וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון פיגוע בשומרון: שלושה פלסטינים פתחו באש בפתח מוצב - ונורו

עודכן לאחרונה: 7.5.2021 / 19:05

השלושה, צעירים כבני 18, התקרבו למוצב סאלם כשהם חמושים ברובים מסוג קארלו ובסכינים והחלו לירות לעבר השער. לוחמי מג"ב שהיו במקום פתחו באש לעברם, הרגו שניים ופצעו אחד נוסף באורח אנוש. אין נפגעים מקרב כוחות הביטחון. האירוע מתוחקר

בווידאו: זירת הפיגוע בצפון השומרון/צילום: אנשי הדממה

תקרית חריגה אירעה הבוקר (שישי) במעבר סאלם שבצפון השומרון, כששלושה פלסטינים פתחו באש בפתח מוצב - ונורו. שניים מהמחבלים נהרגו במקום, והשלישי נפצע באורח אנוש.

השלושה התקרבו לכניסה למוצב סאלם כשהם חמושים ברובים מסוג קארלו, והחלו לירות לעבר שער הבסיס. בתגובה, לוחמי מג"ב שהיו במקום ירו לעברם. לא היו נפגעים מקרב כוחות הביטחון. לאחר התקרית, כוחות צבא גדולים הגיעו למקום, והאירוע כרגע מתוחקר. הלוחמים נתנו למחבל שנפצע טיפול ראשוני, ולאחר מכן הוא פונה אל המרכז הרפואי העמק בעפולה.

תחקיר שנעשה באוגדת יו"ש העלה כי השלושה, צעירים כבני 21, הגיעו ברכב כשעליהם רובים וסכינים, ככל הנראה משטח ישראל. על פי הערכות, הם שהו בישראל שלא כחוק.

מחבל שנוטרל קרוב לבסיס סאלם בצפון השומרון על ידי כוח מג"ב, 7 במאי 2021. ללא קרדיט, צילום מסך
זירת האירוע, הבוקר. מעבר סאלם/צילום מסך, ללא קרדיט

סמ"ש ש', מפקדת הכוח במג"ב שסיכל את הפיגוע, סיפרה כי "במהלך הפעילות מחוץ לשער הבסיס זיהיתי שלושה מחבלים חמושים רצים לעברנו ופותחים באש, דרכנו את הנשקים ותפסנו מחסות תוך שאנחנו משיבים לעברם באש, במהלך הקרב יריות אנחנו שומעים כדורים שורקים לנו מעל הראש". ש' עוד ציינה כי "מנענו את האירוע הבא שהיה יכול להיות הרבה יותר חמור - לשם כך התגייסנו".

מפקד מג"ב ניצב אמיר כהן, הגיע לזירה לאחר התקרית, ואמר בשיחה עם הלוחמים כי "פעלתם בצורה מקצועית ונחושה, חתרתם למגע והבאתם לסיום מהיר של האירוע, כל זאת ללא נפגעים לכוחותינו. זה מסוג האירועים שהיו יכולים להיגמר באסון כבד ואתם אלו שמנעתם אותו". כהן המשיך ושיבח כי "הצלתם חיי אדם וזה בדיוק מה שמצופה מלוחמי ולוחמות מג"ב. מעריך ומוקיר את פועלכם היום. יישר כוח".

זירת הניסיון לפיגוע סמוך לבסיס סאלם בשומרון, 7 במאי 2021. צוריה זאבי, TPS
מחבל אחד פונה במצב קשה לבית החולים. זירת האירוע, הבוקר/TPS, צוריה זאבי

בלילה לוחמי מג"ב עצרו בת 27 תושבת חברון בחשד שהתכוונה לבצע פיגוע דקירה במערת המכפלה בעיר. ממג"ב נמסר כי הלוחמים הבחינו בחשודה באחד ממעברי הבידוק במקום "כשהיא לחוצה ומבוהלת", שם היא מסרה להם את התיק שלה ובו נמצא סכין. החשודה הועברה לחקירה בכוחות הביטחון והמשטרה, ובסיומה הועברה לבית הסוהר השרון.

בתחילת השבוע התרחש פיגוע ירי נוסף בצומת תפוח שבשומרון, ובו נרצח יהודה גואטה בן ה-19. גואטה היה בין שלושה צעירים שנפצעו, כולם תלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר. מבית החולים בילינסון בפתח תקווה נמסר כי מצבו של הפצוע בניה פרץ מבית שאן מוסיף להיות קשה, בעוד עמית חלא מצפת שנפצע באורח קל שוחרר מבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully