וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המתיחות: חיל האוויר הונחה לרענן מטרות לתקיפה סביב רצועת עזה

ראש אגף המבצעים הנחה להיערך להידרדרות ביטחונית, זאת בשל העימותים בהר הבית והחשש משיגורי רקטות מרצועת עזה. עוד הוחלט בצה"ל לתגבר את היקף כלי הטיס הלא מאוישים למשימות איסוף, ולעבות את ההגנה על גבול הרצועה, כולל תגבור בצלפים ובכוחות לכיבוי אש

רימון הלם מושלך לתוך מסגד אל-אקצא בהר הבית/שימוש ברשתות החברתיות על פי סעיף 27 א'

ראש אגף המבצעים במטה הכללי, האלוף אהרון חליוה, הנחה הערב (שבת) את חיל האוויר לרענן מטרות לתקיפה סביב רצועת עזה ולהיות ערוכים להידרדרות ביטחונית. זאת, ברקע המתיחות סביב הר הבית והחשש משיגורי רקטות מרצועת עזה.

עוד הוחלט בצה"ל לתגבר את היקף כלי הטיס הלא מאוישים למשימות איסוף. כמו כן, הוחלט לעבות את ההגנה על גבול רצועת עזה, לפי דרישת פיקוד הדרום, ולהוסיף לכוח צלפים, לוחמים בהיקף מצומצם וכוחות לכיבוי אש.

בתוך כך, יחידות ה"בלבול" של חמאס החלו לפעול באזור גדר הגבול שם צעירים רבים החלו להבעיר צמיגים. בנוסף, במועצה האזורית אשכול דיווחו על שמיעת הדי פיצוצים מכיוון הרצועה.

טנקים על גבול עזה, 6 במאי 2019. רויטרס
הכוחות בגבול הרצועה יתוגברו. טנקים על גבול עזה, ב-2019/רויטרס

גורמים בכירים במערכת הביטחון אמרו הערב כי הרוגים סביב הר הבית, פיגועים או פעולת תג מחיר יכולים לגרור את רצועת עזה לתגובה. בשלב זה מעריכים במערכת הביטחון כי מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, לא מתכוון להסלים את המצב, ולכן בשלב הזה הוא מסתפק בהפגנות על הגדר ובהפרחת בלוני תבערה.

עוד העריכו הגורמים כי בחמאס מבינים שצה"ל נכנס מחר לתרגיל מלחמה, ובמקביל יהיה דרוך לכל תרחיש ברצועת עזה, ובהתאם לכך היה מעדיף שתושבי הרצועה יחגגו את החג שמסתיים ביום רביעי ולא יכנסו לימי קרב עם ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully