וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן האשים את ישראל בהסלמה; בחמאס מאיימים: נתניהו, אל תשחק באש

ברק רביד, גיא אלסטר ויפעת רוזנברג

עודכן לאחרונה: 8.5.2021 / 15:02

יו"ר הרשות הנחה את השגריר הפלסטיני לדרוש לכנס את מועצת הביטחון של האו"ם לדיון על המצב, ברקע המתיחות הגוברת בירושלים: "קורא לקהילה הבינלאומית לעצור את התוקפנות". הנייה: האויב עושה טעויות שאינו יודע את תוצאותיהן. גינוי לאירועים בעולם הערבי: "טרור ציוני"

בוידאו: עימותים בהר הבית: מתפללים מיידים אבנים לעבר שוטרים/עריכה: אביעד בללי

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הטיל את האחריות למתיחות בירושלים על ישראל. הוא אמר כי הנחה את השגריר הפלסטיני באו"ם לדרוש לכנס את מועצת הביטחון לדיון בנושא המצב בבירה, ברקע העימותים בהר הבית והמחאה נגד פינוי פלסטינים מבתיהם בשיח ג'ראח. בחמאס ובג'יהאד האסלאמי איימו להגיב על האירועים.

"קורא לקהילה הבינלאומית לעצור את התוקפנות הישראלית בירושלים", אמר אבו מאזן. "טרור המתנחלים רק יחזק את דבקותנו בזכותנו להקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, 3 ספטמבר 2020. רויטרס
אבו מאזן/רויטרס

ראש הלשכה המדינית של חמאס, אסמאעיל הנייה, הזהיר את ישראל מפני השלכות התוקפנות על מסגד אל-אקצא. "האויב עושה טעויות בירושלים ובאל-אקצא שהוא אינו יודע את תוצאותיהן", אמר. הוא אף איים על ראש הממשלה בנימין נתניהו "אל תשחק באש, זו מערכה שלא תוכל לנצח בה, לא אתה ולא הצבא שלך או המשטרה שלך". לדבריו, "לא נאפשר לייהד את שיח ג'ראח ולא נתיר לפרוץ לאל-אקצא, מה שמתרחש הוא אינתפאדה ומהפכה שחייבים להימשך".

דובר חמאס בירושלים אמר גם הוא כי "ישראל תשלם את מחיר התוקפנות וההפרה הבוטה של ​​זכותם של המוסלמים להתפלל במסגד שלהם". מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד נחאלה הצטרף לדבריו. "לא ניתן לשתוק על מה שמתרחש בירושלים, ועל האויב לצפות לתגובתנו בכל רגע", אמר. משרד החוץ הירדני גינה גם הוא את תקיפת המתפללים.

בתוך כך, בעיתון הלבנוני אל-אחבאר דווח כי מצריים קיימה מגעים עם חמאס בימים האחרונים בניסיון למנוע הסלמה נוספת עם ישראל והליכה לעימות צבאי נרחב. המאמצים כללו מסר מישראל לפיו אינה מעוניינת בהסלמה אלא להכיל את המצב. חמאס השיב כי מה שקורה בשטח אינו נראה כך וכי הרגיעה אינה אפשרית במצב הנוכחי.

גינוי נרחב בעולם הערבי: "הסתערות על אל-אקצא - פשע"

כמו כן, האירועים בירושלים הובילו לגינויים נרחבים בעולם הערבי והמוסלמי. משרד החוץ של מצרים מסר כי קהיר מגנה את "ההסתערות על מסגד אל-אקצא ותקיפת תושבי ירושלים והמתפללים", וכן את הכוונה לפנות תושבים מבתיהם בשייח ג'ראח.

משרד החוץ של איחוד האמירויות פרסם הודעה בה הביעו דאגה "מהמצב במזרח ירושלים הכבושה ומגנים בחריפות את ההתקפה של כוחות הביטחון הישראלים על מסגד אל-אקצא ואת גירוש המשפחות הפלסטיניות בשייח ג'ראח". עוד נכתב בהודעת המשרד כי "הרשויות הישראליות חייבות להעניק הגנה לתושבים הפלסטינים ולא לפגוע בפולחן הדתי שלהם. על ישראל לפעול לבלימת ההסלמה ולעצור את כל הפעולות שמגבירות את המתיחות בירושלים".

משרד החוץ של לבנון מסר כי הפריצה לאל-אקצא ותקיפת המתפללים הם הפרה ברורה של זכויות אדם ועקרונות הדין הבינלאומי.

צוות רפואי של הסהר האדום מפנה פצועים מהמהומות בהר הבית, 7.5.21. רויטרס
צוות רפואי של הסהר האדום מפנה פצועים מהמהומות בהר הבית, הלילה/רויטרס

משרד החוץ של ערב הסעודית אמר כי הוא מתנגד לתכנית של ישראל לפנות תושבים משייח ג'ראח ולהחיל ריבונות על השכונה. "הממלכה מתנגדת לכל מהלך חד-צדדי שעלול לפגוע בתהליך השלום", נמסר.

שייח אל-אזהר, הסמכות הדתית הבכירה בעולם הסוני, כינה זאת "טרור ציוני" המתרחש מול "דממת העולם".

באיראן, משרד החוץ תיאר את האירועים בתור "פשעי מלחמה" ואמר שיש צורך בפעולה בינלאומית דחופה. הוא קרא לאו" ם לנקוט צעדים נגד האחראים ל"פשעי הציונית בירושלים".

בעימותים שפרצו אמש במתחם הר הבית בירושלים ביום שישי האחרון של הרמדאן מאות התפרעו והשליכו אבנים לעבר שוטרים. במקום התפתחו מהומות שזלגו למזרח העיר ולפי הפלסטינים 205 איש נפצעו במהלך הלילה. 17 שוטרים נפצעו באירוע.

במקביל למהומות בהר הבית המתיחות הורגשה גם בשכונת שייח ג'ראח, סביב סוגיית המחלוקת על פינוי משפחות פלסטיניות מהמקום ומעבר של יהודים הטוענים לבעלות על הקרקע להתגורר בשכונה. אמש נערכה הפגנה נוספת בשכונה שהעלתה פעם נוספת את העיסוק בהסוגייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully