וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמ"ל מיוחד שהוביל למקום המסתור: כך נתפס המחבל מהפיגוע בצומת תפוח

6.5.2021 / 10:00

מיד לאחר פיגוע הירי הקים שב"כ חדר מבצעים שריכז את מאמצי המודיעין בדרך למעצר המחבל מונתסר שלבי. בשיתוף עם כוחות ימ"מ נעצרו 12 חשודים בסיוע למונתסר שלבי, ולקראת לילה הגיעו למידע מדויק על המחבוא ליד רמאללה. חקירת המחבל נמשכת ומשתפי פעולה נוספים צפויים להיעצר

בווידאו: כוחות הביטחון מכתרים מבנה בעקרבא במסגרת המרדף אחר המחבל שביצע את הפיגוע בצומת תפוח/מערכת וואלה!

שעות לאחר מעצרו של המחבל מונתסר שלבי, שביצע את הפיגוע בצומת תפוח בו נרצח הצעיר יהודה גואטה, נחשפים פרטים חדשים על אודות המבצע. מאז הפיגוע ביום ראשון אחר הצהריים, שב"כ הקים חמ"ל מיוחד כדי לנהל את המצוד אחרי המחבל הנמלט, בן 44 תושב הכפר תורמוס עיא שליד רמאללה.

כבר בהתחלה היה ברור לפי המידע שהיה בידי שב"כ כי המחבל פצוע, הוא במנוסה ולא קשור לתשתית טרור ממוסדות אלא מסתייע בבני משפחה. לכן, עיקר המאמץ המודיעיני היה בחקירת הקשר בין המחבל לסייענים כדי להגיע לאיתור המבנה בו הסתתר.

המחבל שביצע את פיגוע הירי בצומת תפוח מונתסר שלבי. -, אתר רשמי
נפצע והיה במנוסה. שלבי/אתר רשמי, -

בזמן המצוד, שארך שלושה ימים, שב"כ עצר 12 חשודים בסיוע למחבל. במהלך חקירותיהם, חשפו הסייענים מיקומים אפשריים בהם שלבי יכול היה להסתתר. אתמול בבוקר הצביעו על מבנה בכפר עקרבא הסמוך לשכם. הימ"מ פשט על המקום ופתח באש - אך לבסוף התברר כי המחבל נמלט משם ברגע האחרון.

לקראת לילה הצליח שב"כ להביא מידע מדויק על מקום המסתור בכפר סילואד ליד רמאללה. המחבל הופתע, ולכן מיהר לצאת מהמבנה בידיים מורמות.

כוחות צה"ל במהלך פעילות ביהודה ושומרון כחלק מהמרדף אחר המחבלים החשודים שביצעו את הירי בצומת תפוח 4 במאי 2021. דובר צה"ל
הימ"מ פשט על המקום ופתח באש, אך לבסוף התברר כי המחבל נמלט. כוחות צה"ל במרדף, השבוע/דובר צה"ל

חקירתו של המחבל טרם הסתיימה. הגורמים אמרו כי שלבי יועבר לקבלת טיפול רפואי לאחר שנפגע במותן מירי לוחמי סיירת גבעתי, ולאחר מכן יוחזר לחדר החקירות. בשב"כ יפעלו לחשוף ולעצור את כל מי שסייע לו להימלט מידי מערכת הביטחון בימים האחרונים. בתום החקירה כל משתפי הפעולה של שלבי ייעצרו.

לפי גורמי ביטחון, שלבי הוא איש עסקים מבוסס כלכלית ואב לשבעה, ללא שיוך ארגוני, נתונים חריגים שלא תואמים מבצעי פעולות טרור לרוב. הוא חי כמה שנים בארצות הברית, ודווקא שם עבר תהליך הקצנה והתקרבות לחמאס. על פי הגורמים שלבי היה מזוהה עם חמאס אך פעל לבד, ללא תשתית ארגונית מסייעת. בצה"ל ייערכו להריסת ביתו, לאחר הערכת מצב והוצאת צו הריסה.

כוחות צה"ל במהלך פעילות ביהודה ושומרון כחלק מהמרדף אחר המחבלים החשודים שביצעו את הירי בצומת תפוח 4 במאי 2021. דובר צה"ל
בתום החקירה כל משתפי הפעולה של שלבי ייעצרו. כוחות צה"ל במרדף, השבוע/דובר צה"ל

זמן קצר לפני לכידתו של שלבי נקבע מותו של גואטה בן ה-19 שנפצע באורח אנוש בפיגוע. גואטה יובא הבוקר למנוחות בירושלים. הוא הותיר אחריו הורים, ארבעה אחים ושתי אחיות.

גואטה היה בין שלושה צעירים שנפצעו, כולם תלמידי הישיבה הגבוהה באיתמר. מבית החולים בילינסון בפתח תקווה נמסר כי מצבו של הפצוע בניה פרץ מבית שאן מוסיף להיות קשה, בעוד עמית חלא מצפת שנפצע באורח קל שוחרר מבית החולים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully