וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: נשמור על חופש הפולחן בירושלים, ונמשיך לבנות בה למרות הלחצים

עודכן לאחרונה: 9.5.2021 / 14:13

ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה כי הלחצים בעניים הבנייה בבירה "הולכים ומתגברים לאחרונה", והבהיר: "זו בירת ישראל ונמשיך בבנייתה". בעקבות המהומות בהר הבית הוא הדגיש כי לא יתאפשרו הפרות סדר

בווידאו: נתניהו מתייחס לאירועי האלימות בסופ"ש בבירה/צילום: רוני כנפו

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) כי ישראל תמשיך לשמור על חופש הפולחן בירושלים ותמשיך לבנות בה. נתניהו אמר את הדברים בפתח ישיבת הממשלה לקראת יום ירושלים בבניין העירייה בהתייחס למהומות בבירה מהשבועות האחרונים.

"הלחצים לא לבנות בירושלים הולכים ומתגברים לאחרונה. אנחנו מבהירים גם לידידינו הטובים ביותר שירושלים היא בירת ישראל ונמשיך לבנות בה", אמר נתניהו, והדגיש: "נשמור על חופש הפולחן בירושלים אבל לא נאפשר הפרות סדר".

ראש הממשלה התייחס בדבריו ללחצים מצד צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד ובריטניה שקראו לאחרונה לישראל לחזור בה מהחלטתה לקדם בניית 540 יחידות דיור חדשות בהר חומה "ולחדול מהרחבת ההתנחלויות ברחבי השטחים הפלסטינים הכבושים".

מתיחות בירושלים בין כוחות הביטחון לפלסטינים 8 במאי 2021. רויטרס
"נאפשר חופש פולחן". מעצרים בירושלים, הלילה/רויטרס

מעט לפני ישיבת הממשלה קיים מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי הערכת מצב לקראת יום ירושלים וצעדת הדגלים. גורמים בסביבת המפכ"ל דחו את הדיווחים אודות שינוי מסלול המצעד ואמרו לוואלה! כי "נכון לעכשיו מצעד הדגלים יתקיים כמידי שנה במסלול הרגיל".

המשטרה נערכת בכוחות גדולים כדי לאבטח את האירועים המתוכננים בבירה לכבוד יום ירושלים. בהודעה מטעם המשטרה נמסר כי בין השעות 19:00-14:00 יחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות בצלאל, המלך ג'ורג' ואגרון, והצירים יפתחו בהתאם להתקדמות הצועדים.

כמו כן, בין השעות 22:00-14:00 יחסמו לתנועת כלי רכב הרחובות יצחק קריב, שלמה המלך, חטיבת ירושלים, צנחנים, הנדסה וחיים בר לב לכיוון דרום. תנועת הרכבת הקלה תופסק בזמן ריקוד הדגלים, בתחנות שסמוכות לכיכר צה"ל משני הכיוונים. תחבורה ציבורית תתנהל בצירים חלופיים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו במהלך ישיבת ממשלה לרגל יום ירושלים בבניין העירייה 9 במאי 2021. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ישיבת הממשלה בעיריית ירושלים, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

"המשטרה קוראת למשתתפי צעדת ריקוד הדגלים להישמע להוראות המארגנים, להימנע מכל גילוי של אלימות פיזית ומילולית ולאפשר לאירוע להתקיים כחוויה וחגיגה משמעותית תוך הקפדה על שמירת הסדר והחוק", נמסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully