וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגבור כוחות רחב היקף ביו"ש: "ערוכים למנוע פיגועים"

9.5.2021 / 15:59

הרמטכ"ל כוכבי הורה על עיבוי הכוחות "במטרה להעצים את המוכנות בתקופה הקרובה" במרחבים בהם קיים חיכוך בין פלסטינים ליהודים. זאת, בעקבות שורת התקריות הביטחוניות והמתיחות הכוללת בגזרת יו"ש ועזה

בווידאו: דיווח של אמיר בוחבוט מדרום הר חברון על ההחלטה לתגבר כוחות בגלל המתיחות/צילום: אמיר בוחבוט

הרמטכ"ל אביב כוכבי הנחה היום (ראשון) על תגבור הכוחות ביהודה ושומרון בשישה גדודים נוספים. זאת, בעקבות שורת האירועים הביטחוניים מהשבועות האחרונים והמתיחות הכוללת בגדה המערבית ובעזה. הרמטכ"ל הורה על עיבוי הכוחות לאחר הערכת מצב שקיים במוצב סאלם בו סוכל פיגוע הירי ביום שישי.

"בזכות הלוחמים שכאן ובייחוד לוחמי משמר הגבול, מנענו פיגוע - אצבע הלוחמים שלחצה על ההדק סיכלה פיגוע שהיה יכול להשפיע על המצב במדינה כולה", אמר כוכבי. "אני רוצה להביע את הערכתי ללוחמים, ולמפקדים שהכינו אותם למצבים מהסוג הזה. הכל מתחיל בגישה מבצעית ובהערכות נכונה.

"אוגדת יו"ש ופיקוד מרכז ערוכים היטב, ומבצעים מגוון רב של פעולות שבזכותן אנחנו מצליחים למנוע פיגועים ולשמור על ביטחונה של מדינת ישראל".

כוחות צה"ל בכפר שוויכה, ביתם של המחבלים שהיו בדרכם לירושלים, 7 במאי 2021. דובר צה"ל
כוח צה"ל בכפר שוויכה, בשבוע שעבר/דובר צה"ל

בהערכת המצב השתתפו מפקד פיקוד המרכז, אלוף תמיד ידעי, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף יניב אלאלוף וראש המנהל האזרחי, תת-אלוף פארס עטילה.

אתמול הנחה ראש אגף המבצעים במטה הכללי, האלוף אהרון חליוה, את חיל האוויר לרענן מטרות לתקיפה סביב רצועת עזה ולהיות ערוכים להידרדרות ביטחונית. עוד הוחלט בצה"ל לתגבר את היקף כלי הטיס הלא מאוישים למשימות איסוף. כמו כן, הוחלט לעבות את ההגנה על גבול רצועת עזה, לפי דרישת פיקוד הדרום, ולהוסיף לכוח צלפים, לוחמים בהיקף מצומצם וכוחות לכיבוי אש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully