדרישה העבירו לנתניהו למרות שהסתיימה תקופת המנדט שלו להרכיב את הממשלה, והסבירו כי "במהלך השנתיים האחרונות, ולאורך ארבעה סבבי בחירות, תמכו הסיעות החרדיות והדתיות בגוש שבראשות הליכוד, מתוך כוונה להקים ממשלה ימנית איתנה על בסיס הערכים והמסורת, לצערנו ללא הצלחה. בקשתך לשמור גם עכשיו על גוש ליכוד-דתיים-חרדיים מובנת בהחלט, כדי שלא לתת יד להקמת ממשלת מרכז-שמאל".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת ממשלה לרגל יום ירושלים בבניין העירייה 9 במאי 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"אין לנו רצון להגיע לבחירות חמישיות שעלולות להסתיים בתבוסה". נתניהו בישיבת הממשלה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"לצד זאת" הדגישו פרוש ואייכלר, "אין לנו שום רצון להגיע לבחירות חמישיות שעלולות להסתיים בתבוסה למפלגות הימין והחרדים". לשם כך הם דורשים: "לגבש את מפלגות הגוש המסורתי למאמץ משותף להקמת ממשלת ימין, למנוע בחירות ולא להקדימן".

הם ציינו כי "הדרך היחידה למנוע ממשלת שמאל וגם למנוע בחירות היא הצהרה ברורה שלך בטרם תקום ממשלת שמאל כי תעניק לאחד מגוש הימין שיצליח לאחד את 65 ח"כי הימין את ראשות הממשלה לשנה וחצי הראשונות ברוטציה. בזמן הזה תכהן כראש הממשלה החליפי ותוכל לרכז את המאמץ המדיני מול ממשלת ביידן, הסכמי השלום והגרעין האיראני".

סגן שר החינוך מאיר פרוש מיהדות התורה, 26 בדצמבר 2018. ראובן קסטרו
הח"כים הציעו לנתניהו לכהן כראש ממשלה חליפי במהלך התקופה. סגן השר מאיר פרוש מיהדות התורה/ראובן קסטרו

שר הפנים אריה דרעי התייחס לדרישת הח"כים מיהדות התורה ואמר כי: "תנועת ש"ס הבטיחה בכל ארבע מערכות הבחירות האחרונות כי תתמוך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה. ש"ס עקבית בדעתה ובהבטחתה לציבור הבוחרים, ותמשיך לעשות הכל להקמת ממשלת ימין".

גורם בליכוד מסר כי דרישת הח"כים אייכלר ופרוש נעשתה על דעתם בלבד. "מדובר בעניין פנימי ביהדות התורה, שאין לו שום השלכה לגבי המחויבות המוחלטת בינינו לממשלת ימין", מסר.

מלשכתו של שר השיכון והבינוי יעקב ליצמן (יהדות התורה) נמסר כי "אגודת ישראל אחידה בתמיכתה בבנימין נתניהו לאורך כל מערכות הבחירות האחרונות. יודגש כי מי שמחליט באגודת ישראל זו אך ורק מועצת גדולי התורה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully